Obniżenie podatku następuje w rozliczeniu za miesiąc, w którym podatnik otrzymał fakturę albo w rozliczeniu za miesiąc następny i może być dokonane również w terminie późniejszym, poprzez autokorektę deklaracji dotyczącą miesięcy wcześniejszych.
W myśl par. 2 pkt 10 lit. "s" rozporządzenia Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 14 lipca 1998 r. w sprawie określenia rodzajów inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi albo mogących pogorszyć stan środowiska oraz wymagań, jakim powinny odpowiadać oceny oddziaływania na środowisko tych inwestycji /Dz.U. nr 93 poz. 589/ lakiernie i malarnie zalicza
Przepis art. 67 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane /Dz.U. nr 89 poz. 414 ze zm./ nie upoważnia organu administracji do nakazywania rozbiórki obiektów użytkowanych przez właścicieli a także bez wyjaśnienia czy właściciel ma zamiar usunąć istniejące stany naruszenia porządku prawnego w budownictwie. Jeśli właściciel uzna, że dokona tego w drodze remontu lub odbudowy - to brak podstaw
Wymóg co najmniej półrocznego okresu używania towaru odnosi się do podmiotu sprzedającego towar. Chociaż ustawodawca w art. 4 pkt 7 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ zastrzeżenia takiego nie zawarł expressis verbis, to wynika ono ze słownej konstrukcji przepisu. Zabieg ten, przy uznaniu racjonalnego ustawodawcy, nie jest
Pojęcie kosztu uzyskania przychodu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ należy określać według przepisów ustawowych podatku dochodowego, stosowanych wobec podatnika podatku od towarów i usług.
Przepis art. 75 ust. 4 ustawy z dnia 6 lutego 1997 r. o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym /Dz.U. nr 28 poz. 153 ze zm./ nie zakazuje powoływania osób sprawujących funkcje w nim wskazane na członków rad regionalnych Kas Chorych.
Skoro Spółka zwiększała wartość należnego jej świadczenia za towar o wartość odsetek płaconych od kredytu bankowego na zakup towaru, to wielkość tych odsetek podlegała opodatkowaniu według takiej stawki jak sprzedawany towar.
Na pisma organu, które nie są aktami administracyjnymi w świetle art. 16 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./ skarga nie przysługuje.
Skarga na bezczynność organów przysługuje w przypadkach określonych w art. 16 ust. 1 pkt 1-4 ustawy z dnia 11 maja 1995 r o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368 ze zm./. Powołany przepis przez pojęcie bezczynności organów rozumie organy administracji publicznej o jakich mowa w art. 20 ust. 2 ustawy, a takimi organami nie są okręgowe izby radców prawnych.
Postępowanie w przedmiocie umorzenia zaległości podatkowych może być wszczęte wyłącznie wnioskiem strony, przy czym nie jest możliwe umorzenie lub odmowa umorzenia zaległości, które nie istnieją.
Chociaż przepisy prawa nie uzależniają możliwości orzeczenia odpowiedzialności podatkowej osoby trzeciej od bezskuteczności prowadzonej przeciwko podatnikowi egzekucji, to jednak okoliczność, czy były podejmowane czynności egzekucyjne, z jaką starannością i z jakim skutkiem, mogą nie być obojętne dla oceny orzeczenia tej odpowiedzialności w świetle zasad współżycia społecznego.
Definicja towarów podobnych nakazuje organom uwzględnienie z urzędu przy ustalaniu podobieństwa, jakości towaru w tym również gatunku. Oznacza to, iż w sposób niejako automatyczny nie można przyjmować, iż towary różne gatunkowo są towarami podobnymi w rozumieniu art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /t.j. Dz.U. 1994 nr 71 poz. 312 ze zm./.
Okoliczność, że jeden z organów podatkowych nie uwzględnia powszechnie obowiązujących przepisów prawa w żaden sposób nie wpływa na ocenę poprawności rozstrzygnięcia innego organu, gdyż zgodnie z art. 120 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa /Dz.U. nr 137 poz. 926 ze zm./ wszystkie organy podatkowe działać powinny na podstawie przepisów prawa.
