Od 1 lipca 2023 r. wprowadzono liczne zmiany w postępowaniu przed sądami pracy. Między innymi nastąpiła zmiana właściwości sądów, wprowadzono też przepisy, które ułatwią uświadamianie stron procesu o jego postępach i kierunku. Natomiast od 28 września 2023 r. zwolniono pracowników z opłat od pozwów składanych w sprawach z zakresu prawa pracy.
Od 7 listopada 2019 r. zacznie obowiązywać największa od kilkunastu lat nowelizacja procedury cywilnej. Wpłynie ona także na procesy toczące się przed sądami pracy. Jedną z nowości - odnoszącą się tylko do sądów pracy - jest zmiana przewidująca możliwość dalszego nakazania zatrudniania pracownika na czas procesu po nieprawomocnym przywróceniu pracownika do pracy przez sąd pierwszej instancji. Wcześniej
Pełnomocnictwo ogólne do prowadzenia wszystkich spraw podatkowych nie upoważnia do podpisywania deklaracji podatkowych. Deklaracja podpisana przez pełnomocnika ogólnego, który nie został upoważniony do podpisywania deklaracji, nie istnieje i nie może być podstawą egzekucji. Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 13 czerwca 2018 r., sygn. akt II FSK 1723/16.
Od 1 lipca 2016 r. pełnomocnictwo ogólne może upoważniać terminowo albo bezterminowo do działania pełnomocnika na rzecz mocodawcy we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej. Nie trzeba już dołączać oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa do akt każdej sprawy.
Deklaracje podatkowe muszą być podpisywane przez uprawnione do tego osoby, a złożony podpis jest potwierdzeniem autentyczności danych w nich zawartych. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na to, aby były one podpisywane przez uprawnione osoby. Brak podpisu pod deklaracją lub złożenie deklaracji podpisanej przez osobę nieupoważnioną powoduje nieważność złożonej deklaracji. Jest ona traktowana tak
Informację PIT-11 może podpisać płatnik, osoba wyznaczona do obliczenia i pobrania podatku lub pełnomocnik płatnika, a przypadku PIT-8C dodatkowo osoba upoważniona do jej sporządzenia. Podpisanie informacji i jej wysłanie przez inne osoby niż wskazane może powodować nieważność takiej czynności. Organ podatkowy może bowiem uznać, że taka informacja w ogóle nie została złożona.
Podatnik ponosi ryzyko nieustanowienia pełnomocnika do odbioru korespondencji urzędowej - wyrok NSA z 10 kwietnia 2013 r. (sygn. akt I FSK 533/12).
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
11 kwietnia 2011 r. wchodzą w życie istotne zmiany w Kodeksie postępowania administracyjnego. Nowelizacja jest ważna, gdyż usuwa kilkanaście luk w przepisach, które prowadziły do absurdów co do sposobu załatwiania spraw przed polskimi urzędami. Przedłużały również nadmiernie czas trwania takiego postępowania. W tym kontekście istotną zmianą jest ograniczenie prawa organów odwoławczych do przekazywania
Krajowa Rada Doradców Podatkowych nie miała prawa określić wzoru pełnomocnictwa, którego doradcy podatkowemu może udzielić klient. O możliwości podpisania i złożenia deklaracji za podatnika powinna decydować ocena, czy taka była w konkretnym przypadku wola ustawodawcy - wyrok NSA (sygn. akt II GSK196/05).