ZUS podczas kontroli zakwestionował zatrudnienie z początku 2023 r. i podleganie ubezpieczeniom z tego tytułu przez jednego z naszych zleceniobiorców. Zarówno ta osoba, jak i my nie odwoływaliśmy się od niekorzystnej decyzji w tej sprawie (nie zachowaliśmy terminu na odwołanie). Z tytułu zawartej umowy zleceniobiorca był zgłoszony do obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego
Płatnicy dość często korygują dokumenty ubezpieczeniowe - zgłoszeniowe i rozliczeniowe. Powodem są błędy zarówno zidentyfikowane przez płatnika, jak i wynikłe podczas kontroli ZUS. Korekty dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych co do zasady dokonuje się w programie Płatnik lub przez PUE ZUS. Niektórzy płatnicy mogą zrobić to w formie papierowej. Konsekwencją przeprowadzonej korekty są często zmiany
Korekta dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS jest przeprowadzana zasadniczo w programie Płatnik albo aplikacji dostępnej na PUE ZUS (e-Płatnik). Obsługiwać dokumenty ZUS w e-Płatniku mogą jednak tylko te podmioty, które zgłaszają do ubezpieczeń nie więcej niż 100 osób. W każdym przypadku dokonywania korekty dokumentów rozliczeniowych - przy wykorzystaniu zarówno programu Płatnik, jak i aplikacji
PROBLEM Nasz pracownik, zatrudniony od 1 września 2019 r., otrzymał wynagrodzenie chorobowe za okres od 9 do 18 października 2019 r. Okazało się, że przy ustalaniu okresu wypłaty tego świadczenia źle obliczono długość okresu, za który jestnależne wynagrodzenie chorobowe. Prawidłowo pracownik miał do niego prawo tylko do 15 października, a od 16 października powinien mieć wypłacony zasiłek chorobowy
Uzyskany przez pracownika przychód w danym roku kalendarzowym podlega limitom składowym i podatkowym. Po ich przekroczeniu inaczej należy rozliczać wynagrodzenie. Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, a także na Fundusz Emerytur Pomostowych opłaca się w roku kalendarzowym tylko do czasu osiągnięcia limitu w wysokości 142 950 zł. Natomiast podatek dochodowy od osób fizycznych, który jest progresywny
Płatnik składek ma obowiązek dokonywać korekty dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS zawsze, gdy zostaną stwierdzone nieprawidłowości - czy to w wyniku samokontroli, czy przez ZUS. Konsekwencje ewentualnych nieprawidłowości w zgłoszeniu do ubezpieczeń czy rozliczeniu składek mogą być poważne. Błędy w dokumentacji mogą skutkować m.in. koniecznością dopłaty składek, wypłatą nienależnych świadczeń
Uznanie czynności odpłatnego udostępnienia przez Gminę budynku ośrodka zdrowia na rzecz SP ZOZ na podstawie umowy dzierżawy, za usługę podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT od ponoszonych w przyszłości, po zawarciu umowy dzierżawy, wydatków inwestycyjnych i ewentualnych wydatków bieżących związanych z budynkiem ośrodka zdrowia
Prawo do korekty podatku w związku z odpłatnym udostępnieniem budynku ośrodka zdrowia na rzecz SP ZOZ, okresu korekty i sposobu dokonania korekty
Wnioskodawcy przysługuje prawo do dokonania korekty podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących budowy budynku szpitala.
W związku z pomyłką dotyczącą podstawy wymiaru składek za jednego z pracowników muszę sporządzić raport korygujący za maj 2005 r. W inspektoracie ZUS udzielono mi informacji, że w takim przypadku muszę złożyć raporty za wszystkich pracowników i deklarację rozliczeniową. Czy faktycznie muszę sporządzić ponad 200 dokumentów, aby skorygować jeden raport?