Uprawnienie do dodatkowej powierzchni mieszkalnej, zrealizowane w decyzji o przydziale lokalu, nie ma wpływu na wielkość normatywną powierzchni użytkowej, o której mowa w art. 42 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 2 lipca 1994 r. o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych /Dz.U. nr 105 poz. 509/.
1. Z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach /Dz.U. nr 101 poz. 444 ze zm./ niedopuszczalne jest uznanie lasu za ochronny w postępowaniu o zatwierdzenie planu urządzenia lasu. 2. Artykuł 78 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach /Dz.U. nr 101 poz. 444 ze zm./, regulujący podstawy prawne orzekania w sprawach wszczętych, a nie zakończonych decyzją ostateczną przed dniem wejścia
W świetle art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 maja 1995 r. o Naczelnym Sądzie Administracyjnym /Dz.U. nr 74 poz. 368/ nie jest dopuszczalna skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego na postanowienie organu administracji państwowej wydane w trybie art. 111 par. 1 Kpa.
Budynki i grunty podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą mogą być uznane za obiekty wymienione w art. 5 ust. 1 pkt 2 i pkt 5 lit. "a" ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./ także wtedy, gdy w roku podatkowym nie były wykorzystane do prowadzenia wspomnianej działalności.
Wprawdzie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 29 listopada 1990 r. o paszportach /Dz.U. 1991 nr 2 poz. 5/ stanowi, że w razie ubiegania się o wydanie paszportu przez osobę małoletnią jest wymagana zgoda obojga rodziców lub opiekunów, to jednakże wydanie paszportu bez takiej zgody nie jest zagrożone sankcją unieważnienia paszportu.
Z wicekuratorem oświaty można rozwiązać stosunek pracy tylko na podstawie właściwego przepisu ustawy, w drodze decyzji, która musi być uzasadniona zgodnie z wymogami zawartymi w art. 107 par. 3 Kpa. Wicekurator oświaty nie jest pracownikiem, którego stosunek pracy opiera się na podstawie powołania w rozumieniu art. 68 i następnych Kodeksu pracy a urzędnikiem mianowanym na to stanowisko.
Ustawa z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. 1991 nr 30 poz. 127 ze zm./ wyłącza ze swego działania /art. 1 ust. 2/ grunty zabudowane, wchodzące w skład gospodarstw rolnych rolnych oraz związane z państwowym gospodarstwem leśnym i położone na obszarach przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego wyłącznie na cele gospodarki rolnej i leśnej
Ocena przymiotu strony nie powinna mieć miejsca w postępowaniu wpadkowym, gdyż przymiot strony ocenia się na podstawie przepisów prawa materialnego, mającego w sprawie zastosowanie i w orzeczeniu kończącym postępowanie.
Warunkiem koniecznym wyłączenia spod działania ustawy z dnia 10 maja 1990 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych /Dz.U. nr 32 poz. 191 ze zm./ jest posiadanie przez RSW "Prasa-Książka-Ruch" tytułu prawnego do nieruchomości. Tytułem takim jest własność, prawo zarządu lub użytkowania. Posiadanie zależne, jakim jest dzierżawa terenu nie daje
Do wyrażenia zgody przez zarząd gminy, wójta lub burmistrza /prezydenta miasta/, o jakiej mowa w art. 10 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o finansowaniu gmin /Dz.U. nr 129 poz. 600/, stosuje się art. 106 Kpa.
1. Zwolnienie przewidziane w art. 81 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty /Dz.U. nr 95 poz. 425 ze zm./ nie ma zastosowania do podmiotu zarządzającego nieruchomością użytkowaną przez szkołę, który w myśl art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./ jest podatnikiem podatku od nieruchomości, jeżeli nie ma on statusu szkoły
Wykorzystanie wywłaszczonej nieruchomości na cel określony w decyzji o jej wywłaszczeniu lub oddanie takiej nieruchomości w użytkowanie wieczyste nie dają podstawy do umorzenia - jako bezprzedmiotowego - postępowania o zwrot wywłaszczonej nieruchomości. W takim wypadku należy wydać decyzję o odmowie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości.
