Sfinansowanie przez pracodawcę integracyjnych spotkań i wyjazdów na rzecz pracowników nie stanowi dla nich przychodu podlegającego opodatkowaniu PIT, jeżeli świadczenia te nie przynoszą wymiernej korzyści osobistej pracownikom.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Prezenty okolicznościowe wręczane przez pracodawcę nie stanowią przychodu ze stosunku pracy, jeśli są dobrowolne, niemające charakteru wynagrodzenia i podlegają opodatkowaniu podatkiem od darowizn. Z tego względu, na pracodawcy nie ciążą obowiązki płatnika naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Udział pracowników, emerytów i rencistów w wyjeździe integracyjnym nie skutkuje przysporzeniem majątkowym w postaci przychodu z nieodpłatnych świadczeń, wobec czego nie powstaje obowiązek podatkowy w podatku dochodowym od osób fizycznych dla uczestników wyjazdu.
Sfinansowanie z ZFŚS wyjazdu do teatru, imprezy kulturano-oświatowej oraz wycieczki integracyjnej nie stanowi przychodu opodatkowanego podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż świadczenia te służą interesom pracodawcy i nie przynoszą wymiernych korzyści indywidualnym uczestnikom. Nie powstaje obowiązek płatnika po stronie pracodawcy.
Dofinansowanie z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do imprez integracyjnych i kulturalnych nie stanowi opodatkowanego przychodu po stronie pracowników, ponieważ świadczenia są spełniane w interesie pracodawcy, a nie pracowników.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS przez pracodawcę nie generuje po stronie pracownika przychodu ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W konsekwencji, pracodawca nie jest zobowiązany do pełnienia obowiązków płatnika w tym zakresie.
Dofinansowanie wycieczek i spotkań integracyjnych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż jego celem jest integracja pracowników, a nie osobista korzyść finansowa odbiorców świadczenia.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej z ZFŚS, służącej integracji pracowników, nie stanowi przychodu w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku naliczania oraz odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy z tego tytułu.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS dla pracowników i emerytów, stanowi przychód kwalifikowany do źródła przychodów z pracy lub innych źródeł, lecz podlega zwolnieniu podatkowemu do ustawowych limitów realizujących cele socjalne. Nadwyżka świadczenia ponad limity podlega opodatkowaniu odpowiednio poprzez zaliczki i zryczałtowany podatek.
Sfinansowanie przez pracodawcę wycieczki integracyjnej dla pracowników i ich małżonków, nie stanowi dla nich przychodu podlegającego opodatkowaniu, o ile udział jest dobrowolny, brak realnej korzyści majątkowej a świadczenie dostępne dla wszystkich uczestników.
Wydatki na zakup wycieczek jako formy wynagrodzenia dla pracowników i współpracowników, zgodnie z zasadami swobody umów i w kontekście art. 15 ustawy o CIT, mogą stanowić koszty uzyskania przychodu, o ile spełniają warunki związku z przychodami oraz nie są ujęte w katalogu art. 16 ust. 1 CIT.
Wynagrodzenie w formie wycieczki przyznane pracownikom stanowi przychód ze stosunku pracy, obciążając spółkę obowiązkami płatnika podatku, podczas gdy dla współpracowników prowadzących działalność gospodarczą stanowi przychód z tej działalności, nie wiążąc się z obowiązkami płatnika po stronie spółki.
Dofinansowanie wycieczki ze środków ZFŚS, jako świadczenie organizowane w interesie pracodawcy, nie stanowi dla pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w rozumieniu art. 12 ustawy PIT. W konsekwencji, brak jest obowiązku nałożenia na płatnika obowiązku pobrania zaliczki na ten podatek.
Dofinansowanie wyjazdów i spotkań integracyjnych organizowanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla pracowników oraz byłych pracowników placówki edukacyjnej, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż korzyść z uczestnictwa nie ma wymiaru finansowego przypisanego do konkretnego świadczeniobiorcy.
Dofinansowanie wycieczki integracyjnej i spotkania integracyjnego z ZFŚS na rzecz pracowników, które służy interesowi pracodawcy, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, albowiem świadczenia te nie przynoszą indywidualnej wymiernej korzyści pracownikom; wobec tego Spółka nie jest zobowiązana do naliczenia i odprowadzenia zaliczek na ten podatek.
Dofinansowanie ze środków ZFŚS do wycieczek i spotkań integracyjnych, mających na celu pracowniczą integrację, nie stanowi przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, gdyż nie zaspokaja kryteriów określonych dla nieodpłatnych świadczeń wpływających na powiększenie przychodów pracownika.
Dofinansowanie wycieczki zagranicznej dla pracowników i emerytów z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, którego celem jest integracja, nie stanowi przychodu podatkowego pracowników w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zatem pracodawca nie ma obowiązku pobrania zaliczek na podatek.
Dobrowolne uczestnictwo pracowników w wydarzeniach integracyjnych organizowanych przez pracodawcę, które służą głównie interesom pracodawcy, nie generuje przychodu po stronie pracowników, a tym samym płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.
Dofinansowanie wyjazdu integracyjnego z ZFŚS nie stanowi przychodu podatkowego dla pracowników i emerytów w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, wobec czego na wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika w zakresie poboru zaliczki na podatek dochodowy.
Dofinansowanie przez pracodawcę wycieczki i spotkania integracyjnego ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, mających na celu integrację pracowników, nie stanowi przychodu pracowników podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym, gdyż nie powoduje indywidualnego przysporzenia majątkowego dla uczestników.
Dofinansowanie wycieczki integracyjno-wypoczynkowej z ZFŚS przez pracodawcę nie stanowi dla pracowników przychodu ze stosunku pracy i nie jest obciążone podatkiem dochodowym, a świadczenie takie dla emerytów nie korzysta z opodatkowania jako przychód z nieodpłatnych świadczeń.
Udział w wycieczce turystyczno-krajoznawczej zorganizowanej i finansowanej ze środków ZFŚS, który jest dobrowolny i dostępny dla wszystkich pracowników, a którego celem jest integracja na rzecz pracodawcy, nie stanowi przychodu pracownika podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.