Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608068)
      • Kadry i płace (26134)
      • Obrót gospodarczy (88848)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35953)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    reklamacja
    reklamacja
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie reklamacja
    Indeks tematów
    Wszystkie j k o p r u
    Porada aktualna
    10.01.2024 Podatki Obrót gospodarczy

    Czy podatnik może obniżyć podstawę opodatkowania VAT w wyniku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji

    czytaj dalej
    Artykuł aktualny
    03.01.2023 Obrót gospodarczy

    Reklamacje i odstąpienie od umowy z konsumentem po nowemu

    Nowy rok przyniósł duże zmiany w zakresie praw konsumenta. Jedną z najważniejszych jest wyłączenie stosowania przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi przy sprzedaży w stosunku do konsumentów i odrębne uregulowanie tej materii. W tym celu w ustawie o prawach konsumenta dodany został nowy rozdział 5a „Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta”. Wprowadzone przepisy mogą spowodować

    czytaj dalej
    Artykuł
    27.06.2018 Obrót gospodarczy

    Ustawa o prawach konsumentów - przedsiębiorcy mają więcej czasu na przygotowanie się na zmiany

    Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta (dalej: ustawa). Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia (czyli najprawdopodobniej w grudniu br.). Przełożenie terminu wejścia w życie ustawy jest o tyle zaskakujące, że wdraża ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie

    czytaj dalej
    Porada
    02.08.2016 Podatki Obrót gospodarczy

    Czy wydatki związane z naprawą i demontażem reklamowanego urządzenia są kosztem podatkowym

    czytaj dalej
    Porada
    02.05.2015 Obrót gospodarczy Rachunkowość firm

    Jak ująć i rozliczyć w księgach rachunkowych wymianę towarów w ramach reklamacji

    Reklamacja jest zgłoszeniem kupującego skierowanym do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową. Zgłoszeniu temu zwykle towarzyszy roszczenie o określone zachowanie sprzedawcy, mające na celu np. wymianę towaru na nowy, pozbawiony wad, obniżenie ceny lub naprawę towaru.

    czytaj dalej
    Porada
    01.09.2014 Podatki Obrót gospodarczy

    Jaką stawkę VAT należy zastosować do usługi wymiany szyb w ramach reklamacji

    Spółka z o. o. zajmuje się produkcją szyb. Swoje wyroby sprzedaje przede wszystkim firmom produkującym okna. Zdarza się, że szyby mają wady produkcyjne i są reklamowane. Producenci okien przyjmują od klientów reklamacje i przekazują je dalej producentowi szyb. Producent szyb z kolei zleca swojemu podwykonawcy usługę wymiany szyb, natomiast sam wydaje jedynie wyrób gotowy na wymianę. W wyniku tej transakcji

    czytaj dalej
    Porada
    15.01.2013 Obrót gospodarczy

    Usługi pocztowe bez konieczności uzyskania zezwolenia

    Ustawa z 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (dalej: ustawa) weszła w życie 1 stycznia 2013 r. Celem ustawy jest zapewnienie wszystkim firmom świadczącym usługi pocztowe równego dostępu do rynku. Ustawa zlikwidowała monopol Poczty Polskiej na przesyłki do 50 g. Część zmian jest także istotna dla przedsiębiorców korzystających z usług pocztowych i kurierskich. Przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone

    czytaj dalej
    Porada
    13.03.2005 Obrót gospodarczy

    Po jakim czasie bank może obciążyć nas za transakcję dokonaną kartą kredytową

    Na ostatnim wyciągu z karty kredytowej znalazłam obciążenie na kwotę 150 zł, którego w żaden sposób nie mogłam sobie skojarzyć. Nie przypominam sobie bowiem, abym dokonywała w ostatnim czasie zakupu na taką kwotę. Miejsce dokonania transakcji również było mi obce. Sklep, w którym rzekomo dokonałam transakcji, znajdował się w innym mieście, w którym od dawna nie byłam. Po zgłoszeniu reklamacji w banku

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.