Przedsiębiorca, czynny podatnik VAT, prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży mieszkań z rynku wtórnego. Rozlicza się na zasadach podatku liniowego, prowadząc pkpir metodą kasową. Przedsiębiorca zleca innym firmom, także podatnikom VAT czynnym, prace remontowe w mieszkaniach nabytych celem odprzedaży. W ostatnim czasie zdarzyło się, że usługobiorcy, świadcząc usługi remontowe, wystawili
Prowadzę stolarnię i zajmuję się wykonywaniem mebli na zamówienie. W związku z uznanymi reklamacjami dokonuję zakupu części potrzebnych do naprawy produkowanych mebli. Czy zakupione części mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Jeżeli tak, to w której kolumnie pkpir ująć zakup tych części? Czy mogę je ujmować tak jak pozostałe materiały potrzebne do wytwarzania mebli, w kolumnie 10 pkpir?
Prowadzę kwiaciarnię i w swoim asortymencie sprzedaży posiadam również nasiona. W jednostce terenowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa poinformowano mnie, że niesprzedane nasiona sezonowe nie mogą być wystawione do sprzedaży w przyszłym roku, tj. 2013 (mimo iż termin siewu na opakowaniu jest znacznie dłuższy). W związku z tym mam pytanie, czy muszę je ujmować w remanencie końcowym, który będę
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające