W Ministerstwie Finansów rozpoczęto prace nad kolejnymi zmianami w PIT i CIT. Celem proponowanych zmian jest uporządkowanie przepisów updof i updop, wyeliminowanie wątpliwości i rozbieżności interpretacyjnych oraz uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany dotyczą m.in. ulgi termomodernizacyjnej i ulgi IP BOX, zagranicznych spółek kontrolowanych, cen transferowych i fundacji rodzinnych. Rząd ma zająć
Przejęcie przez spółkę córkę swojej spółki matki (tzw. połączenie odwrotne) nie będzie optymalizacją podatkową, o ile jest uzasadnione ekonomicznie. Taki sposób postępowania nie ma sztucznego charakteru, jak również nie jest sprzeczny z ustawą czy celami ustawodawcy. Tym samym nie ma tu zastosowania klauzula przeciw unikaniu opodatkowania. Tak wynika z opinii zabezpieczającej wydanej przez Szefa KAS
Dochody podatników podatku dochodowego dokonujących transakcji z podmiotami powiązanymi będą szacowane przez organy podatkowe według nowych zasad. Przedsiębiorcy dokonujący takich transakcji powinni jak najszybciej przygotować się do nowych standardów przeprowadzania kontroli cen transferowych oraz nowych oczekiwań organów. Podstawowym celem zmian jest ograniczenie kompleksowości kontroli tego rodzaju
Spółka komandytowo-akcyjna (dalej: SKA) powinna być traktowana jako spółka kapitałowa dla celów opodatkowania lub zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych - wyrok NSA z 7 sierpnia 2014 r. (sygn. akt II FSK 1980/12).
Spółka A (spółka akcyjna, rezydent polski) jest w 100% zależna od spółki B (spółka akcyjna, rezydent polski). Spółka B jest w 100% zależna do spółki C (rezydent niemiecki). W czerwcu 2011 r. zapadła decyzja o przeprowadzeniu restrukturyzacji w grupie. W wyniku restrukturyzacji 100% akcjonariuszem spółki A powinna stać się spółka C. W jaki sposób dokonać takiej restrukturyzacji i jak ująć zdarzenia
14 października 2002 r., działając na podstawie art. 23 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. o restrukturyzacji niektórych należności publicznoprawnych od przedsiębiorców, złożyliśmy we właściwym urzędzie skarbowym wykaz wierzytelności, które: • były należne od przedsiębiorców, • nie zostały uregulowane przez dłużników przez okres co najmniej 90 dni od dnia powstania należności, • stanowiły przychód należny