Informacja PIT-11 jest podstawowym dokumentem służącym podatnikom do rocznego rozliczenia podatku. Płatnicy, którzy przy jej wypełnianiu popełnili błędy, mają obowiązek ją skorygować. Korektę należy sporządzić w formie elektronicznej, co do zasady, na tej samej wersji formularza, na której uprzednio złożono PIT-11. Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje PIT-11 w wersji 25.
Pracodawcy delegujący pracowników na terytorium Polski muszą im zapewnić warunki zatrudnienia nie mniej korzystne niż wynikające z przepisów Kodeksu pracy. Będą oni również składać do PIP oświadczenia zawierające informacje niezbędne do przeprowadzenia kontroli w miejscu pracy. Takie postanowienia zawiera ustawa o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Weszła ona w życie 18 czerwca 2016
W 2018 r. wejdą w życie duże nowelizacje przepisów w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą nowych zasad zatrudniania cudzoziemców spoza Unii Europejskiej oraz wprowadzenia jednego konta, na które będą płacone składki ZUS. Poniżej przedstawiamy wykaz najważniejszych zmian z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, które zostały uchwalone do dnia oddania niniejszej