Przychody z usług wsparcia technicznego niewłączających elementów programowania ani doradztwa informatycznego, zakwalifikowane do PKWiU 62.02.30.0, mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5%, o ile spełnione są ustawowe przesłanki tej formy opodatkowania.
Skutki podatkowe wycofania Nieruchomości i pozostałych środków trwałych z działalności gospodarczej i przeniesienia ich do majątku osobistego celem dalszego najmu prywatnego.
Ustalenie, czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 updop będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz czy Fundacja nie będzie zobowiązana do prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek ani ewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w zagranicznej jednostce kontrolowanej w ewidencji odrębnej od ewidencji rachunkowej.
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Ustalenie, czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 updop będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, czy od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up, Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz czy Fundacja nie będzie zobowiązana do prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek
Wniesienie do Fundacji Rodzinnej udziałów w spółce cypryjskiej nie będzie wiązało się z obowiązkiem zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Fundacji. - W przypadku likwidacji spółki cypryjskiej i uzyskania mienia likwidacyjnego spółki, Fundacja będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych i nie znajdzie zastosowania przepis art. 24r updop. - Fundacja nie
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Wymóg bieżącego prowadzenia odrębnej ewidencji na potrzeby ulgi IP Box oznacza wyłącznie obowiązek jej prowadzenia w sposób, który umożliwia złożenie prawidłowego zeznania podatkowego za dany rok, w przewidzianym dla tej czynności terminie. Zobowiązywanie podatników do prowadzenia jej na bieżąco w trakcie roku podatkowego jest bezpodstawne – wyrok NSA z 7 listopada 2023 r., sygn. akt II FSK 1027/22
Z początkiem 2021 r. wprowadzona została możliwość korzystania przez niektóre spółki będące podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych z opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek (tzw. estońskiego CIT). Omawiamy tę formę opodatkowania z uwzględnieniem jej ewidencji księgowej. Z publikacji mogą skorzystać zarówno ci, którzy zastanawiają się nad tą formą opodatkowania, jak i podatnicy
kalendarium wydarzeń od 30 grudnia 2022 r. do 24 stycznia 2023 r. Minister Finansów wydał rozporządzenie przedłużające do końca 2024 r. zaniechanie poboru podatku od części dochodów związanych z kredytem mieszkaniowym. Celem MF jest wsparcie kredytobiorców i kredytodawców w ramach programu zawierania ugód dotyczących „kredytów frankowych”.
Od 1 października 2020 r. za każdy błąd w ewidencji (pliku JPK_VAT) grozi kara. Wprowadzono też dodatkowe sankcje karnoskarbowe za uchybienia związane z ewidencją dla celów VAT. Ponieważ w wielu przypadkach podatnicy powierzają prowadzenie ewidencji i wysyłkę JPK_VAT biurom rachunkowym, należy przypomnieć, kto poniesie odpowiedzialność, jeżeli błąd zostanie popełniony przez biuro.
w zakresie sposobu ustalenia wartości początkowej wyodrębnionych odcinków sieci ciepłowniczej i momentu ich ujęcia w ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
1. Czy fakt ujawnienia środków trwałych w postaci odwiertów studziennych, odcinków sieci wodociągowej i odcinków sieci kanalizacji sanitarnej stanowi dla zakładu budżetowego przychód podatkowy? 2. Czy zakład budżetowy, od ujawnionych i wprowadzonych na ewidencję środków trwałych, nabywa prawo do uznania odpisów amortyzacyjnych za koszty uzyskania przychodów na potrzeby podatku od osób prawnych?
Czy wycofanie WNiP (w związku z zaprzestaniem korzystania) z ewidencji WNiP uprawnia Spółkę do zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu niezamortyzowanej części wartości początkowej WNiP? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1)
Czy Spółka jest uprawniona do zaliczenia niezamortyzowanej części wartości początkowej WNiP do kosztów uzyskania przychodu w miesiącu wycofania WNiP z ewidencji WNiP i sporządzenia protokołu (dokumentującego decyzję o zaprzestaniu używania wartości niematarialnej i prawnej)? (pytanie oznaczone we wniosku Nr 2)
Do końca 2004 r. trzeba było uzupełnić wpis do ewidencji o PESEL. Nie dokonałem tego w terminie. Jakie będą konsekwencje, jeśli uzupełnię go po nowym roku?