Odpłatne udostępnienie infrastruktury przez Gminę w ramach MOSIR stanowi działalność gospodarczą i podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Gmina jest uprawniona do pełnego odliczenia podatku VAT od wydatków zarówno inwestycyjnych, jak i bieżącego utrzymania, związanych bezpośrednio z usługami opodatkowanymi VAT.
Faktury związane z wydatkami na terapie rehabilitacyjne mogą być podstawą do skorzystania z ulgi rehabilitacyjnej, pod warunkiem wyraźnego ich wyszczególnienia jako kosztów zabiegów rehabilitacyjnych. Nie podlegają odliczeniu w ramach ulgi wydatki na zajęcia o charakterze rekreacyjnym, jak zajęcia na basenie, gdyż nie wpisują się one w definicję zabiegów rehabilitacyjnych.
Gmina ma prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z faktur dotyczących inwestycyjnych i bieżących wydatków na basen, gdyż świadczy usługi w ramach działalności gospodarczej na podstawie umów cywilnoprawnych, stanowiąc czynności opodatkowane na gruncie VAT.
Nieodpłatne udostępnianie basenu na cele edukacyjne nie stanowi czynności opodatkowanej VAT, jednak odpłatne udostępnianie basenu Zainteresowanym zewnętrznym jest czynnością podlegającą opodatkowaniu VAT, bez prawa do zwolnienia, co skutkuje ograniczeniem prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Gmina ma prawo do stosowania wskaźnika przychodowego jako proporcji odliczenia VAT przy zakupach związanych z inwestycją krytej pływalni, o ile proporcja ta obiektywnie odzwierciedla wykorzystanie infrastruktury do celów działalności opodatkowanej i nieopodatkowanej, zgodnie z art. 86 ust. 2a-2h ustawy o VAT.
Miastu nie przysługuje prawo do zastosowania odrębnego prewspółczynnika czasowego przy odliczeniu VAT, jeśli proponowana metoda nie jest bardziej reprezentatywna niż wskazana w przepisach tj. nie odzwierciedla pełnej specyfiki działalności i dokonywanych nabyć w kontekście finansowania publicznego oraz realizowanych zadań.
Gmina Miasto ma prawo do częściowego odliczenia podatku VAT od wydatków na budowę Centrum, stosując proporcję opartą na średniorocznej liczbie osób korzystających odpłatnie z Centrum, co najlepiej odzwierciedla rzeczywiste wykorzystanie inwestycji do celów opodatkowanych, w zgodności z wyrokami WSA i NSA.
Rekompensata przyznawana przez Gminę Spółce za wykonanie powierzonych zadań stanowi wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT. Nieodpłatne udostępnianie infrastruktury w ramach zadań gminnych nie podlega opodatkowaniu. Spółka ma prawo do pełnego odliczenia VAT od wydatków związanych z działalnością opodatkowaną.
Odpłatne udostępnianie basenu przez Gminę stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT, co uzasadnia prawo do pełnego odliczenia VAT od związanych z tym wydatków, mimo zwolnień do lat 3 obejmujących opiekunów jako odpłatnych uczestników.
Stosowanie prewspółczynnika VAT opartego na rzeczywistym godzinowym wykorzystaniu basenu, zgodnie z jego regulaminem, jest nieprawidłowe i nie odzwierciedla specyfiki działalności gminy. Właściwym jest stosowanie prewspółczynnika według Rozporządzenia Ministra Finansów.
Odpłatne udostępnienie infrastruktury na rzecz GOKiS podlega opodatkowaniu VAT, z wyłączeniem zastosowania zwolnienia z podatku. Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z inwestycją, przy założeniu zgodności czynszu dzierżawnego z wartościami rynkowymi.
Odpłatne czynności wykonywane przez gminę w obiekcie rekreacyjnym stanowią działalność gospodarczą opodatkowaną VAT bez prawa do zwolnienia, a związane z inwestycją wydatki uprawniają do pełnego odliczenia VAT.
Sposób dokonywania korekty wieloletniej podatku naliczonego związanego z wydatkami dotyczącymi budowy krytej pływalni.
Możliwość podwyższenia wartości początkowej amortyzowanego środka trwałego w sytuacji poniesienia wydatków na inwestycje budowlaną (budowa basenu).
Uznanie odpłatnego udostępnienia Basenu na podstawie zakupu biletu wstępu za czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystającą ze zwolnienia. Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT z tytułu wydatków poniesionych na realizację Projektu oraz wydatków bieżących na Basen, w tym nabywanych usług administrowania obiektem.
Uznanie usług wstępu na Basen za działalność gospodarczą oraz za czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, niekorzystające ze zwolnienia od podatku oraz prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Opodatkowanie podatkiem VAT świadczenia usług wstępu na basen oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych związanych z basenem.
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT w związku z realizacją projektu w części dotyczącej modernizacji basenu sezonowego (odkrytego).
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT nieodpłatnego użyczenia Basenu, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w całości lub części w związku z realizacją projektu.
Opodatkowanie podatkiem VAT świadczenia usług wstępu na Obiekt oraz prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z Obiektem.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w pełnej wysokości od wydatków na realizację zadań inwestycyjnych związanych z budową otwartych kąpielisk oraz wydatków bieżących związanych z funkcjonowaniem basenów.
Opodatkowanie podatkiem VAT świadczenia usług wstępu na Obiekt oraz prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z Obiektem.