Zgodnie z interpretacją organu podatkowego, dostawa fotografii na podstawie art. 120 ust. 3 ustawy o VAT, jeżeli wykonana przez twórcę i sygnowana, stanowi dostawę dzieł sztuki, opodatkowaną 8% stawką VAT. Wnioskodawca jednak błędnie ocenił, że pomoc pracowników w edycji fotografii nie wpływa na jej status podatkowy.
Dostawa fotografii opisana we wniosku, mimo spełnienia niektórych warunków, nie kwalifikuje się jako dostawa dzieł sztuki opodatkowana 8% stawką VAT z uwagi na niewystarczające spełnienie kryterium samodzielności twórcy, co nie pozwala na uznanie procesu tworzenia jako całkowicie artystycznego w charakterze decydującym dla zastosowania preferencyjnej stawki VAT.
Podatnik sprowadzający dzieła sztuki na terytorium Polski z państw trzecich w ramach odprawy czasowej nie jest uprawniony do zastosowania procedury VAT marża przy ich sprzedaży, ze względu na ustawową kwalifikację jako import towarów oraz zmiany w przepisach od 2025 roku.
Podatnik nabywający dzieła sztuki w ramach wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów nie ma prawa do opodatkowania ich sprzedaży w procedurze VAT-marża, lecz może odliczać podatek naliczony, jeśli spełnione są przesłanki wykorzystania do czynności opodatkowanych.
Sprzedaż oryginalnych rysunków i obrazów artystycznych, wykonywanych ręcznie na indywidualne zamówienie przez twórcę, może być uznana za dostawę dzieł sztuki i opodatkowana VAT na poziomie 8%, zgodnie z art. 120 ust. 3 ustawy o VAT oraz CN 9701 10 00.
Dostawa dzieł sztuki przez fundację w ramach licytacji podczas okazjonalnej imprezy charytatywnej spełnia przesłanki do uznania jej za okazjonalną w rozumieniu art. 120 ust. 3 pkt 1 lit. b ustawy o VAT, co umożliwia zastosowanie preferencyjnej 8% stawki VAT.
Zastosowanie procedury VAT-marży do dostawy dzieł sztuki nabytych od twórców i osób fizycznych niebędących płatnikami VAT jest prawidłowe, pod warunkiem uprzedniego formalnego zgłoszenia wyboru procedury właściwemu organowi skarbowemu. Sprzedaż komisowa stanowi dwie odrębne czynności podlegające tej procedurze.
Zwolnienie z obowiązku zapłaty podatku VAT w związku z transakcją nabycia dzieła sztuki na terenie Wielkiej Brytanii.
Świadczone usługi prowadzenia indywidualnych oraz grupowych lekcji rysunku dla osób fizycznych, jak i dla Domu Kultury oraz w innej szkole rysunku nie są zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 27. Zatem, wpływy z tytułu świadczenia opisanych we wniosku usług należy uwzględniać w wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ust. 1 ustawy o VAT.
Czy muzeum przeprowadzając transakcję zakupu dzieła łącznie z nabyciem autorskich praw majątkowych do tego dzieła jest zwolnione z obowiązku pobrania tzw. podatku od źródła?
Zakwalifikowanie uzyskanego wynagrodzenia do przychodów z tytułu działalności twórczej w zakresie sztuk plastycznych.
Skutki podatkowe w podatku VAT związane z działalnością Fundacji polegającą na sprzedaży dzieł sztuki w ramach aukcji charytatywnych i przeprowadzeniu aukcji charytatywnych w trakcie balu charytatywnego, których przedmiotem będzie uczestnictwo w wydarzeniach organizowanych i finansowanych przez znane osoby zapraszające.
Mural jako dzieło sztuki powstałe w obcym środku trwałym nie podlega amortyzacji
Prawo do zwolnienie z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. b (konserwator zabytków).
Mural jako dzieło sztuki powstałe w obcym środku trwałym nie podlega amortyzacji
Możliwość opodatkowania w formie karty podatkowej przychodów z działalności usługowej w zakresie konserwacji i naprawy dzieł sztuki.
W zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na zakup Dzieła Sztuki oraz amortyzacji autorskich praw majątkowych.
Obowiązki płatnika z tytułu wypłaty nagród pieniężnych i rzeczowych.
brak obowiązku stosowania przepisów art. 86 ust. 2a w działalności Teatru
brak obowiązku stosowania przepisów art. 86 ust. 2a w zakresie nieodpłatnie organizowanego ... oraz obowiązek stosowania prewspółczynnika przy realizacji projektu polegającego na promowaniu kultury polskiej poza granicą kraju
W ocenie tut. Organu, otrzymane przez Wnioskodawczynię dofinansowanie z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, nie stanowi dotacji w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, otrzymanej z budżetu państwa lub budżetów jednostek samorządu terytorialnego, co jest warunkiem koniecznym do zwolnienia tego dofinansowanie z opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o podatku
Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości zastosowania zwolnienia od podatku dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług.