Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606491)
      • Kadry i płace (26071)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Zakres dat
    -
    Tematyka
    Wszystkie Kadry i płace Obrót gospodarczy Ubezpieczenia
    Publikator
    Wszystkie Interpretacje urzędów
    Roczniki
    Wszystkie Rok 2009
    Izba / Jednostka
    Wszystkie Urząd Zamówień Publicznych
    Interpretacja
    01.07.2018

    Zmiany w procedurze wyboru oferty najkorzystniejszej.

    Wprowadzenie maksymalnego terminu, w jakim zamawiający ma obowiązek udzielić wyjaśnień, ma na celu zapewnienie wykonawcom odpowiedniego czasu na uwzględnienie wyjaśnień przy formułowaniu treści oferty. Obowiązek udzielenia przez zamawiającego wyjaśnień we wskazanych wyżej terminach dotyczy wyłącznie sytuacji, kiedy wniosek wpłynął do niego nie później niż w terminie określonym w art. 38 ust. 1 czyli

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.07.2018

    Opinia UZP /Odrzucenie oferty/

    Wymóg zapewnienia zgodności treści oferty z postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie oznacza, iż w ofercie muszą znaleźć się dokładnie takie same słowa, jakie znajdują się w specyfikacji. Zgodność treści oferty z treścią specyfikacji jest zapewniona wówczas, gdy na podstawie analizy i porównania treści obu tych dokumentów można uznać, iż postanowienia zawarte w ofercie nie są

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.06.2018 Ubezpieczenia

    Udzielanie zamówień na pracownicze grupowe ubezpieczenia na życie

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.06.2018

    Udzielanie zamówień publicznych przez zamawiającego stosującego szczególną procedurę przewidzianą przez wewnetrzne regulacje organizacji międzynarodowej

    czytaj dalej
    Interpretacja
    26.06.2018

    Skarga Prezesa UZP na wyrok KIO z dnia 14 lipca 2009 r. sygn. akt KIO/UZP 808/09

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.11.2009

    Instytucja odrzucenia oferty ze względu na rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia w prawie europejskim

    Pojęcie rażąco niskiej oferty nie jest pojęciem abstrakcyjnym, lecz bardzo dokładnym, które powinno być określone dla każdego zamówienia w zależności od konkretnego przedmiotu, który stanowi świadczenie, o które chodzi w tym zamówieniu

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.11.2009

    Opinia UZP /Rażąco niska cena/

    Ofertę z rażąco niską ceną można uznać ofertę z ceną niewiarygodną, nierealistyczną w porównaniu do cen rynkowych podobnych zamówień. Oznacza to cenę znacząco odbiegającą od cen przyjętych, wskazującą na fakt realizacji zamówienia poniżej kosztów wytworzenia usługi, dostawy, roboty budowlanej. Przyczyną wyraźnie niższej ceny od innych ofert może być albo świadome działanie wykonawcy albo nierzetelność

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2009

    Opinia UZP /Kryteria oceny ofert w umowie ramowej/

    Cena nie musi być jednym z kryteriów oceny ofert w postępowaniu zmierzającym do zawarcia umowy ramowej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2009

    Opinia UZP /Kryteria oceny ofert - odległość punktu serwisowego od siedziby zamawiającego/

    Zastosowanie kryterium oceny ofert w postaci odległości punktu serwisowego od siedziby zamawiającego stanowi rażące naruszenie art. 91 ust. 3 Pzp.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2009

    Opinia UZP /Niedopuszczalność subiektywnej oceny ofert/

    Zastosowanie subiektywnego kryterium oceny ofert, na podstawie którego każdy z członków komisji dokonuje oceny indywidualnej biorąc pod uwagę załączone aprobaty techniczne, atesty, certyfikaty oraz parametry materiałów przewidzianych do zastosowania w odniesieniu do parametrów przyjętych w SIWZ, stanowi rażące naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2009

    Kontrola udzielania zamówień publicznych /Kryteria oceny ofert - przykłady nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie kontroli Prezesa UZP/

    Stosowanie ceny jako jedynego kryterium oceny ofert jest celowe w przypadku prostych dostaw lub usług, natomiast w odniesieniu do zamówień o większym stopniu złożoności, zasadny jest wybór oferty najkorzystniejszej ekonomicznie.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.09.2009

    Kryteria oceny ofert a warunki udziału w postępowaniu w kontekście wymagania przez zamawiającego od wykonawców określonego doświadczenia

    Zamawiający może ustanowić określone wymagania wobec wykonawców w zakresie dotyczącym posiadania odpowiedniego doświadczenia wymaganego do należytego wykonania zamówienia, jedynie poprzez określenie odpowiednich warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 ustawy PZP), a nie poprzez zastosowanie odpowiadających im kryteriów oceny ofert (art. 91 ust. 2 i 3 ustawy PZP). Nie jest bowiem dopuszczalne

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.09.2009

    Określenie warunków udziału w postępowaniu w sposób godzący w zasadę uczciwej konkurencji - przykłady nieprawidłowości wykrywanych w toku kontroli przeprowadzanej przez Prezesa UZP

