Ustalenie, czy prawidłowym jest stanowisko Wnioskodawcy, w świetle którego, w stanie prawnym obowiązującym do końca 2018 r., w przypadku wymiany kryptowaluty na inną kryptowalutę Wnioskodawca nie był zobowiązany do rozpoznania przychodu w momencie zamiany.
Uznanie działalności związanej z obrotem kryptowalutą za pomocą narzędzi strony internetowej za świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i korzystające ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT.
W zakresie skutków podatkowych dokonania operacji zabezpieczenia waluty wirtualnej (np. Y) i otrzymania w zamian kryptowaluty X.
Ustalenie wysokości i sposobu rozliczenia kosztów uzyskania przychodów z tytułu walut wirtualnych przejętych w wyniku połączenia transgranicznego.
Sprzedaż kryptowalut nabytych na upadłej giełdzie - postępowanie sądowe.
W zakresie skutków podatkowych planowanego zawarcia umowy pożyczki waluty wirtualnej.
Skutki podatkowe otrzymania odszkodowania z Japonii na podstawie wyroku sądowego.
Ustalenie, czy wymiana cbETH na walutę fiducjarną będzie stanowiła dla Wnioskodawcy zdarzenie neutralne podatkowo, tj. będzie objęta zwolnieniem z opodatkowania na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT
Skutki podatkowe dokonywanych transakcji na walutach wirtualnych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.
Ustalenie, czy w przypadku sprzedaży otrzymanych walut wirtualnych fundacja skorzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Czy przychód osiągnięty przez Fundację ze zbycia walut wirtualnych będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.
Czy w związku z wniesieniem wkładu niepieniężnego w postaci walut wirtualnych (kryptowalut) do Spółki Komandytowej, Fundacja będzie zobowiązana do zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych.
Czy w momencie pobrania prowizji w kryptowalutach w związku z pośrednictwem w wymianie kryptowalut wobec dostarczenia strony internetowej do wymiany, Wnioskodawca powinien rozpoznać przychód o którym mowa w art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) albo koszt uzyskania przychodu z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, czy pozyskanie kryptowalut
Czy otrzymana darowizna w formie kryptowalut przeznaczona na realizację niegospodarczej działalności statutowej Wnioskodawcy, korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych?
Ustalenie, czy dokonywanie przez fundację rodzinną transakcji kupna i sprzedaży papierów wartościowych, instrumentów pochodnych i praw o podobnym charakterze będzie korzystać ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop.
Ustalenie, czy dokonanie przez fundację rodzinną sprzedaży kryptowalut jako gromadzonego mienia inwestycyjnego będzie korzystać ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop, w zakresie dotyczącym zbywania poszczególnych rodzajów mienia wskazanego we wniosku.
Powstanie przychodów oraz ustalenia ich źródła z działalności w zakresie handlu walutami wirtualnymi, możliwość zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów oraz ich odpowiedniej klasyfikacji.
Dotyczy ustalenia: - czy obrót kryptowalutami stanowi jedno ze źródeł przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT; - jeżeli obrót kryptowalutami nie stanowi źródła przychodów, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT to czy dochód ze sprzedaży kryptowalut będzie podlegał opodatkowaniu ryczałtem.
1. Czy otrzymanie waluty wirtualnej (tokenów) nie powoduje po stronie Spółki powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu, a przychód powstanie dopiero w momencie wymiany waluty wirtualnej na środek płatniczy, towar, usługę lub prawo majątkowe inne niż waluta wirtualna lub z regulowania innych zobowiązań walutą wirtualną zgodnie z art. 7b ust. 1 pkt 6 lit. f) ustawy o CIT? (stan faktyczny i zdarzenie