Zakupów przedsiębiorcy dokonywać mogą nie tylko w kraju, ale również za granicą. W publikacji omawiamy skutki dokonywania takich zakupów w zakresie podatku VAT oraz podatku dochodowego, a także ich ewidencję w księgach rachunkowych.
Nasze przedsiębiorstwo (spółka z o.o.) przejęło inny podmiot (spółka z o.o.). Obecnie (kiedy spółka przejmowana formalnie już nie istnieje) otrzymaliśmy faktury wystawione na przejętą spółkę. Faktury te zostały wystawione już po dniu przejęcia spółki. Dane na niej zawarte wskazują na nieistniejącego już nabywcę. Czy w takim przypadku, jako spółka przejmująca, mamy możliwość odliczenia podatku naliczonego
W praktyce zdarzają się sytuacje, gdy zakupu dokonuje więcej niż jeden nabywca. Dla sprzedawców nie jest to sytuacja typowa. Nie jest ona również wprost regulowana przepisami. Dlatego sprzedawcy mają często wątpliwości, czy w takiej sytuacji powinni wystawić jedną, czy też dwie faktury. Problemy mają również nabywcy, którzy odliczają VAT z faktur wystawionych na więcej niż jednego nabywcę. Poniżej