Czy uzyskanie przez Fundację przychodów z tytułu otrzymanych dochodów z Funduszu przysługujących Fundacji na zasadach przewidzianych w Ustawie o FI oraz statucie Funduszu bez wykupywania CI, będzie korzystać ze zwolnienia przewidzianego w art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT, a co za tym idzie stawka, o której mowa w art. 24r ust. 1 ww. ustawy nie znajdzie w tym przypadku zastosowania? Czy uzyskanie przez
Zwolnienie z opodatkowania otrzymanych przychodów w zakresie fundacji rodzinnej
Ustalenie czy cena sprzedaży za sprzedane certyfikaty inwestycyjne płacona w ratach przez Fundację na rzecz Fundatora będzie stanowiła świadczenie w postaci ukrytych zysków w rozumieniu art. 24q ust. 1 pkt 3 w zw. z ust. 1a ustawy CIT i opodatkowane na podstawie art. 24q ust. 1 pkt 3 ustawy CIT albo będzie stanowiła świadczenia w rozumieniu art. 2 ust. 2 UFR i będzie tym samym opodatkowany na podstawie
Ustalenie, czy są zwolnione z CIT odsetki od lokat bankowych FR, dywidendy uzyskiwane ze spółek kapitałowych, których udziałów albo akcji właścicielem jest FR, odsetki uzyskiwane przez FR z tytułu posiadania przez FR obligacji oraz wynagrodzenie z tytułu umorzenia przez FR certyfikatów inwestycyjnych FIZAN.
Dotyczy skutków podatkowych wniesienia i darowizny składników majątkowych, w postaci certyfikatów inwestycyjnych do fundacji rodzinnej w celu pokrycia funduszu założycielskiego tej fundacji.
Wniesienie oraz darowizna składników majątkowych do fundacji rodzinnej.
Od 1 października 2016 r. zrezygnowano z przetargów na świadectwa efektywności energetycznej (tzw. białe certyfikaty). Został także wprowadzony nowy obowiązek dla "dużych" przedsiębiorstw. Będą one musiały sporządzać audyty energetyczne przedsiębiorstwa. Przedstawiamy wybrane, istotne dla przedsiębiorców, zmiany wprowadzone nową ustawą o efektywności energetycznej (dalej: ustawa).