Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608083)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88852)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35956)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Porady i artykuły

    Porady i artykuły

    Temat
    Wszystkie adaptacja amortyzacja modernizacja
    Indeks tematów
    Wszystkie a
    Artykuł
    08.07.2021 Podatki

    Wynagrodzenie dla najemcy za adaptację pomieszczenia jako koszt podatkowy właściciela – wyrok NSA

    Wydatki poniesione z tytułu wypłacenia najemcy wynagrodzenia za wykonane przez niego prace adaptacyjne lokalu do stanu odpowiadającego jego oczekiwaniom niewątpliwie mają związek z uzyskiwanymi przez właściciela przychodami. Konsekwentnie takie wydatki mogą stanowić koszt podatkowy właściciela - wyrok NSA z 11 lutego 2021 r., sygn. akt II FSK 3014/18.

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.04.2018 Podatki

    Remonty i ulepszenia – rozliczenia podatkowe

    Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej

    czytaj dalej
    Artykuł
    06.04.2018 Podatki Rachunkowość firm

    Jak rozliczyć w księgach rachunkowych kolejne ulepszenie środka trwałego w danym roku, gdy suma jego ulepszeń przekroczyła 10 000 zł

    Ustawy podatkowe wskazują (art. 22g ust. 17 updof oraz art. 16g ust. 13 updop), że jeżeli środek trwały uległ ulepszeniu w wyniku przebudowy, rozbudowy, rekonstrukcji, adaptacji lub modernizacji, to wartość początkową tych środków należy powiększyć o sumę wydatków na ich ulepszenie. Od 1 stycznia 2018 r. kwota graniczna ulepszenia wynosi 10 000 zł. Należy jednak zwrócić uwagę, że w przypadku ulepszeń

    czytaj dalej
    Porada
    17.10.2015 Podatki

    Jakie są skutki podatkowe wyburzenia części budynku

    czytaj dalej
    Porada
    17.09.2010 Podatki

    Jak rozliczyć wydatki na modernizację sieci energetycznej zakładu produkcyjnego

    W związku z rozbudową zakładu produkcyjnego konieczne stało się zwiększenie mocy przepływowej energii. Spółka planuje modernizację sieci energetycznej zakładu (nowa rozdzielnia energii) i budowę drugiego przyłącza. Czy te wydatki powinny być zaliczane w koszty księgowe i podatkowe jednorazowo w momencie poniesienia? Czy też powinny być rozliczane w czasie lub może zaliczone do majątku trwałego?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.