Operator bramki płatności kryptowalutowych, działający wyłącznie jako pośrednik w transakcjach, nie generuje przychodu z odpłatnego zbycia walut wirtualnych; uzyskuje on jedynie przychód z tytułu opłat i prowizji za świadczone usługi pośrednictwa, a nie z samego obrotu walutami wirtualnymi.
Opłaty wstępne i roczne pobierane przez spółki za prezentację na portalu informacyjnym nie stanowią wynagrodzenia za usługi i nie podlegają VAT, gdyż brak jest komercyjnego charakteru oraz bezpośredniej korzyści w relacji usługodawca-usługobiorca.
Uznanie, iż świadczenie TOP w związku, z którym Wnioskodawca otrzymuje wynagrodzenie od kontrahenta stanowi odpłatne świadczenie usług w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy o VAT oraz uznanie, iż obowiązek podatkowy w związku z wynagrodzeniem za usługę TOP powstaje w momencie otrzymania informacji o należnym Wnioskodawcy wynagrodzeniu.
Zastosowanie zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a ustawy.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług najmu lokali na rzecz operatora.
W zakresie ustalenia, 1. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 Ustawy o CIT, 2. czy wydatki poniesione na nieodpłatnie przekazane pracownikom bony jednego przeznaczenia stanowią koszt uzyskania przychodów w kwocie brutto wynikającej z otrzymanych od Operatora faktur VAT.
Brak obowiązku wystawienia faktur na rzecz Spółek zatrudniających, w związku z przekazaniem przez te Spółki zatrudniające należności z tytułu zakwaterowania i prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia usług noclegowych świadczonych przez zewnętrznych dostawców w przypadku gdy nie dojdzie do odsprzedaży tych świadczeń.
Dotyczy ustalenia, czy przychód Spółki w rozumieniu ustawy o CIT z tytułu Środków w związku z pozytywnym wynikiem TOP wypłacanych Spółce przez Operatora w związku z wykonaniem przez Spółkę na rzecz Operatora TOP dla jednostki rynku redukcji zapotrzebowania, powstaje w dacie dokonania wpisu do Rejestru informacji o pozytywnej weryfikacji Wniosku.
Skutki podatkowe w VAT dotyczące ustalenia w formie decyzji administracyjnej treści umowy o powierzenie obowiązków operatora systemu przesyłowego paliwa.
Przychody otrzymane przez Państwa z tytułu zwrotów wydatków inwestycyjnych na realizację projektu (…) w ramach opisanego w stanie faktycznym mechanizmu rekompensat, dokonywane przez operatorów systemów przesyłowych (…) nie mogą zostać uznane za „nieodpłatne świadczenia” i nie podlegają zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych w myśl art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT.
Czy czynności wykonywane przez TG na terytorium Polski będą prowadzić do uznania, że Wnioskodawca posiada w Polsce zagraniczny zakład w rozumieniu art. 4a pkt 11 ustawy o CIT oraz art. 5 UPO i podlega w Polsce obowiązkowi podatkowemu w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych?
Prawidłowość dokumentacji eksportu realizowanego za pośrednictwem operatora pocztowego, dla zastosowania stawki 0%
Opodatkowanie podatkiem VAT dopłat otrzymywanych z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych w celu dofinansowania realizacji zadania dotyczącego zapewnienia funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego. Określenie podstawy opodatkowania otrzymanej kwoty dotacji od Gmin na dofinansowanie publicznego transportu zbiorowego metodą „w stu”. Określenia wysokości stawki podatku od towarów i usług dla otrzymywanych
brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług otrzymanej rekompensaty, sposób rozliczania Wnioskodawcy z organizatorem
warunki uzyskania pozwolenia na prowadzenie składu podatkowego przez operatora logistycznego
opodatkowanie przenoszenia na najemcę opłaty za czynsz do wspólnoty mieszkaniowej
Możliwość zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodu przez pracownika zatrudnionego na stanowisku operatora kamery
Zastosowanie 8% stawki podatku VAT dla usług wynajmu apartamentów, na rzecz Najemcy, na cele prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
Uznanie Zarządcy za odbiorcę usługi najmu w celu krótkoterminowego zakwaterowania oraz opodatkowania tej usługi stawką podatku w wysokości 23%.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z wybudowaniem infrastruktury oraz od zakupu taboru.
określenie stawki podatku od towarów i usług w przypadku zawarcia umowy najmu na cele krótkotrwałego zakwaterowania; - uznanie Operatora za odbiorcę usług najmu na cele krótkotrwałego zakwaterowania w przypadku zawarcia tzw. umowy o współpracę.