Orzeczenia
Cena detaliczna, o której mowa w art. 8 ust. 7 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn /Dz.U. nr 45 poz. 207 ze zm./ nie jest pojęciem regulowanym przez ustawę, zatem musi być ona przyjmowana w pojęciu powszechnie znanym i wynikającym ze słownika języka polskiego.
1. Słuszny interes obywateli, o którym mowa w art. 7 Kpa nie może być w odniesieniu do własności osobistej rozumiany w ten sposób, by praktyczne realizowanie zależeć miało od nieskrępowanej woli organu administracji państwowej podejmującego decyzję na podstawie art. 28 ust. 2 ustawy z dnia 29 kwietnia 1985 r. o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości /Dz.U. nr 22 poz. 99/. Poza wskazaną w
1. W różnego rodzaju przepisach rangi ustawowej sprecyzowany został przedmiotowy zakres pojęcia "mienia gminnego" jak również określono podmioty właściwe w sprawach zarządu, sposobu zagospodarowania oraz zbywania, wydzierżawiania czy pozbawienia użytkowania tego mienia. Gdyby to mienie podlegać miało ogólnie obowiązującym przepisom dotyczącym majątku państwowego - w tym państwowych nieruchomości rolnych
Decyzję o wyłączeniu z uproszczonej formy opodatkowania, z przyczyny przewidzianej w prawie obowiązującym w dacie jej zaistnienia, można - w oparciu o to prawo - wydać aż do czasu przedawnienia wymiaru podatku, chociażby stan prawny po tej dacie uległ zmianie /art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych - Dz.U. nr 27 poz. 111 ze zm./.
Nie dokonanie wpisu zatrudnionego pracownika do książki ewidencji zatrudnienia, które nie wpływa na przekroczenie zadeklarowanego stanu zatrudnienia, nie powoduje skutków z par. 26 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 1985 r. w sprawie karty podatkowej oraz opłaty skarbowej z tytułu wykonywania rzemiosła /Dz.U. nr 57 poz. 294/.
Wnioski dwóch osób /najemców/ o przydzielenie tego samego pokoju w tym samym lokalu, jako dotyczące tego samego przedmiotu sprawy i osób, będących stronami w sprawie na zasadzie art. 28 Kpa, powinny być rozpoznane równocześnie.
1. Wysokość świadczeń na fundusz gminny, która może wynosić od 1 do 8-krotnej stawki opłaty skarbowej za potwierdzenie zgłoszenia rzemiosła, jedynie nawiązuje do stawek podatkowych, co nie oznacza, by - niezależny od obowiązku podatkowego - obowiązek świadczeń na fundusz gminny, był uzależniony od faktycznego wymiaru podatku, bądź też od zwolnienia podatkowego. 2. Jeżeli uchwała rady narodowej określająca
Odwołanie przez jedną ze stron zgody na wzajemną zamianę lokali mieszkalnych obliguje organ administracji do wydania decyzji o umorzeniu postępowania w sprawie wydania zezwolenia na zamianę /art. 105 par. 1 Kpa/.
Obowiązek świadczenia na fundusz miejski /gminny/ na zasadzie art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. "a" ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o funduszu gminnym i funduszu miejskim /Dz.U. nr 52 poz. 269/ ciąży na każdej osobie prowadzącej działalność rzemieślniczą w ramach umowy spółki, zaś wysokość należności świadczenia na ten fundusz nie jest w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy krotna opłaty skarbowej jaką skarżący
Z zestawienia par. 20 ust. 1 i par. 23 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 września 1985 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów i sprzedaży nieruchomości państwowych, kosztów i rozliczeń z tym związanych oraz zarządzania sprzedanymi nieruchomościami /Dz.U. nr 47 poz. 239/ płynie wniosek, że przewidziany w par. 20 ust. 1 wykaz jest ofertą właściciela