Przedsiębiorca świadczy usługi doradcze i szkoleniowe z zakresu psychologii zarządzania. Miejscem prowadzenia działalności jest mieszkanie należące do niego. Na część biurową przedsiębiorca przeznacza 25% powierzchni mieszkania i w takim stosunku rozliczane są koszty mieszkaniowe. Mieszkanie, w którym prowadzi działalność, zostało zakupione na kredyt we frankach szwajcarskich. W latach 2020–2024 trwała
Zastosowanie safe harbour finansowego w 2024 r. warunkują ustalone rodzaje stopy bazowej i marży dla transakcji pożyczek, kredytów lub emisji obligacji. To, czy można to uproszczenie zastosować zależy od tego, czy dana transakcja spełnia warunki określone obwieszczeniem Ministra Finansów. Opisujemy, na czym polega to uproszczenie i jakie są warunki jego zastosowania.
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 czerwca do 4 lipca 2022 r.
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 kwietnia do 4 maja 2022 r. Minister Rolnictwa planuje przedłużyć termin składania wniosków o przyznanie płatności bezpośrednich i przejściowego wsparcia krajowego o dwa tygodnie (do 31 maja). Przedłużony zostanie też termin zgłaszania zmian we wnioskach.
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 marca do 4 kwietnia 2022 r.
Pożyczkodawca powinien rozpoznać cały przychód z prowizji od pożyczki w chwili jej udzielenia, nawet gdy płatność prowizji rozłożona jest na cały okres spłaty pożyczki - wyrok NSA z 3 sierpnia 2021 r., sygn. akt II FSK 486/21.
Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej zaciągnąłem kredyt w banku. Bank naliczył mi karne odsetki od nieterminowych wpłat. Czy takie odsetki mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu? Jeśli tak, to w który momencie mogę to zrobić?
24 czerwca 2020 r. weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Jest to kolejna modyfikacja tarczy antykryzysowej wprowadzającej szczególne rozwiązania prawne łagodzące skutki ekonomiczne epidemii COVID-19. W publikacji przedstawiamy, jakie rozwiązania zostały wprowadzone tarczą 4.0.
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
MF wydał rozporządzenie, w którym zaniechał poboru podatku od umorzonych kredytów zaciągniętych na własne cele mieszkaniowe przed 15 stycznia 2015 r. Zaniechanie ma zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2021 r.
25 marca 2020 r. rząd przyjął pakiet rozwiązań tworzących tarczę antykryzysową. Na pakiet składają się: projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (specustawa), projekt ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (polityka nowej szansy) oraz projekt ustawy o zmianie
Podatnikami podatku od niektórych instytucji finansowych (dalej: podatku bankowego) są nie tylko podmioty z sektora bankowego, ubezpieczeniowego oraz spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe. Podatnikami tego podatku są także instytucje pożyczkowe w rozumieniu ustawy o kredycie konsumenckim. Niestety, dla szeroko rozumianego przedsiębiorcy oznacza to, że poprzez udzielenie konsumentom różnych form