Porady i artykuły

Artykuł
12.04.2018 Podatki

Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej

Porada
17.09.2010 Podatki

W związku z rozbudową zakładu produkcyjnego konieczne stało się zwiększenie mocy przepływowej energii. Spółka planuje modernizację sieci energetycznej zakładu (nowa rozdzielnia energii) i budowę drugiego przyłącza. Czy te wydatki powinny być zaliczane w koszty księgowe i podatkowe jednorazowo w momencie poniesienia? Czy też powinny być rozliczane w czasie lub może zaliczone do majątku trwałego?

Porada
13.03.2005 Podatki

Po kontroli skarbowej w spółce z o.o. podatku dochodowego za 2002 r. usunięto z kosztów nakłady remontowe, kwalifikując je jako nakłady inwestycyjne na modernizację istniejącego środka trwałego. Wyliczono zaległość podatkową oraz odsetki. Spółka uznała to za błąd. Czy nakłady powiększą wartość środka trwałego? Z jaką datą wystawić OT? Czy mamy prawo do amortyzacji za poprzednie miesiące, czy od otrzymania

Porada
12.04.2004 Podatki

Osoba fizyczna, będąca podatnikiem VAT, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie projektowania i tworzenia stron internetowych. Obecnie chce dokonać modernizacji wyposażenia i sprzętu komputerowego. Czy poniesione wydatki może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Jeśli tak, to czy w całości, czy w części?