Niedopuszczalne jest ustalenie decyzją naczelnika gminy kandydatów na nabywców nie określonych części nieruchomości rolnej przeznaczonej do sprzedaży.
Związek spółdzielczy nie jest żadnym organem spółdzielni w rozumieniu art. 35 ustawy z dnia 16 września 1982 r. - Prawo spółdzielcze /Dz.U. nr 30 poz. 210 ze zm./ i z tego powodu nie ma upoważnień do rozpoznawania odwołań od decyzji administracyjnych wydanych przez organizacje spółdzielcze powołanych do załatwiania spraw indywidualnych, rozstrzyganych w formie decyzji.
Przydzielenie lokalu w drodze zamiany na postawie art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. - Prawo lokalowe /t.j. Dz.U. 1983 nr 11 poz. 55 ze zm./ nie stwarza po stronie nowego najemcy uprawnień do uzyskania obniżenia czynszu na tej podstawie, że jego poprzednik prawny dokonał ulepszeń technicznych lokalu, o jakich mowa w art. 17 ust. 1 tej ustawy.
Przepis art. 24 ust. 6 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. nr 22 poz. 99 ze zm./ nie stanowi dla rad narodowych upoważnienia do wprowadzania odmiennych norm powierzchniowych i ilości izb w budynkach i lokalach mieszkalnych przeznaczonych do sprzedaży, aniżeli to wynika z odrębnych przepisów.
1. Wydawanie decyzji administracyjnych przewidzianych w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych /Dz.U. nr 14 poz. 60/ należy wyłącznie do organów wymienionych w art. 21 ust. 3 tej ustawy. 2. Możliwość przekazania rejonom dróg publicznych niektórych funkcji zarządu drogi, o której mowa w art. 21 ust. 4 wyżej wymienionej ustawy nie obejmuje przekazania uprawnień organu administracji państwowej
1. Konstytucyjna zasada wolności zrzeszania się wyrażona w art. 84 Konstytucji PRL nie oznacza wcale, że z woli ustawodawcy w konkretnych sytuacjach dla osiągnięcia określonych ważkich celów społecznych i gospodarczych nie jest dopuszczalne wprowadzenie ustawowego obowiązku należenia do organizacji społeczno-zawodowej mającej zagwarantować realizację zamierzonych celów. 2. Takie cele zostały sprecyzowane
Przedsiębiorstwo wspólne, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 25 września 1981 r. /t.j. Dz.U. 1987 nr 35 poz. 201/, które utworzyło spółkę na zasadach określonych w par. 11 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 1981 r. w sprawie wykonania ustawy o przedsiębiorstwach państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 170/, jest organizacją grupującą przedsiębiorstwa państwowe i jest jednostką gospodarczą
Gdy organ administracji państwowej uznaje za stosowne wyjaśnić wątpliwości prawne w rozpoznawanej sprawie przez zasięgnięcie opinii organu zwierzchniego, nie występuje kwestia zagadnienia wstępnego, od którego rozstrzygnięcia zależy wydanie decyzji. Tym samym nie zachodzi możliwość zawieszenia postępowania na podstawie art. 97 par. 1 pkt 4 Kpa.
Organ administracji państwowej orzekający w sprawie zmiany nazwiska w trybie przepisów ustawy z dnia 15 listopada 1956 r. o zmianie imion i nazwisk /Dz.U. 1963 nr 59 poz. 328/ winien mieć na uwadze także prewencyjną ochronę nazwisk zagwarantowaną przepisami art. 23 i art. 24 Kc. Nie można bowiem wykluczyć dochodzenia roszczenia cywilnego w postępowaniu sądowym o ile będzie ono oparte na faktach i okolicznościach
Gdy dwaj kandydaci na nabywców państwowej nieruchomości rolnej legitymują się pierwszeństwem z tytułu wywiązywania się z zawartych umów kontraktacyjnych /par. 7 ust. 2 pkt 4 zarządzenia Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 18 września 1982 r. w sprawie cen, warunków i trybu sprzedaży państwowych nieruchomości rolnych - M.P. nr 23 poz. 205/ okoliczność, że jeden z tych kandydatów odpowiada
Opłata roczna z tytułu użytkowania wieczystego gruntu państwowego, chociaż jest wymierzana decyzją administracyjną /art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości - Dz.U. nr 22 poz. 99/, jest świadczeniem okresowym w rozumieniu art. 118 zdanie drugie Kc i ulega przedawnieniu po upływie trzech lat od dnia, w którym stała się wymagalna /art. 120 par