W wyniku zmiany przepisów Kodeksu pracy pracodawcy od 24 grudnia 2025 r. będą mieli nowe obowiązki wobec osób ubiegających się o zatrudnienie. Obowiązki te obejmują m.in. dostarczenie kandydatowi z odpowiednim wyprzedzeniem informacji o składnikach wynagrodzenia oraz innych świadczeniach związanych z pracą, przysługujących na oferowanym stanowisku zarówno w formie pieniężnej, jak i niepieniężnej, a
Pracodawca może żądać od pracowników będących rodzicami lub opiekunami dzieci informacji o zamiarze lub braku zamiaru korzystania z uprawnień rodzicielskich np. w zakresie zwolnienia od pracy na dziecko do 14 lat czy możliwości odmowy pracy w godzinach nadliczbowych (gdy dziecko nie ukończyło 8 lat). Najprostszym sposobem odbierania oświadczeń od pracowników w tym zakresie jest sporządzenie pisemnego
Od 8 września 2016 r. została wprowadzona nowa forma czynności prawnych, tj. forma dokumentowa. Może być stosowana również w niektórych przypadkach w relacjach pracodawcy z pracownikiem. Zatem obecnie można dokonywać pewnych czynności w zakresie prawa pracy za pomocą SMS-a, e-maila czy nagrania dźwiękowego.