Porady i artykuły

Artykuł
04.06.2018 Kadry i płace

W przypadku przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę staje się on stroną w dotychczasowych stosunkach pracy. W takim przypadku stosunek pracy trwa nieprzerwanie na niezmienionych warunkach, a na przejmującego przedsiębiorstwo lub jego część przechodzą prawa i obowiązki dotychczasowego pracodawcy.

Porada

Od 1 czerwca 2017 r. zamierzamy przejąć w trybie art. 231 Kodeksu pracy inny zakład (lub jego część, co będzie zależeć od ostatecznych ustaleń). Jakie obowiązki informacyjne w stosunku do ZUS ma podmiot przejmujący oraz przejmowany?

Porada

Jedna z naszych pracownic, która została zatrudniona 1 września 2013 r., od 15 października przebywa na zwolnieniu lekarskim (kod B- ciąża). Wypłaciliśmy jej wynagrodzenie chorobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami, a następnie przesłaliśmy do ZUS dokumentację wymaganą do wypłaty zasiłku chorobowego (zatrudniamy 16 osób i nie wypłacamy zasiłków naszym pracownikom). Pod koniec listopada ZUS zapowiedział

Porada

Przejęcie podmiotu wraz z zatrudnionymi pracownikami wiąże się z obowiązkiem powiadomienia ZUS o takiej zmianie. Zawiadomienia tego dokonuje się przez terminowe złożenie odpowiedniej dokumentacji zgłoszeniowej i wyrejestrowującej. Obowiązki w tym zakresie mają zarówno przejmowany podmiot, jak i płatnik, który dokonuje przejęcia.