Zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, wypełnione z błędnym zakresem dat, nie spełnia wymogów art. 28j ust. 1 pkt 7 ustawy o CIT i nie daje podstaw do opodatkowania od 1 stycznia 2024 r., zgodnie z intencją podatnika.
Nie złożenie podpisu pod sprawozdaniem finansowym w ustawowym terminie oznacza jego sporządzenie niezgodnie z rachunkowością, co skutkuje nieskutecznym wyborem estońskiego CIT przez podatnika.
Sprawozdanie finansowe sporządzane w celu wyboru opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek winno być sporządzone w formie elektronicznej oraz opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, zgodnie z ustawą o rachunkowości.
Samo sporządzenie sprawozdania finansowego bez jego podpisania w regulaminowym terminie trzech miesięcy od dnia bilansowego nie uprawnia do wyboru estońskiego CIT; podpisanie stanowi integralną część procedury wymaganej przez przepisy rachunkowości.
Spółka, nie spełniając wymogów formalnych z art. 52 ustawy o rachunkowości dotyczących podpisania sprawozdania finansowego w terminie, nie nabyła prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek na 2024 r. Może jednak ubiegać się o tę formę opodatkowania w 2025 r., spełniając wszystkie ustawowe wymogi.
Podatnik nie dokonuje skutecznego wyboru opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, jeśli nie został spełniony obowiązek sporządzenia i podpisania sprawozdania finansowego zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości, w szczególności poprzez ich zamknięcie i opatrywanie kwalifikowanym podpisem elektronicznym najpóźniej w dniu wynikającym z przepisów na sporządzenie.
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla usługi polegającej na przeprowadzeniu szkolenia z podpisu elektronicznego.
Skutki podpisania sprawozdania finansowego z przekroczeniem terminu wskazanego w ustawie o rachunkowości dla podatnika opodatkowanego ryczałtem od dochodów spółek.
Dokonanie skutecznego wyboru opodatkowania Spółki ryczałtem od dochodów spółek.
Obowiązek podpisania zeznania podatkowego oraz zapłaty wynikającego z niego ewentualnego należnego podatku z tytułu sprzedaży nieruchomości przez syndyka.
Potwierdzenie, że po wprowadzeniu elektronicznego systemu zatwierdzania ewidencji przebiegu pojazdu, podpis elektroniczny składający się z kombinacji indywidualnego loginu oraz hasła pracownika Banku generowany przez Aplikację do ewidencji przebiegu pojazdu, może być uznany za „podpis podatnika” w rozumieniu art. 16 ust. 5 ustawy o CIT.
Skutki podatkowe zawarcia umowy pożyczki w trybie negocjacji z Pożyczkodawcą 1, który jako ostatni podpisał umowę pożyczki w Holandii.
Czy umowa pożyczki zawarta na terytorium Wielkiej Brytanii korzysta z wyłączenia, o którym mowa w art. 2 pkt 4?
Obowiązek zapłaty należnego podatku z tytułu sprzedaży nieruchomości przez syndyka.
Sposób podpisywania i wysyłania elektronicznych faktur VAT RR oraz prawo do odliczenia zryczałtowanego zwrotu podatku VAT wynikającego z tych faktur.
w zakresie ustalenia, czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny (z autoryzacją hasłem oraz z wyłączeniem dostępu dla osób nieupoważnionych), w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za podpis podatnika, o którym mowa w art. 16 ust. 5 ustawy o PDOP
czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za podpis podatnika, o którym mowa w art. 16 ust. 5 updop
Obowiązek podpisania zeznania podatkowego oraz zapłaty wynikającego z niego ewentualnego należnego podatku z tytułu sprzedaży nieruchomości przez syndyka.
Pełnomocnictwo ogólne do prowadzenia wszystkich spraw podatkowych nie upoważnia do podpisywania deklaracji podatkowych. Deklaracja podpisana przez pełnomocnika ogólnego, który nie został upoważniony do podpisywania deklaracji, nie istnieje i nie może być podstawą egzekucji. Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 13 czerwca 2018 r., sygn. akt II FSK 1723/16.
w zakresie potwierdzenia, iż po wprowadzeniu elektronicznego systemu zatwierdzania ewidencji przebiegu pojazdu, podpis elektroniczny generowany przez aplikację na ewidencji przebiegu pojazdu może być uznany za podpis podatnika w rozumieniu art. 16 ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
w zakresie wymogów formalnych jakie powinien spełniać wniosek o zwrot poniesionych wydatków