Nieuznanie Należności Gwarancyjnych wypłacanych przez Sprzedającego na rzecz Kupującego za wynagrodzenie za jakiekolwiek świadczenie podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, które miałby wykonać Kupujący na rzecz Sprzedającego oraz brak obowiązku Kupującego do udokumentowania fakturą otrzymanych od Sprzedającego Należności Gwarancyjnych.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT udzielonych przez Spółkę odbiorcom uprawnionym upustów za obniżenie zużycia energii elektrycznej, rozliczenia oraz sposobu udokumentowania zastosowanego upustu.
Podleganie opodatkowaniu otrzymanej przez Spółkę Rekompensaty z tytułu ograniczenia lub zatrzymania produkcji energii elektrycznej.
Otrzymana przez Wnioskodawcę Rekompensata stanowi wynagrodzenie za wykonane przez Wnioskodawcę świadczenie, które podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 8 ust. 1 ustawy.
Otrzymana Rekompensata bezpośrednia w formie przyznawanych Państwu przez Gminę pieniędzy będzie stanowić zapłatę za usługi świadczone na rzecz Gminy, a w konsekwencji będzie stanowiła podstawę opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy.
Ustalenie, czy Rekompensata wypłacana na rzecz nabywcy w związku z rozwiązaniem Umowy deweloperskiej w celu zawarcia nowej umowy z innym klientem i osiągnięcia wyższego przychodu stanowi koszt uzyskania przychodu dla Spółki oraz czy stanowi ona koszt bezpośrednio związany z uzyskiwanym przychodem ze sprzedaży lokalu.
Skutki podatkowe w podatku VAT w związku z należnym odszkodowaniem.
Ustalenia, czy kwoty wyrównania, dopłaty otrzymywane od Miasta (…) zgodnie z § 6 pkt 5 z zawartą umową powierzenia stanowić będą przychód za rok, którego dotyczą poniesione koszty i świadczone usługi odbioru i wywozu odpadów, czy w momencie otrzymania środków przez Spółkę.
Uznanie Spółki za podatnika podatku od towarów i usług w związku z realizacją Projektu i wykonaniem powierzonych Spółce zadań własnych Województwa, uznanie za odpłatne świadczenie na rzecz Województwa wykonywania przez Spółkę powierzonych jej zadań własnych Województwa, ustalenie czy Rekompensata, którą Spółka będzie otrzymywała od Województwa w związku z wykonywaniem powierzonych jej zadań własnych
Nieuznanie przeniesienia zakładu pracy za transakcję zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 27e ustawy, uznania wynagrodzenia za korzyści z tytułu przeniesienia pracowników, tzw. exit fee za czynność opodatkowaną na gruncie ustawy oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 1, wynikającego z wystawionej przez Kontrahenta faktury dokumentującej
Podatek od towarów i usług w zakresie braku uznania za ZCP przeniesienia pracowników oraz opodatkowania wynagrodzenia w ramach exit fee i prawa do odliczenia podatku VAT od tej czynności.
Uznanie wartości Rekompensaty za element podstawy opodatkowania podatkiem VAT, w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy.
Zastosowanie art. 16 ust. 1 pkt 58 Ustawy o CIT w sytuacji otrzymywania Rekompensaty przyznanej Spółce na wyrównanie straty finansowej ponoszonej w związku z realizacją usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego (pytanie nr 1) oraz sposobu ustalenia miesięcznej zaliczki na podatek dochodowy od osób prawnych (pytanie nr 2).
Dotyczy ustalenia: - czy Rekompensata stanowi dla Spółki niepodlegający zwolnieniu przychód podatkowy w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805, z późn. zm., dalej: „ustawa o CIT”) kwalifikowany jako przychód ze źródła innego niż zyski kapitałowe; - w przypadku uznania, że Rekompensata stanowi dla Spółki przychód podatkowy w rozumieniu
Opodatkowanie otrzymanej Rekompensaty, ustalenie podstawy opodatkowania oraz określenie czy stawka podatku za ograniczenie produkcji energii jest niezależna od stawki podatku za dostawę energii.
Opodatkowanie otrzymanej rekompensaty kapitałowej w postaci dopłaty wniesionej na podstawie art. 178 § 1 Kodeksu spółek handlowych.
1. Czy otrzymane przez Wnioskodawcę w latach 2023 i 2024 r. Rekompensaty podlegają zwolnieniu z opodatkowania CIT? 2. W przypadku odpowiedzi pozytywnej na pytanie nr 1 - czy w związku z otrzymaniem Rekompensat Wnioskodawca jest zobowiązany do wyłączenia Wydatków z kosztów uzyskania przychodów albo rozpoznania Wydatków jako koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodów w CIT?
W zakresie skutków podatkowych opodatkowania rekompensaty otrzymanej za mienie pozostawione za granicą.
Czy uzyskane w roku podatkowym 2023 Środki w ramach Programu 1 i Programu 2 w świetle art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2805 z późn. zm.), nie stanowiły przychodu podatkowego i w rezultacie Spółka będzie uprawniona do korekty zeznania CIT-8 za rok 2023 w tym zakresie; - Czy jeśli odpowiedź na pytanie oznaczone
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 u.p.d.o.p. pomocy publicznej w postaci określonej kwoty pieniężnej do cen energii elektrycznej i gazu.
Opodatkowanie rekompensaty związanej z rozwiązaniem umowy o pracę zryczałtowanym 70% podatkiem.
Opodatkowanie świadczenia otrzymanego z tytułu rozwiązania umowy o pracę zryczałtowanym 70% podatkiem.
1. Czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu nie są zaliczane do przychodów, stosownie do przepisu art. 12 ust. 4 pkt 14 ustawy o CIT; 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe, czy Rekompensaty otrzymane przez Wnioskodawcę w ramach opisanego Programu stanowić będą przychód zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust
Ustalenie czy otrzymane dofinansowanie zwiększa obrót Wnioskodawcy. Prawo do korekty deklaracji VAT-7.