Przy ustaleniu, czy pracownik wykonujący pracę poza siedzibą zakładu odbywa podróż służbową lub przebywa w delegacji, zasadnicze znaczenie ma zapis w umowie o pracę dotyczący jego miejsca pracy. Od tego zapisu zależy sposób ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia pracownika.
Pracownik odbywający na polecenie pracodawcy podróż służbową ma prawo do określonych należności, które mają mu zrekompensować wyższe wydatki związane z pracą i utrzymaniem na wyjeździe. Niestety, w praktyce zarówno interpretowanie okoliczności, w których te należności przysługują, jak i wyliczanie ich wysokości przysparza zakładom pracy sporo problemów i wywołuje niemało wątpliwości. W dużej mierze
Ze względu na rozszerzenie zakresu działalności naszej firmy o usługi świadczone w miejscu wskazanym przez klienta, będziemy wysyłać pracowników w delegacje służbowe na terenie całego kraju. W regulaminie wynagradzania wprowadziliśmy zapisy dotyczące należności przysługujących z tego tytułu, tj. diet oraz zwrotu kosztów przejazdu prywatnym samochodem. Czy od kwot świadczeń wypłaconych z tytułu odbytej