Nowy rok przyniósł duże zmiany w zakresie praw konsumenta. Jedną z najważniejszych jest wyłączenie stosowania przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi przy sprzedaży w stosunku do konsumentów i odrębne uregulowanie tej materii. W tym celu w ustawie o prawach konsumenta dodany został nowy rozdział 5a „Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta”. Wprowadzone przepisy mogą spowodować
Sejm przełożył termin wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta (dalej: ustawa). Ustawa nie wejdzie, jak zakładano w jej projekcie, 13 czerwca 2014 r., ale 6 miesięcy od jej ogłoszenia (czyli najprawdopodobniej w grudniu br.). Przełożenie terminu wejścia w życie ustawy jest o tyle zaskakujące, że wdraża ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z 25 października 2011 r. w sprawie
Reklamacja jest zgłoszeniem kupującego skierowanym do sprzedawcy o niezgodność towaru z umową. Zgłoszeniu temu zwykle towarzyszy roszczenie o określone zachowanie sprzedawcy, mające na celu np. wymianę towaru na nowy, pozbawiony wad, obniżenie ceny lub naprawę towaru.
Spółka z o. o. zajmuje się produkcją szyb. Swoje wyroby sprzedaje przede wszystkim firmom produkującym okna. Zdarza się, że szyby mają wady produkcyjne i są reklamowane. Producenci okien przyjmują od klientów reklamacje i przekazują je dalej producentowi szyb. Producent szyb z kolei zleca swojemu podwykonawcy usługę wymiany szyb, natomiast sam wydaje jedynie wyrób gotowy na wymianę. W wyniku tej transakcji
Ustawa z 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (dalej: ustawa) weszła w życie 1 stycznia 2013 r. Celem ustawy jest zapewnienie wszystkim firmom świadczącym usługi pocztowe równego dostępu do rynku. Ustawa zlikwidowała monopol Poczty Polskiej na przesyłki do 50 g. Część zmian jest także istotna dla przedsiębiorców korzystających z usług pocztowych i kurierskich. Przedstawiamy najważniejsze zmiany wprowadzone