Porady i artykuły

Artykuł nieaktualny

Zakupów przedsiębiorcy dokonywać mogą nie tylko w kraju, ale również za granicą. W publikacji omawiamy skutki dokonywania takich zakupów w zakresie podatku VAT oraz podatku dochodowego, a także ich ewidencję w księgach rachunkowych.

Artykuł
01.07.2018 Podatki

Jeśli firma w jednym miesiącu zapłaciła VAT w wyższej wysokości, niż powinna, i powstała nadpłata, a w innym nie dopłaciła podatku i powstała zaległość w takiej samej wysokości, to organ podatkowy nie powinien naliczać odsetek. Odnosi się to jednak wyłącznie do sytuacji, gdy nadpłata pozostawała w dyspozycji urzędu skarbowego i Skarb Państwa nie doznał uszczerbku finansowego - wyrok Wojewódzkiego Sądu

Porada
29.08.2012 Podatki

W 2011 r. zmarł mój ojciec. Prowadził on firmę jako osoba fizyczna. Po śmierci ojca kontynuowałem jego działalność (zarejestrowałem się jako podatnik VAT). Ojciec w ramach działalności dokonywał m.in. zakupów w innych państwach UE. Po przejęciu firmy ja również dokonywałem takich zakupów. Czy we wniosku o zwrot VAT za 2011 r. mogę wystąpić o zwrot VAT za okres, w którym to ojciec prowadził działalność

Porada
17.12.2011 Podatki

Jako polska firma zamierzamy kupić nieruchomość w Hiszpanii, aby ją wynajmować. Czy możemy odliczyć VAT od zakupu płacony w Hiszpanii na terenie Polski? Gdzie płacimy podatek dochodowy od wynajmu: w Polsce czy w Hiszpanii? Jeśli wystawiamy fakturę za wynajem tej nieruchomości kontrahentowi polskiemu, to w jaki sposób rozliczamy podatki?

Porada
07.03.2011 Podatki

W rozliczeniach rocznych PIT-40 sporządzanych przez płatnika na wniosek podatnika często występują niedopłaty i nadpłaty podatku. Na płatniku ciąży wówczas obowiązek ich rozliczenia, tj. pobrania niedopłaty podatku z dochodów podatnika, a w przypadku nadpłaty podatku - zaliczenia jej na poczet zaliczki na podatek albo zwrotu w gotówce podatnikowi.

Porada
13.09.2005 Podatki

Spółka zakupiła nieruchomość - grunt, za który płaciła zaliczkami. Prawo własności nieruchomości przeszło na spółkę z chwilą podpisania aktu notarialnego w lutym 2005 r. (po zapłacie ostatniej raty). Sprzedający wystawiał naszej spółce faktury na każdą z wpłaconych zaliczek. Ujmowaliśmy te faktury w poszczególnych miesiącach i wykazywaliśmy jako zakup środków trwałych i VAT do przeniesienia na następny