Gdy pracownik przechodzi na emeryturę, pracodawca powinien rozwiązać z nim umowę o pracę. Zakończenie stosunku pracy może w tym przypadku nastąpić za porozumieniem stron lub w drodze wypowiedzenia umowy o pracę przez pracownika.
Nasza firma ma główną siedzibę w Warszawie, a wiele oddziałów w całej Polsce. Zarząd spółki i dział kadr znajdują się tylko w Warszawie. Czy po zmianach przepisów można zawierać porozumienia stron w zakresie rozwiązania umowy o pracę w formie dokumentowej, np. za pomocą e-maila, SMS-a, faksu, skanu? Ułatwiłoby to funkcjonowanie firmy.
Pracownica, która pracuje u nas od kilku lat, wystąpiła o rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron. Pracownica ta przebywa na urlopie macierzyńskim z tytułu urodzenia dziecka. Urlop macierzyński pracownicy będzie trwał do końca października br. Jesteśmy płatnikiem zasiłków. Czy możemy z tą pracownicą rozwiązać umowę za porozumieniem stron? Czy pracownicy będzie przysługiwał zasiłek macierzyński