Zmiana statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego w trakcie inwestycji na podstawie wydanej Decyzji o wsparciu nie wpływa na wysokość wskaźnika intensywności pomocy publicznej ani nie ogranicza prawa do kwalifikowania wydatków na używane środki trwałe.
Spółka jawna, która uzyskała status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych z powodu niespełnienia wymogów informacyjnych, nie odzyskuje statusu podmiotu transparentnego podatkowo w wyniku zmiany składu wspólników na wyłącznie osoby fizyczne; pozostaje podatnikiem CIT do momentu likwidacji lub wykreślenia z rejestru.
Podatniczka, otrzymując zaliczkę przekraczającą 200 000 zł na sprzedaż gruntów, zobowiązana jest do rejestracji jako czynny podatnik VAT i opodatkowania transakcji, co jednak nie skutkuje utratą statusu rolnika ryczałtowego w zakresie prowadzenia działalności rolniczej.
Spółka jawna, zarejestrowana w KRS wskutek przekształcenia, nie jest podatnikiem CIT, gdy skutecznie złoży w terminie informację CIT-15J. Przepisy zobowiązują do złożenia informacji w sytuacjach przekształceniowych, co stanowi wykładnię autentyczną omawianych regulacji.
Zmiana statusu przedsiębiorcy w toku realizacji inwestycji w Polskiej Strefie Inwestycji, po wydaniu decyzji o wsparciu, nie wpływa na wskaźnik intensywności pomocy publicznej ani wysokość przysługującego zwolnienia z podatku CIT, ustalaną na dzień przyznania pomocy.
Połączenie, w którym spółką przejmującą jest członek PGK, a spółką przejmowaną - podmiot spoza PGK, nie prowadzi do utraty statusu podatnika przez PGK, o ile nie dochodzi do naruszenia warunków uznania PGK za podatnika, w tym braku rozszerzenia składu grupy o zewnętrzne podmioty.
Podział przez wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa z A. SA do podmiotu spoza PGK X. nie prowadzi do utraty przez PGK X. statusu podatnika CIT, o ile nie narusza on materialnych i formalnych warunków funkcjonowania PGK jako podatnika określonych w art. 1a ust. 2 i 6 Ustawy o CIT.
Podział spółki dominującej z wyodrębnieniem ZCP do spółki wchodzącej w skład podatkowej grupy kapitałowej, nie mieszczący się w wyjątkach z art. 1a ust. 6 ustawy o CIT, skutkuje utratą przez PGK statusu podatnika CIT.
Zmiana statusu przedsiębiorstwa z małego na średniego w trakcie realizacji inwestycji w SSE nie wpływa na wysokość przysługującej pomocy publicznej ustalonej na dzień wydania zezwolenia strefowego, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy CIT. Intensywność pomocy pozostaje niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji.
Podział przez wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa z A. SA, zawierający udziały w spółkach zależnych PGK X., do podmiotu spoza grupy, skutkuje utratą przez PGK X. statusu podatnika CIT ze względu na naruszenie wymogu 75% posiadania przez spółkę dominującą udziałów we wszystkich spółkach zależnych, co jest wymagane przez art. 1a ust. 2 pkt 1 lit. b ustawy o CIT.
Podział przez wyodrębnienie ZCP z A. SA do nowoutworzonej spółki, skutkujący zmianą spółki dominującej PGK B., narusza warunki uznania PGK B. za podatnika CIT, prowadząc do utraty tego statusu zgodnie z zamkniętym katalogiem dopuszczalnych modyfikacji struktury PGK w ustawie o CIT.
Osoba pozostająca w związku małżeńskim, której małżonek nie jest pozbawiony praw rodzicielskich ani nie odbywa kary pozbawienia wolności, nie może być uznana za osobę samotnie wychowującą dziecko w rozumieniu art. 6 ust. 4c ustawy o PIT, pomimo faktycznego samotnego wychowywania dziecka.
Status osoby samotnie wychowującej dziecko w kontekście preferencyjnego opodatkowania przysługuje wyłącznie osobom spełniającym przesłanki określone w art. 6 ust. 4c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w tym warunek dotyczący określonego stanu cywilnego, niezależnie od faktycznej sytuacji wychowawczej.
Połączenie spółek przez Podatkową Grupę Kapitałową, w którym następuje przejęcie spółek spoza PGK przez spółki z PGK, nie powoduje utraty statusu podatnika przez PGK, o ile nie narusza to wymogów zachowania minimalnej liczby spółek wewnątrz grupy, zgodnie z art. 1a ust. 6 ustawy o CIT.
Spółka jawna, która uzyska status podatnika podatku dochodowego od osób prawnych od 1 stycznia danego roku obrotowego, opodatkowuje swoje dochody na własnym poziomie, co zwalnia jej wspólników z obowiązku podatkowego z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych.
Ustalenie, czy Wnioskodawca będzie uprawniony do odliczenia od swojego dochodu nierozliczonej straty powstałej w okresie poprzedzającym przystąpienie do PGK z zastrzeżeniem, iż do okresu następujących po sobie pięciu lat podatkowych w których przysługuje prawo do odliczenia straty od dochodu, nie wlicza się poszczególnych lat podatkowych PGK.
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie. - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
W zakresie ustalenia, czy: - Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego właściciela odbiorcy dywidendy dokonując wypłaty dywidendy na rzecz B i stosując przepisy art. 22 ust. 4-6 CITu, jeżeli wypłata dywidendy nie jest przejawem praktyk stanowiących oszustwo lub nadużycie, - jeżeli B nie jest rzeczywistym właścicielem dywidend a Wnioskodawca ma obowiązek weryfikacji statusu rzeczywistego
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy ustalenia, czy wystąpienie wspólnika w postaci B spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „SPZOO”), które spowoduje, że wspólnikami Wnioskodawcy pozostaną wyłącznie osoby fizyczne, spowoduje utratę przez Wnioskodawcę statusu podatnika podatku dochodowego od osób prawnych w rozumieniu art. 1 ust. 3 pkt 1a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy zmiana statusu beneficjenta Zezwolenia ze średniego na dużego przedsiębiorcę, nie wpływa/wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej i na wysokość przysługującego zwolnienia?
Ustalenie wpływu zmiany statusu podatnika z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę po dacie uzyskania decyzji o wsparciu na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.