Wystąpienie przez osobę trzecią /w tym przypadku przez bank/, roszczącą sobie prawa do rzeczy lub prawa majątkowego, z którego prowadzi się egzekucję administracyjną, po upływie terminu z art. 38 par. 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji /Dz.U. 1991 nr 36 poz. 161 ze zm./, z żądaniem ich wyłączenia spod egzekucji nie uzasadnia wydania przez organ postanowienia
Dzierżawca gruntów Państwowego Funduszu Ziemi lub Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa, objętych w trwałe zagospodarowanie, nie traci uprawnienia do zwolnienia gruntów od podatku rolnego w przypadku ich nabycia w drodze kupna, jeżeli uprzednio nie skorzystał ze zwolnienia od podatku z tytułu trwałe o zagospodarowania tych gruntów.
Wznowienie postępowania w sprawie o należności celne nie może być oparte na odmiennej ocenie dowodów istniejących i znanych organom celnym w chwili podejmowania pierwotnej decyzji o ich wymiarze.
Prawidłowe jest odliczanie podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupu nowych opakowań zwrotnych /służących sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej/ podatku należnego w proporcji odpowiadającej udziałowi sprzedaży opodatkowanej w wartości sprzedaży ogółem.
Skarżąca spółka w oparciu o decyzje organu gminnego, ustalające obowiązek świadczeń rzeczowych pojazdami samochodowymi na wypadek stanu zagrożenia lub wojny, sporządziła wykaz środków transportowych i bezzasadnie na tym wykazie określiła ten transport jako zapasy mobilizacyjne. Następnie skarżąca zwróciła się do tegoż organu o zwolnienie od podatku od środków transportowych tychże pojazdów w trybie
Ze sprzedażą "zorganizowanej części przedsiębiorstwa" mamy wówczas do czynienia, gdy po sprzedaży może ona funkcjonować jako zorganizowana całość. Tak więc sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa nie występuje w sytuacji, gdy to przedsiębiorstwo sprzedawane jest w częściach kilku kupującym.
Waloryzacja wysokości rat rocznych, o której stanowi art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 4 września 1997 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności /Dz.U. nr 123 poz. 781 ze zm./ dotyczy sytuacji, gdy raty uiszczane są rocznie przez 5, 10 lub 15 lat stosownie do art. 5 ust. 1 tej ustawy. Nie waloryzuje się opłaty rocznej za 1997 rok, gdy jej wysokość
Pominięcie przez organy podatkowe bez podania przyczyn, dowodów wewnętrznych przyjęcia towarów jest przekroczeniem granic swobodnego uznania administracyjnego, a dokonany szacunek jako niepełny, nie może być zaakceptowane. Wyjaśnienie tej kwestii może pozwolić na ocenę, czy zastosowany w sprawie przepis art. 169 par. 2 Kpa znajduje uzasadnienie.
Wynagrodzenie z tytułu prowadzonych czynności syndyka należy zaliczyć do kategorii przychodów określonych w art. 13 pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. 1993 nr 90 poz. 416 ze zm./. Spełnia ono bowiem wszystkie kryteria w nim wskazane, a mianowicie jest wynagrodzeniem przyznawanym przez Sąd na wykonanie zleconych czynności syndyka określonych w prawie
Analiza przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 marca 1992 r. i z dnia 20 stycznia 1995 r. w sprawie składników majątkowych uznawanych za środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne, zasad i stawek ich amortyzacji oraz trybu i terminów aktualizacji wyceny środków trwałych /Dz.U. 1994 nr 104 poz. 503 ze zm. i Dz.U. 1995 nr 7 poz. 34 ze zm./ prowadzi do wniosku, iż wartością początkową
Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./ w brzmieniu obowiązującym do końca 1996 r. /Dz.U. nr 149 poz. 704/ podstawą opodatkowania dla budowli jest ich wartość z dnia 1 stycznia roku podatkowego, stanowiącego podstawę obliczania amortyzacji w tym roku, a w przypadku budowli całkowicie zamortyzowanych - ich wartość z
1. Ujęcie przez podatnika w ewidencji kwoty podatku naliczonego na podstawie faktury wystawionej samemu sobie, nie stwierdzającej zaistnienia sprzedaży, jest naruszeniem obowiązku z art. 27 ust. 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ uzasadniającym nałożenie sankcji. Zgodnie z przepisem art. 33 ust. 1 powołanej ustawy nawet