1. Określone w art. 19 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ prawo podatnika do obniżenia podatku od towarów i usług doznaje ograniczenia, między innymi na skutek określenia przypadku, w którym faktura wystawiona przez zakład pracy chronionej nie stanowi podstawy do obniżenia podatku należnego. 2. Okoliczność
Analizując zakres pojęcia działalności gospodarczej, należy uwzględnić wnioski wypływające z ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./, wskazując, iż przy ocenie zakresu pojęcia działalności gospodarczej nie można abstrahować od zamiaru podmiotu prowadzącego działalność.
Zgodnie z art. 35 ust. 5 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane /Dz.U. nr 89 poz. 414 ze zm./ w brzmieniu wprowadzonym ustawą z dnia 26 sierpnia 1997 r. o zmianie ustawy Prawo budowlane /Dz.U. nr 111 poz. 726/ właściwy organ wydaje decyzję o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę, jeżeli na terenie, którego dotyczy projekt zagospodarowania działki lub terenu
Prawo majątkowe nie jest towarem w rozumieniu ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm. art. 4 pkt 1 tej ustawy/, nie ma więc ona zastosowania do sprzedaży użytkowania wieczystego i w związku z taką sprzedażą nie można posiadać statusu "podatnika, o którym mowa w art. 5 ustawy o VAT", co jest niezbędne do uzyskania zwolnienia
Wydatki zawarte w fakturach dokumentujących nakłady inwestycyjne na nieodpłatne wykonanie obowiązku wynikającego z par. 18 ust. 1 zarządzenia Ministra Górnictwa i Energetyki z dnia 24 sierpnia 1964 r. w sprawie zasad przyłączania do wspólnej sieci urządzeń do wytwarzania, przetwarzania, przesyłania, rozdzielania i odbioru energii elektrycznej i cieplnej oraz paliw gazowych /M.P. nr 62 poz. 286 ze zm
Przepisy ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /t.j. Dz.U. 1994 nr 71 poz. 312 ze zm./ nie odnoszą się do zasad współżycia społecznego dlatego też zarzut skargi naruszenia art. 5 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny /Dz.U. nr 16 poz. 93 ze zm./ nie może stanowić skutecznej podstawy prawnej do wzruszenia decyzji ostatecznej.
W sytuacji, gdy organy podatkowe nie ustaliły, aby skarżąca zawarła inną umowę niż umowę leasingu, skutki takiej umowy w zakresie uznania lub nieuznania za koszty uzyskania przychodu wydatków ponoszonych w jej wykonaniu, także w świetle art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ winny być oceniane wyłącznie
Ustalenie organów administracji, iż w sprawie usunięcia drzew i krzewów bez wymaganego zezwolenia brak jest przesłanek uzasadniających wydanie decyzji o nałożeniu kary pieniężnej nie daje podstawy do umorzenia postępowania. Prawidłowe postępowanie w takiej sytuacji powinno polegać na wydaniu decyzji o odmowie wymierzenia kary pieniężnej.
Naruszenie przez podatnika obowiązku wynikającego z art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ powoduje, że na podstawie art. 29 ust. 2 ustawy traci on prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony przy zakupie towarów i usług tylko w stosunku do tej części obrotu, która podlega ewidencjonowaniu z zastosowaniem
Wymóg co najmniej półrocznego używania, wymieniony w art. 4 pkt 7 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./, odnosi się do podmiotu sprzedającego towar. Chociaż ustawodawca takiego zastrzeżenia nie zawarł w powołanym przepisie expressis verbis, to jednak wynika ono ze słownej konstrukcji przepisu.
Bez wyeliminowania z obrotu prawnego ostatecznej decyzji o przyznaniu prawa do zasiłku niedopuszczalne jest orzeczenie o zwrocie nienależnie pobranego świadczenia.