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.09.2009

    Zobowiązanie do udostępnienia wykonawcy osób zdolnych do wykonania zamówienia - art. 22 ust. 1 pkt 2 Pzp

    W świetle art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP oraz § 1 ust. 2 pkt 5a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów (…) wystarczające jest przedstawienie pisemnego zobowiązania samej osoby wskazanej w wykazie osób zdolnych do wykonania zamówienia.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.09.2009

    Warunki udziału w postępowaniu - wymóg posiadania określonego doświadczenia

    W świetle art. 22 ust. 2 ustawy PZP jest dopuszczalne zastosowanie przez zamawiającego warunku posiadania przez osoby, którymi wykonawcy będą posługiwali się przy wykonaniu zamówienia, odpowiedniego doświadczenia zawodowego. Przy czym wskazany przez zamawiającego okres wymaganego doświadczenia musi być uzasadniony w świetle przedmiotu tego zamówienia.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.08.2009

    Pismo Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 17 sierpnia 2009 r. /Dokumenty dotyczące przygotowania opisu przedmiotu zamówienia na sprzęt komputerowy/

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2009

    Opinia UZP /Szacowanie wartości zamówień a plany zamawiającego dotyczące udzielania zamówień/

    Ustalenie szacunkowej wartości zamówienia jest czym innym niż sporządzenie planu rzeczowo-finansowego. Dokonywane jest w momencie, kiedy zamawiający jest w stanie oszacować wartość przedmiotu zamówienia z należytą starannością na podstawie określonego już opisu przedmiotu zamówienia, dokonanego z reguły na podstawie sporządzonego na dany okres planu rzeczowo-finansowego (planu przewidywanych zadań

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2009

    Kontrola udzielania zamówień publicznych /Podział zamówienia na części - przykłady nieprawidłowości stwierdzonych w trakcie kontroli Prezesa UZP/

    Co do zasady podział zamówienia na części w ramach jednej procedury przetargowej nie jest zabroniony, lecz stanowi uprawnienie zamawiającego, bowiem zgodnie z art. 36 ust. 2 pkt 1 ustawy, w przypadku dopuszczenia składania ofert częściowych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia zamawiający zamieszcza opis odpowiednich części zamówienia, co do których dopuszcza złożenie ofert częściowych. Podział

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2009

    Opinia UZP /Ustalanie wartości przedmiotu zamówienia. Ocena niedopuszczalnego podziału zamówienia na części/

    W przypadku zamówień, których zakres i wartość są możliwe do ustalenia na cały okres planowania (rok budżetowy), a przy tym mogą być udzielone w ramach jednego postępowania, oszacowania ich wartości dokonuje się z uwzględnieniem całego okresu. W pozostałych przypadkach, gdy nie jest możliwe oszacowanie zakresu zamówień na cały okres planowania, zamówienia udzielane w ramach odrębnych postępowań nie

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.08.2009

    Opinia UZP /Szacowanie wartości i udzielanie zamówień objętych projektem współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej/

    W przypadku zamówień, których zakres i wartość są możliwe do ustalenia na cały okres realizacji projektu, a przy tym mogą być udzielone w ramach jednego postępowania, oszacowania ich wartości dokonuje się z uwzględnieniem całego okresu realizacji projektu. W pozostałych przypadkach usługi lub dostawy udzielane w ramach projektu mogą być szacowane dla poszczególnych lat budżetowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.07.2009

    Odpowiedź Prezesa UZP z dnia 8 lipca 2009 r. na interpelację w sprawie wprowadzenia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego systemu certyfikacji, sygn. UZP/DP/O-JDU/

    Nie można nałożyć na przedsiębiorców obowiązku posługiwania się certyfikatem lub zaświadczeniem o wpisie do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców, gdyż jest to wyłącznie ich uprawnienie. Stąd też, obok przedsiębiorców z listy (posiadających certyfikat lub zaświadczenie) udział w postępowaniu mogliby brać przedsiębiorcy, w odniesieniu do których spełnianie warunków udziału w postępowaniu zamawiający

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.07.2009

    Opinia UZP /Opis przedmiotu zamówienia/

    Treść przepisów ustawy Pzp, w tym art. 29, nie stoi na przeszkodzie zakupu towarów wysokiej jakości.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.07.2009

    Opinia UZP /Zamówienia dodatkowe/

    Udzielenie „dodatkowego” zamówienia po upływie terminu wykonania/zakończenia zamówienia podstawowego wskazuje, iż przedmiotowe zamówienie nie stanowi zamówienia niezbędnego do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego. Zamówienie udzielane po zakończeniu realizacji zamówienia podstawowego, jest nowym zamówieniem, w odniesieniu do którego zamawiający powinien dokonać wyboru trybu udzielenia zamówienia

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.07.2009

    Kontrola udzielania zamówień publicznych /Roboty dodatkowe i uzupełniające w świetle ostatnich wyników kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych/

    Nie jest zamówieniem dodatkowym zamówienie, które należy udzielić na skutek źle przeprowadzonego przez zamawiającego procesu inwestycyjnego.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.