1. Brak precyzyjnej definicji doradztwa podatkowego powoduje występowanie wątpliwości dotyczących stosowania zwolnień przez podmioty gospodarcze prowadzące działalność w zakresie usług rachunkowych. Wątpliwości tych nie usunęła klasyfikacja rodzajowa, która ukazała się w 1995 r. ani ustawa z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym /Dz.U. nr 102 poz. 475/. 2. Wiedza specjalistyczna pracowników
W niniejszej sprawie wykonawca "umowy pośrednictwa" nie jest agentem importera i nie reprezentuje strony przy dokonywaniu zakontraktowanych czynności. Wykonawcą "umowy pośrednictwa" jest firma litewska, która jest zgodnie z deklaracją celną eksporterem - sprzedającym. Koszty akwizycji i transportu są zatem kosztami poniesionymi przez sprzedawcę, a nie przez wyodrębniony podmiot-agenta, nie stanowią
Orzeczenie o niepełnosprawności jest decydujące dla oceny, jakie wydatki należy zaliczyć jako wydatki na cele rehabilitacyjne. Zakup artykułu powszechnego użytku, jakim jest niewątpliwie odkurzacz RAINBOW nie mógł być uznany za wydatek na cel rehabilitacyjny, skoro orzeczenie o niepełnosprawności stwierdza, iż niepełnosprawność ta wynika z ogólnego stanu zdrowia.
Sam fakt, iż teren graniczy bezpośrednio ze strefą ochrony konserwatorskiej ustanowionej na mocy decyzji, nie daje podstaw do uznania, iż wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków przysługują w stosunku do tego terenu identyczne uprawnienia, jak do terenów objętych ochroną konserwatorską, w szczególności, co do wymogu uzgodnienia, o którym mowa w art. 18 ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 7
1. Prawo podatkowe nie posługuje się zasadą analogii. 2. Przepisu par. 54 ust. 4 pkt 3 rozporządzenia z dnia 21 grudnia 1995 r. w sprawie wykonania ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 154 poz. 797/ nie niweczy zmieniony przez ustawę z dnia 21 listopada 1996 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług /Dz.U. nr 137 poz. 640/, art. 27 ustawy z dnia 8 stycznia 1993
Organy podatkowe władne są w ramach prowadzonego postępowania w sprawie podatku VAT dokonywać ustaleń dotyczących kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób fizycznych, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./.
Faktura pochodząca od podmiotu nie istniejącego nie może być wykazana w prawidłowo prowadzonej ewidencji dla celów podatku VAT, nie odzwierciedla bowiem rzeczywistych czynności handlowych. Wprowadzenie takiej faktury do ewidencji i naliczenie wynikającego z niej podatku do odliczenia, skutkuje stosowanie sankcji z art. 27 ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz
Organy podatkowe zarzucając podatnikowi dokonanie pozornej sprzedaży towarów dla uzyskania zwolnienia podatkowego zobowiązane są do wszechstronnej oceny całokształtu materiału dowodowego dotyczącego tej transakcji, w szczególności do zbadania, czy nastąpiło faktyczne wydanie kupującemu przedmiotu sprzedaży.
Jeżeli organ podatkowy stwierdzi, że podatnik uiści niewłaściwie wyliczone /zawyżone/ należne za dany okres rozliczeniowy zobowiązanie podatkowe z powodu nie wykazanego podatku naliczonego rozliczonego niezasadnie miesiąc wcześniej, to może z urzędu stwierdzić nadpłatę i orzec o jej wysokości.
Nie można podzielić stanowiska organu odwoławczego, że przygotowywanie przez pełnomocnika podatnika - adwokata, odwołania w ostatnim dniu terminu do wniesienia środka zaskarżenia miałoby wskazywać, że nie liczył się on z ryzykiem ewentualnego uchybienia terminu. Skoro przedstawione dowody niezdolności do pracy nie zostały zakwestionowane przez orzekający organ odwoławczy, to oczywistym jest, że nie
Posiadanie koncesji jest nieodzownym warunkiem uznania przewoźnika jako uprawnionego przewoźnika drogowego, o którym mowa w par. 2 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 12 maja 1993 r. w sprawie opodatkowania podatkiem od towarów i usług eksportu i importu niektórych usług /Dz.U. nr 39 poz. 175/.