Śmierć pracownika, zleceniobiorcy lub wykonawcy umowy o dzieło skutkuje wygaśnięciem umów, których stroną był zmarły. Taka sytuacja zobowiązuje podmioty zatrudniające do rozliczenia przychodów z pozostałych po tych osobach praw majątkowych. W tym zakresie może powstać obowiązek pobrania przez płatnika od należnych przychodów zaliczki na podatek dochodowy lub przekazania świadczenia beneficjentom do
Pracownicy naszej firmy są objęci ubezpieczeniem grupowym, w tym na wypadek śmierci. Składka na to ubezpieczenie wynosi 50 zł, z czego 20 zł finansuje pracodawca. Czy w przypadku śmierci pracownika pracodawca będzie zwolniony z wypłaty odprawy pośmiertnej?
Zatrudniałem pracownika od 1 marca 1989 r. do 31 maja 2001 r. Potem pracował u innego pracodawcy. Następnie zatrudniłem go ponownie od 1 lutego 2004 r. Pracownik zmarł 12 maja 2004 r. Czy naliczając odprawę pośmiertną należy uwzględnić oba okresy zatrudnienia? Jaka powinna być wysokość tej odprawy?