Jeżeli załączniki stanowiące integralną część decyzji nie zostały doręczone, to doręczenie nie może pociągać za sobą określonych w art. 134 Kpa skutków. W tej sytuacji termin do wniesienia odwołania należy liczyć dopiero od dnia, w którym skarżący zapoznał się z treścią dokumentów stanowiących integralną część decyzji.
Brak ustawowej przesłanki uwzględnienia żądania zgłoszonego we wniosku o zwrot nieruchomości /art. 69 ust. 1 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości - Dz.U. 1991 nr 30 poz. 127 ze zm./ nie czyni postępowania bezprzedmiotowym w rozumieniu art. 105 par. 1 Kpa, a oznacza wyłącznie bezzasadność żądania.
1. W przypadku zaistnienia przesłanek przewidzianych w art. 69 ust. 1 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. 1991 nr 30 poz. 127 ze zm./ gmina, na rzecz której skomunalizowano wywłaszczoną nieruchomość zobowiązana jest do zwrotu i na jej rzecz winno przypaść zwaloryzowane odszkodowanie. 2. Jeżeli nieruchomość objęta wnioskiem o zwrot stanowiła współwłasność
Sprawa zwrotu nienależnie pobranego świadczenia za remont lokalu zajmowanego przez strażaka Państwowej Straży Pożarnej winna być prowadzona na podstawie przepisów dekretu z dnia 5 października 1955 r. o odpowiedzialności materialnej żołnierzy za szkody wyrządzone jednostce wojskowej /Dz.U. nr 40 poz. 247 ze zm./ i zarządzenia nr 63/83 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 11 lipca 1983 r. w sprawie postępowania
Zobowiązanie policjanta przez właściwy organ w trybie par. 15 ust. 3 zarządzenia nr 49 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 10 maja 1991 r. w sprawie szczegółowych zasad przydziału i opróżniania oraz norm zaludnienia lokali mieszkalnych będących w dyspozycji Ministra Spraw Wewnętrznych lub podległych mu organów, a także szczegółowych zasad przydziału i opróżniania tymczasowych kwater przeznaczonych dla
1. Dopuszczalne jest wydanie decyzji deklaratoryjnej, że osoba zainteresowana uzyskała obywatelstwo polskie z mocy prawa na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1962 r. o obywatelstwie polskim /Dz.U. nr 10 poz. 49/. 2. Organ administracji nie jest właściwy do wydawania decyzji administracyjnych w przedmiocie ustalenia statusu repatrianta.
Spółka akcyjna, niezależnie od wielkości udziału w spółce majątku nie należącego do Skarbu Państwa, nie jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1990 r. o zmianie ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. nr 79 poz. 464 ze zm./.
Jeśli nawet obie spółki starające się o koncesję na prowadzenie kasyna gry spełniają warunki do jej otrzymania, to w sytuacji, gdy można udzielić tylko jednej koncesji, organ koncesyjny oceniając wszystkie istotne - z punktu widzenia interesu państwa - okoliczności, winien wybrać jednego kandydata. Taka decyzja ma charakter uznaniowy.
Nabycie obywatelstwa w drodze repatriacji następuje z mocy prawa i nie wymaga żadnej decyzji administracyjnej. Powyższe nie oznacza jednak, że osoba, która nabyła obywatelstwo polskie na innej drodze niż repatriacja, nie może ubiegać się o status repatrianta dla celów emerytalno-rentowych.
Odpowiedź na skargę /art. 200 par. 5 Kpa/ nie może "uzupełniać" zaskarżonej decyzji przez zamieszczenie w niej rozważań i ocen, które - zgodnie z art. 107 par. 3 Kpa - powinno zawierać jej uzasadnienie faktyczne i prawne.
Sprawa oddania w drodze bezprzetargowej gruntu w użytkowanie wieczyste spółdzielni na podstawie art. 2c ustawy z dnia 29 września 1990 r. o zmianie ustawy o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. nr 79 poz. 464 ze zm./ nie należy do kategorii spraw z zakresu administracji publicznej.