W zakresie spełnienia warunku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Wydatki Transakcyjne na rzecz podmiotów specjalizujących się w doradztwie transakcyjnym w zakresie pozyskania nowego inwestora mogą być zaliczone przez Spółkę do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15 ust. 1.
Dotyczy ustalenia: - jakie progi dokumentacyjne należy zastosować przy ocenie, czy Spółki powinny sporządzić lokalną dokumentację cen transferowych w związku z zawarciem Umowy i funkcjonowaniem Konsorcjum; - jak obliczyć wartość transakcji kontrolowanej wynikającej z funkcjonowania Konsorcjum w danym roku podatkowym? W szczególności, czy wartość ta powinna zostać ustalona w wysokości: - wartości Zamówienia
Uznanie opisanej transakcji za wewnątrzwspólnotową transakcję trójstronną, ustalenie który z podmiotów jest zobowiązany do zapłaty podatku VAT od wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, ustalenie danych do wykazania w informacji podsumowującej.
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych.
Dotyczy ustalenia, czy warunek nieponiesienia straty podatkowej określony w art. 11n pkt 1 lit. c Ustawy o CIT wyłączający na podstawie art. 11n pkt 1 Ustawy o CIT obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych do transakcji kontrolowanej należy interpretować w ten sposób, że: znajdzie on zastosowanie do transakcji kontrolowanej w sytuacji, gdy zarówno Spółka, jak i Krajowy Podmiot
Możliwość zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych w sytuacji, gdy spółka poniosła stratę podatkową, ale w innym źródle przychodów.
Dotyczy ustalenia: - czy za wartość transakcji kontrolowanej w rozumieniu art. 11l ust. 1 i 2 ustawy CIT dla usługi powierniczego nabycia świadczonej przez Zleceniobiorcę powinna być traktowana wyłącznie wartość prowizji przysługującej Zleceniobiorcy z tytułu wykonanego zlecenia na rzecz Spółki ustalona na podstawie wystawionych faktur, umowy lub dokonanych płatności za dany rok podatkowy; - czy przeniesienie
Skutki podatkowe związane z rozliczeniem opisanych we wniosku dostaw towarów (konserw rybnych).
Uznanie dostawy towaru przemieszczanego w procedurze tranzytu z Arabii Saudyjskiej na terytorium Ukrainy za czynność niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce.
Brak możliwości rozliczenia transakcji łańcuchowej z udziałem Podmiotów 1 i 3 z zastosowaniem procedury uproszczonej.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych
Uznanie czy w związku z transakcjami realizowanymi przy użyciu Kart Sprzedawca będzie dokonywać na Państwa rzecz odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie przy użyciu Kart towarów i usług związanych z samochodami osobowymi oraz samochodami ciężarowymi.
Ustalenie, czy przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę przekraczające 50% przychodów osiąganych z działalności Spółki, będą stanowiły przychody osiągane z transakcji, w związku z którymi wytwarzana jest wartość dodana pod względem ekonomicznym lub wartość ta nie jest znikoma w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy o CIT
Obowiązek rozliczenia i odprowadzenia podatku w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem towaru od kontrahenta.
Rozpoznanie w Polsce importu usług nabywanych od niemieckich kontrahentów, uprawnienie do odliczenia podatku naliczonego na fakturach otrzymywanych od polskich usługodawców oraz rozpoznanie wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów z tytułu sprzedaży towarów do niemieckich kontrahentów.
Nieuznanie zespołu składników za ZCP, uznanie Przedmiotu transakcji za czynność podlegającą opodatkowaniu oraz prawo Kupującego do odliczenia podatku VAT.
Przyporządkowanie wysyłki lub transportu towarów do dostawy dokonywanej przez Wnioskodawcę, który w związku z tym powinien rozpoznać tę dostawę jako eksport towarów.
Planowana transakcja nabycia udziałów nie spowoduje powstania dla Spółki przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia, czy transakcje dokonywane między Konsorcjantami są transakcjami kontrolowanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT oraz czy w przypadku transakcji usługowej przekraczającej próg 2 mln zł będą podlegać pod obowiązki związane z cenami transferowymi.
Czy mając na uwadze art. 28j ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy CIT, w którym ustawodawca wyklucza możliwość skorzystania z ryczałtu od dochodu spółek przez podmioty uzyskujące więcej niż 50% przychodów z transakcji z podmiotami powiązanymi, ale wyłącznie w sytuacji, gdy w związku z tymi transakcjami nie jest wytwarzana wartość dodana pod względem ekonomicznym lub wartość ta jest znikoma oraz mając na uwadze
Obowiązek zapłaty podatku VAT w związku z uznaniem auta za nowy środek transportu w świetle przepisów ustawy o VAT.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych