Od 1 listopada 2024 r. niektórzy płatnicy składek prowadzący działalność gospodarczą, w tym wspólnicy spółki cywilnej, będą mogli skorzystać z nowego zwolnienia w opłacaniu składek w ramach pomocy de minimis. Ten rodzaj ulgi obejmie tylko własne zobowiązania przedsiębiorcy wobec ZUS z tytułu obowiązkowych składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i wypadkowe, a także dobrowolne chorobowe oraz FP
21 października 2022 r. MF poinformowało o udostępnieniu zaktualizowanej wersji testowej Aplikacji Podatnika KSeF. Umożliwia ona m.in. wystawianie i odbieranie faktur z KSeF oraz podgląd faktur. Aktualizacja uwzględnia uwagi i sugestie zgłoszone podczas testów. Od 1 stycznia 2023 r. będą obowiązywać nowe, minimalne stawki podatku od środków transportowych. Nowe stawki będą wyższe od obowiązujących
Przepisy ustawy o COVID-19 zostały doprecyzowane o nowe rozwiązania w zakresie m.in. rozliczania dofinansowania do wynagrodzeń pracowników czy wypłaty świadczenia postojowego, a także zasad kontroli wypłaty tych środków. Zmiany te mają na celu usprawnienie dokonywania rozliczeń z ww. tytułów i są uznawane za korzystne dla beneficjentów tej pomocy.
Od 1 stycznia 2022 r. weszły w życie rewolucyjne zmiany w opodatkowaniu przychodów m.in. ze stosunku pracy, umów cywilnoprawnych i działalności gospodarczej. Nowe przepisy ustawy o pdof zmodyfikowały zasady obliczania podatku od wynagrodzeń (wprowadzono nową skalę podatkową i kwotę zmniejszającą podatek), a także ustalono nowe preferencje podatkowe (w postaci m.in. zwolnień od podatku wybranych przychodów
Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie
Nowelizacja ustawy o COVID-19 przedłużyła termin składania wniosków o przyznanie i wypłatę świadczeń na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników. Wnioski można składać najpóźniej do 30 dnia od dnia odwołania stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu epidemii COVID-19.
Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) to program wsparcia skierowany do mikro, małych, średnich i dużych firm. Jego celem jest przede wszystkim ochrona miejsc pracy i zapewnienie przedsiębiorstwom płynności finansowej (na preferencyjnych warunkach) w okresie zawirowań w gospodarce wywołanych epidemią koronawirusa. Finansowanie w ramach Tarczy Finansowej jest przyznawane na podstawie wniosku
Możliwość objęcia wsparciem firm zatrudniających od 10 do 49 osób w postaci zwolnienia w wysokości 50% składek ZUS za okres od marca do maja 2020 r. oraz prawo do ponownego przyznania świadczenia postojowego, ale nie więcej niż trzykrotnie - to najważniejsze rozwiązania, jakie wprowadza nowelizacja tarczy antykryzysowej.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wydatek poniesiony na zakup hulajnogi elektrycznej, którą będzie dojeżdżał do miejsca wykonywania działalności gospodarczej oraz do klientów. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.