Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ w przypadku gdy między kupującym a sprzedającym istnieje związek, o którym mowa w ust. 2 organ podatkowy określa wysokość obrotu na podstawie przeciętnych cen stosowanych w danej miejscowości lub na danym rynku w dniu wykonania świadczenia, pomniejszonych
Nabycie nieruchomości przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą, w sytuacji, gdy nie prowadzi na niej działalności gospodarczej, ani też nie wykorzystuje jej na potrzeby prowadzonej już działalności gospodarczej ze względu na stan nieruchomości wyłącza możliwość zastosowania stawek podatku od nieruchomości określonych dla budynków i gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
Użycie przez ustawodawcę w art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ określenia "kwoty rabatu" przemawia za tym, że przepis ten obejmuje rabat cenowy a nie towarowy. Rabat towarowy stanowi darowiznę i podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług
Zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./, obniżenia kwoty podatku lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy zostali wykreśleni z rejestru wskazanego w art. 9 wymienionej ustawy. Z rejestru tego podlegają wykreśleniu osoby, które zaprzestały wykonywać czynności podlegające
Wójt, podejmując decyzję przyznającą uprawnienia stronie /zezwolenie na sprzedaż alkoholu/ od daty wcześniejszej niż dzień podjęcia decyzji, działa wprawdzie w sposób prawem nie przewidziany, ale nie narusza żadnego konkretnego, jednolicie interpretowanego przepisu prawa.
Przepis art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ wprowadza jedynie zasadę generalną, uprawniającą podatników do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług. Nie jest to jednak zasada bezwzględna, gdyż jej stosowanie warunkuje wiele innych przepisów ustawy i aktów
1. Wszelkie "autokorekty" czy "poprawianie" zapisów w ewidencji księgowej możliwe są bez ujemnych skutków dla podatnika do czasu rozpoczęcia kontroli. Skoro więc w przedmiotowej sprawie skarżący dokonali "autokorekty" deklaracji VAT-7 już po rozpoczęciu kontroli, to prawidłowe jest stanowisko organów podatkowych, że nie może to powodować uniknięcia wynikających z przepisów prawa skutków stwierdzenia
Utrata zwolnienia od podatku VAT przez rozpoczynających działalność w ciągu roku podatkowego następuje wyłącznie z momentem, gdy wartość sprzedaży przekroczy limit określony proporcjonalnie do okresu sprzedaży przy uwzględnieniu kwoty wymienionej w art. 14 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./.
Uprawnienie osoby przesiedlającej się, określone w art. 14 ust. 1 pkt 7 lit. "a" ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. 1994 nr 71 poz. 312 ze zm./, w brzmieniu ustalonym art. 1 pkt 2 ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. /Dz.U. nr 87 poz. 434/ jako uprawnienie o charakterze publicznoprawnym nie należy do spadku, a zatem spadkobierca osoby przesiedlającej się nie może nabyć tego uprawnienia
1. Artykuł 7 ustawy z dnia 9 maja 1991 r. o zatrudnianiu i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych /Dz.U. nr 46 poz. 201 ze zm./ w brzmieniu nadanym przez art. 51 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /Dz.U. nr 80 poz. 350/ należy odnosić do obydwu podatków dochodowych: dochodowego od osób fizycznych i dochodowego od osób prawnych. 2. Przepisy zarządzenia Ministra
Konstrukcja miesięcznego limitu przebiegu kilometrów /i jego ograniczenie w jazdach lokalnych do 500 km/ została stworzona wyłącznie dla potrzeb obliczania miesięcznego ryczałtu pieniężnego, nie ma natomiast samodzielnego bytu i nie może być odnoszona do alternatywnej w stosunku do ryczałtu metody rozliczania jazd lokalnych w oparciu o ustalone zarządzeniem Ministra Transportu, Żeglugi i Łączności
Jeżeli bezrobotny rozpoczął z własnej inicjatywy szkolenie, a dopiero później złożył do organu zatrudnienia wniosek o sfinansowanie jego kosztu, organ zatrudnienia powinien dokonać oceny zasadności i celowości szkolenia podjętego przez daną osobę oraz rozważyć możliwość uwzględnienia wniosku. Ocenę taką należy przeprowadzić z uwzględnieniem ustawowych kryteriów przewidzianych w art. 15 ust. 1- 4 ustawy
Dla oceny stanu faktycznego w kontekście nabycia statusu bezrobotnego na tle art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. "d" ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. /Dz.U. 1996 nr 47 poz. 211 ze zm./ nie ma znaczenia oddanie w dzierżawę części gruntu. Przez ten fakt właściciel /posiadacz/ nie wyzbywa się swojej własności. W tak przyjętej ocenie sytuacji przez organ zatrudnienia nie może być uznaniowości.
Fakt iż słuchacz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej nie może prowadzić działalności gospodarczej, ani też nie jest uprawniony do świadczeń socjalnych takich jak renta rodzinna czy alimenty nie może decydować o tym, że otrzymywane stypendium należy zaliczyć do stypendium socjalnego /art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
Prowadzenie przez osobę bliską podatnikowi /ojca/ działalności nie zgłoszonej nie może skutkować automatycznie dla podatnika /syna/ pozbawieniem go prawa do korzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej w sytuacji, gdy nie udowodniono faktu zatrudniania przez podatnika ojca jako członka rodziny.
1. Przepisy prawa nie określają terminu, w jakim, od zakończenia pracy zawodowej, może być rozpoznana choroba zawodowa. Dlatego też orzeczenie lekarskie z rozpoznaniem choroby zawodowej może być wydane także po sześciu latach od przejścia zainteresowanej na emeryturę, jeżeli spełnione są wszystkie przesłanki do wydania orzeczenia. 2. Podejrzenie o chorobę zawodową należy zgłosić niezwłocznie do właściwego
Uchwała organu gminy, wyrażająca negatywna opinię o pracy dyrektora szkoły podstawowej prowadzonej przez gminę, wydana w zakresie spraw finansowych i administracyjnych na podstawie art. 34a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /Dz.U. nr 95 poz. 425 ze zm./, jest sprzeczna z prawem, a przez to nieważna.
Instytucja nabycia gruntów za dopłaty służyć ma realizacji zasady ekwiwalentności w postępowaniu scaleniowym, nie może jednak zastępować sprzedaży gruntów państwowych prowadzonej w trybie przetargowym. Jeżeli nabyciem własności działek gruntów rolnych stanowiących własność państwa zainteresowana jest większa ilość osób a jednocześnie nie są spełnione przesłanki określone w art. 14 ustawy z dnia 26
Realizacja umowy ubezpieczenia, w której wyniku została naprawiona szkoda przez wypłatę odszkodowania przez zakład ubezpieczeń i doszło do przejęcia przez ten zakład uszkodzonego w znacznym stopniu środka trwałego - samochodu, nie oznacza odstąpienia tego środka trwałego w rozumieniu art. 14 ust. 1 pkt 39 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne /Dz.U. 1994 nr 71 poz. 312 ze zm./.
W sytuacji skierowania przez stronę środka zaskarżenia do niewłaściwego organu o zachowaniu terminu do jego wniesienia decyduje data przesłania środka zaskarżenia przez organ niewłaściwy organowi właściwemu.