Koniec roku to okres szczególnie intensywnej pracy księgowych. Jednym z elementów zamknięcia roku jest prawidłowe rozliczenie kosztów ponoszonych na przełomie roku. Które koszty rozliczamy w starym, a które w nowym roku? Co z fakturami otrzymanymi z opóźnieniem? Podatkowa księga przychodów i rozchodów rządzi się tu swoimi prawami. Omawiamy je na przykładach w niniejszym artykule.
Na bezpieczeństwo firmy składają się takie czynniki, jak: bezpieczeństwo podatkowe, wiarygodność kontrahentów, zabezpieczenie i egzekucja należności. Przedsiębiorca może skorzystać z różnych narzędzi prawnych, które pomagają ograniczać ryzyko prowadzonej działalności, i tym samym zabezpieczyć działalność swojej firmy. W publikacji przedstawiamy, jakie narzędzia można wykorzystać, aby ten cel osiągnąć
Poniesienie straty z indywidualnej działalności gospodarczej przez jednego z małżonków nie pozbawia ich możliwości wspólnego rozliczenia PIT. Strata ta nie może jednak pomniejszać dochodu drugiego małżonka – wyrok NSA z 17 października 2024 r., sygn. akt II FSK 851/24.
Otrzymaliśmy od klienta fakturę, która powinna być zapłacona z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności. Na fakturze nie było takiej adnotacji i niestety zapłaciliśmy błędnie bez podzielonej płatności. Czy w związku z zaistniałą sytuacją należy poprosić klienta o zwrot kwoty i zapłacić ponownie, prawidłowo, w mechanizmie podzielonej płatności? Co można zrobić, by nie narażać się na sankcję?
Szef KAS potwierdził, że maksymalna intensywność pomocy przysługująca przedsiębiorcy na podstawie jego statusu powinna być ustalana na dzień wydania decyzji o wsparciu. Nawet jeżeli po wydaniu decyzji przedsiębiorca zmieni swój status, to przyznana mu maksymalna intensywność pomocy powinna być niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji. Tym samym Szef KAS za nieprawidłowe uznał stanowisko Dyrektora