Nasza jednostka zawarła umowę na dostawę sprzętu biurowego. Z powodu bieżących trudności finansowych nie jesteśmy w stanie uregulować zobowiązania w formie pieniężnej. W związku z tym zaproponowaliśmy dostawcy przeniesienie na niego prawa własności jednego z naszych środków trwałych, na co wyraził zgodę. Jak należy zaksięgować uregulowanie zobowiązania w formie rzeczowej w księgach rachunkowych?
Posiadamy wierzytelności o różnym stopniu przeterminowania. Wobec trudności z ich ściągnięciem postanowiliśmy sprzedać cały pakiet tych wierzytelności wyspecjalizowanej firmie windykacyjnej za 55% ich wartości. Na część tych należności utworzyliśmy w 2011 r. odpisy aktualizujące. Jak ująć w księgach rachunkowych ich sprzedaż? Czy strata ze sprzedaży wierzytelności może pomniejszyć dochód do opodatkowania
Nasza spółka (A) ma zobowiązanie z tytułu dostaw usług wobec spółki B (183 253,50 zł). Z kolei spółka B ma zobowiązanie w stosunku do naszej spółki - córki (C) w wysokości 152 230 zł. Jednocześnie z tytułu umów najmu posiadamy wierzytelności w wysokości 18 850 zł od spółki B. Wszystkie wierzytelności są wymagalne, nieprzedawnione i bezsporne. Spółka B zaproponowała kompensatę trójstronną w odniesieniu
Nasza firma (spółka z o.o.) nabyła wierzytelności o wartości 50 000 zł, płacąc za nie kwotę 28 000 zł. Jak poprawnie zaksięgować tę operację w księgach rachunkowych?