Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (608031)
      • Kadry i płace (26133)
      • Obrót gospodarczy (88843)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35947)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    handel
    handel
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie handel
    Indeks tematów
    Wszystkie b d f g h p r s u w z
    Artykuł nieaktualny
    16.10.2024 Kadry i płace Ubezpieczenia

    Szczególne uprawnienia pracowników i formy wsparcia dla pracodawców w związku z usuwaniem skutków powodzi

    W związku z usuwaniem skutków powodzi, która miała miejsce na południu i zachodzie Polski we wrześniu 2024 r., pracownicy zyskali dodatkowe uprawnienia pracownicze, takie jak np. prawo do dodatkowych dni urlopu na żądanie czy 20 dni dodatkowego zwolnienia od pracy. Poszkodowani w wyniku powodzi pracodawcy mogą natomiast liczyć na wsparcie finansowe z budżetu państwa, np. w formie dofinansowania do

    czytaj dalej
    Artykuł aktualny
    11.02.2022 Kadry i płace

    Ewidencja miesięcznego przychodu ze sprzedaży – nowy obowiązek dla podmiotów handlujących w niedziele

    Sklepy handlujące w niedziele w lutym 2022 r. do 20 marca 2022 r. muszą sporządzić po raz pierwszy ewidencję miesięcznego przychodu ze sprzedaży. Jej celem jest wykazanie, że przeważająca działalność placówki stanowi co najmniej 40% miesięcznego przychodu ze sprzedaży detalicznej.

    czytaj dalej
    Artykuł nieaktualny
    17.01.2022 Kadry i płace Obrót gospodarczy

    Od lutego 2022 r. nowa ewidencja w sklepach prowadzących handel w niedziele i święta

    1 lutego 2022 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta. Wprowadzony został obowiązek prowadzenia przez placówki handlujące w niedziele i święta ewidencji miesięcznego przychodu ze sprzedaży.

    czytaj dalej
    Artykuł
    20.02.2018 Kadry i płace

    Ograniczenia handlu w niedziele i święta

    czytaj dalej
    Artykuł
    12.02.2018 Kadry i płace

    Jak od 1 marca 2018 r. rozliczać i wynagradzać pracę w niedziele

    Od 1 marca 2018 r. obowiązuje ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni. Nowe przepisy wymuszą na podmiotach, do których mają zastosowanie, zmianę organizacji pracy pracowników i osób zatrudnionych na podstawie umów prawa cywilnego. Mimo że ww. ustawa nie zmienia ogólnych zasad rozliczania pracy w niedziele, jednak w niektórych sytuacjach może skomplikować ten proces

    czytaj dalej
    Artykuł
    09.02.2018 Kadry i płace

    Ograniczenie pracy w handlu od 1 marca 2018 r. – odpowiedzi na pytania z praktyki

    Od 1 marca 2018 r. obowiązują ograniczenia dotyczące pracy w placówkach handlowych. Od marca 2018 r. w każdym miesiącu są dwie niedziele, w których można wykonywać pracę w handlu - pierwsza i ostatnia. Od 1 stycznia 2019 r. będzie to tylko jedna niedziela w miesiącu - ostatnia, a od 1 stycznia 2020 r. zakaz handlu będzie obowiązywał we wszystkie niedziele z wyjątkiem siedmiu w roku. Od 2020 r. wolne

    czytaj dalej
    Artykuł
    17.01.2018 Kadry i płace

    Jakie ograniczenia w pracy w placówkach handlowych w niedziele będą obowiązywać od 1 marca 2018 r.

    Sejm 10 stycznia 2018 r. ostatecznie uchwalił zakaz handlu w niedziele. Będzie on obowiązywał od 1 marca 2018 r. W 2018 r. zakaz handlu w niedziele nie będzie dotyczył pierwszej i ostatniej niedzieli w miesiącu. Nie będzie też obowiązywał w dwie niedziele poprzedzające pierwszy dzień Bożego Narodzenia oraz w jedną niedzielę poprzedzającą pierwszy dzień Wielkiej Nocy.

    czytaj dalej
    Porada
    19.07.2017 Kadry i płace

    Czy osoby wykonujące pracę tymczasową na umowę zlecenia mogą pracować w placówkach handlowych w święta

    czytaj dalej
    Artykuł
    09.05.2017 Kadry i płace

    Pracownikom zatrudnionym w placówkach handlowych trzeba zapewnić wolną niedzielę 4 czerwca 2017 r.

    W 2017 r. pierwszy dzień Zielonych Świątek przypada w niedzielę 4 czerwca. Zatem pracownicy zatrudnieni w placówkach handlowych, które funkcjonują w niedzielę, powinni mieć w tym roku ten dzień wolny od pracy.

    czytaj dalej
    Porada
    12.12.2014 Kadry i płace

    Czy pracowników tymczasowych i ochrony można zatrudniać w placówkach handlowych w święta Bożego Narodzenia

    Prowadzimy sieć całodobowych sklepów spożywczych. Często korzystamy z pracy pracowników tymczasowych. Czy możemy ich zatrudniać w naszych sklepach w święta Bożego Narodzenia? Czy zakaz pracy w handlu w święta dotyczy pracowników ochrony?

    czytaj dalej
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.