Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608094)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88861)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35961)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie dokumentacja dokumentacja kadrowa dokumentacja podatkowa dokumentacja płacowa podstawa wymiaru emerytur
    Indeks tematów
    Wszystkie d
    Artykuł
    05.09.2018 Podatki Ubezpieczenia

    Jak przekroczenie rocznych limitów podstawy wymiaru podatku i składek ZUS w 2018 r. wpływa na inne obowiązki płatnika

    Podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i FEP oraz opodatkowania są ograniczone w skali roku. Przekroczenie ustalonych limitów powoduje określone konsekwencje m.in. w zakresie ustalania podstawy wymiaru zasiłków czy dokonywania potrąceń z wynagrodzenia za pracę. Brak bieżącej informacji o przekroczeniu wskazanych podstaw wymiaru może powodować dla płatników obowiązek dokonania

    czytaj dalej
    Porada
    01.07.2018 Ubezpieczenia

    W jaki sposób potwierdzić zarobki, jeżeli w zakładzie pracy nie zachowała się dokumentacja płacowa

    Jestem księgową w przedsiębiorstwie państwowym. Zgłosiła się do mnie była pracownica, która pracowała u nas od 1 września 1970 r. do 31 sierpnia 1976 r. Poprosiła o wystawienie zaświadczenia na druku ZUS Rp-7 za ww. okres. Okazało się, że dokumentacja płacowa do 1979 r. nie została zachowana. Co należy zrobić w powyższej sytuacji?

    czytaj dalej
    Porada
    12.09.2012 Ubezpieczenia

    Jakie składniki wynagrodzenia należy uwzględnić przy wystawianiu pracownikowi ZUS Rp-7

    Jestem kadrową w firmie zatrudniającej kilkunastu pracowników. Jeden z nich ukończy niedługo 65 lat i pod koniec 2012 r. zamierza przejść na emeryturę ustalaną na starych zasadach. Niedawno zwrócił się do nas o wystawienie zaświadczenia ZUS Rp-7. Pracownik ten jest u nas zatrudniony nieprzerwanie od 1 stycznia 2000 r. W tym czasie, oprócz wynagrodzenia zasadniczego, wypłacaliśmy mu różne nagrody (w

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.