Jeden z naszych kierowców często wozi towar za granicę. Zdarza się, że stoi kilka godzin na granicy. Jak zakwalifikować ten czas w zakresie zaliczenia do czasu pracy? Czy jest to praca kierowcy, czy czas pozostawania w dyspozycji?
Zatrudniony w naszym zakładzie pracy (spółce akcyjnej) kierowca naruszył przepisy o czasie pracy. Aby szybciej zakończyć pracę, nie stosował obowiązkowych okresów odpoczynku. Czy w razie ewentualnego nałożenia przez Inspekcję Transportu Drogowego w drodze decyzji administracyjnej kary na spółkę, na skutek stwierdzenia powyższych naruszeń, będziemy mogli domagać się zwrotu poniesionych w związku z nałożoną
Potrzeby rynku wymuszają na firmach elastyczne planowanie czasu pracy swoich pracowników. Obecnie obowiązujące przepisy prawa pracy dają pracodawcy w tym zakresie duże możliwości. Jednym z elastycznych systemów czasu pracy jest przerywany system czasu pracy.
Nasz kierowca wyjechał z pracownikami zakładu w delegację, która trwała od czwartku do poniedziałku. Pracownik kierował pojazdem tylko w dniu wyjazdu w godzinach rannych (od 4.00 do 11.00) i w dniu powrotu w godzinach nocnych (od 22.00 do 5.00). Czy należą mu się świadczenia za pracę w godzinach nadliczbowych, jeżeli tak, to jakie?
Prowadzę firmę transportową obsługującą duże sklepy spożywcze. Towar jest dostarczany wcześnie rano oraz po godzinach pracy sklepów. Czy w związku z tym możliwe jest, aby kierowca pracował przez 4 godziny od 6.00 do 10.00, potem miał czas wolny przez 8 godzin, a następnie jeździł jeszcze przez 4 godziny?