Z mocą od 1 stycznia 2021 r. weszły w życie przepisy nowego rozporządzenia w sprawie ustalenia wzorów deklaracji składanych Zarządowi PFRON przez pracodawców zobowiązanych do wpłat na ten Fundusz. W porównaniu z poprzednio obowiązującymi przepisami zmianie uległy formularze DEK-II-a i DEK-II-b przeznaczone dla pracodawców prowadzących zakłady pracy chronionej. W formularzach tych podmioty zobowiązane
Zarówno składka na Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych (SFWON), jak i wpłata na pracownicze programy kapitałowe (PPK), opłacane przez pracodawcę, nie stanowią kosztów płacy, o dofinansowanie których może się on ubiegać z PFRON. Składka na SFWON wyodrębniona od 1 stycznia 2019 r. z Funduszu Pracy nie zalicza się bowiem do tych kosztów. Natomiast wpłata na PPK nie jest obowiązkowym
Od 1 lipca 2019 r. pierwsze podmioty zatrudniające zostały objęte obowiązkiem tworzenia pracowniczych planów kapitałowych (PPK). Wpłaty na PPK będą też naliczane i potrącane z wynagrodzeń zleceniobiorców. Wpłatę na PPK, którą będzie finansował podmiot zatrudniający (stanowiącą przysporzenie dla zleceniobiorcy), należy doliczyć do podstawy wymiaru kosztów uzyskania przychodów z umowy cywilnoprawnej
Od 1 października 2018 r. obowiązują znowelizowane wzory informacji i deklaracji składanych do PFRON. Modyfikacje tych dokumentów wynikają ze zmian w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, uchwalonych 6 czerwca 2018 r., i mają charakter dostosowujący. Publiczne i niepubliczne przedszkola włączono do grupy pracodawców zwolnionych z wpłat na PFRON, jeżeli
Pracodawca zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i nieosiągający co najmniej 6% wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest zobowiązany do dokonywania miesięcznych wpłat na PFRON. W wyniku nowelizacji przepisów podmiotami, które będą musiały dokonywać wpłat na PFRON, począwszy od wpłat za styczeń 2019 r., będą również pracodawcy prowadzący zakłady
Pracodawcy wystawiający informacje o obniżeniu wpłaty na PFRON od 1 lipca 2016 r. będą mieli obowiązek udokumentowania niektórych schorzeń zatrudnianych pracowników niepełnosprawnych orzeczeniem o stopniu ich niepełnosprawności. Podmioty korzystające z ulg we wpłatach na fundusz będą musiały wykorzystać kwotę obniżenia w ciągu 6 miesięcy od otrzymania informacji w tym zakresie i tylko do wysokości
Nie każdy pracodawca jest płatnikiem składek na PFRON. Po pierwsze, zależy to od stanu zatrudnienia, a po drugie, od tego, czy firma zatrudnia osoby niepełnosprawne. Obowiązek wpłat na PFRON dotyczy pracodawców zatrudniających co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy. Zatem o obowiązku wpłat na Fundusz nie decyduje liczba pracowników, lecz liczba zajmowanych przez nich
Na stronie Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ukazał się 4 marca 2011 r. komunikat przypominający o dokumencie, który od 1 stycznia 2011 r. daje prawo do obniżenia wpłat na PFRON.
Począwszy od 1 lipca 2016 r. sprzedający pracodawca uprawniony do udzielania ulg we wpłatach na PFRON sporządza informację w tym zakresie na sformalizowanym druku INF-U. Informację tę wystawia sprzedający dla nabywcy po terminowym uregulowaniu przez niego należności za zakup dokonany po 30 czerwca 2016 r. Ostatecznym terminem przekazania tej informacji jest ostatni dzień miesiąca następujący po miesiącu
W wyniku nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych pracodawcy znajdujący się w likwidacji będą zobowiązani do dokonania wpłat na PFRON, począwszy od wpłat za styczeń 2019 r. Ponadto na podmioty udzielające ulg we wpłatach na PFRON nałożono obowiązek informowania nabywcy tej ulgi o zasadach jej nabywania i korzystania z obniżenia wpłaty. Wprowadzono
Korzystamy z obniżenia wpłat na PFRON, kupując usługi od pracodawcy, który jest uprawniony do wystawiania informacji w tym zakresie. W sierpniu 2016 r. otrzymaliśmy korekty kilku informacji o obniżeniu wpłaty na PFRON za okres ostatnich 3 lat (zarówno zwiększające, jak i zmniejszające kwotę ulgi). Korekta była wynikiem czynności sprawdzających sprzedającego pracodawcy przez PFRON. Z obniżenia wpłat
Od 1 września 2014 r. zmieniły się: wysokość wynagrodzenia dla pracowników młodocianych, kwota przychodu powodującego zmniejszenie lub zawieszenie świadczeń emerytów i rencistów oraz podstawa, od której są dokonywane wpłaty na PFRON. Zmiana wynika z obowiązującej od 1 września 2014 r. nowej kwoty bazowej, którą stanowi przeciętne wynagrodzenie w II kwartale br., tj. 3739,97 zł.
Tworzymy zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. Do końca maja 2013 r. powinniśmy przekazać pierwszą ratę odpisu na fundusz. Z powodu problemów finansowych nie będziemy mogli tego zrobić w tym terminie. Czy za nieprzekazanie odpisu do końca maja grożą nam jakieś sankcje?
Jesteśmy pracodawcą z otwartego rynku pracy. Za grudzień 2011 r. złożyliśmy DEK-I-0 oraz dokonaliśmy wpłaty na PFRON za ten miesiąc, ponieważ zatrudnialiśmy 25 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty i nie osiągaliśmy wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości 6%. Jednak w styczniu br. zatrudnienie spadło do 18 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty, a zatem nie będziemy dokonywać
Spółka z o.o. z powodu trudności finansowych nie wpłaciła w terminie do 30 września środków na ZFŚS. Czy możemy zaliczyć wysokość odpisu na ZFŚS do kosztów? Planujemy dokonać wpłaty w styczniu.