W sytuacji, gdy wykonawca spełnia samodzielnie warunki udziału w postępowaniu, bez powoływania się na zasoby innych podmiotów, fakt realizacji zamówienia przy udziale podwykonawcy nie powoduje konieczności przedkładania przez wykonawcę żadnych dokumentów dotyczących podwykonawcy.
Pojęcie 'usług w zakresie badań naukowych', o których mowa w ustawie Pzp, należy utożsamiać z pojęciem 'badań naukowych' zdefiniowanym w ustawie o zasadach finansowania nauki.
W związku z wyżej opisanym zdarzeniem przyszłym Wnioskodawca wnosi o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej prawa podatkowego, poprzez potwierdzenie prawidłowości swojego stanowiska, zgodnie z którym: 1. opisany powyżej zespół składników materialnych i niematerialnych wnoszony przez spółkę osobową aportem do spółki kapitałowej będzie stanowił przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 4a pkt 3 ustawy
Działki ewidencyjne należy traktować odrębnie bez względu na status gruntu objętego jedną księgą wieczystą; poszczególne działki winny być traktowane jako odrębny przedmiot opodatkowania podatkiem VAT:w stosunku do dostawy działki niezabudowanej, oznaczonej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako teren przeznaczony pod infrastrukturę oraz budownictwo mieszkaniowo-usługowe, tj. teren
1. Czy sprzedaży masy betonowej, a więc sprzedaży towaru bez uwzględnienia przeznaczenia, gdzie ów towar przez kupującego będzie wykorzystany podlega opodatkowaniu 22% stawką podatku od towarów i usług? 2. Czy dostawa masy betonowej wraz z jej transportem własnym lub wynajętym (betonomieszarką lub pompo-gruszką), gdzie konieczna jest usługa operatora tego sprzętu, gdyż nie można dostarczyć betonu bez
Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, stanowiącego sumę kwot podatku określonych w otrzymanych fakturach z tytułu nabycia towarów i usług, w sytuacji gdy faktury wystawione przez kontrahenta Wnioskodawcy zawierają błędny numer NIP, a wystawca nie wskazał w nazwie firmy swojego imienia i nazwiska, ale podpisał wystawioną przez siebie fakturę
Zakup aparatu RTG będzie służył wyłącznie czynnościom zwolnionym z podatku (usługi w zakresie ochrony zdrowia), dlatego Spółce, w myśl cytowanego wyżej art. 86 ust. 1 ustawy nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony zawarty w fakturze dokumentującej nabycie tego sprzętu.
Stawka podatku przy sprzedaży lokalu użytkowego oraz moment powstania obowiązku podatkowego.
Ustalenie podstawy opodatkowania w przypadku otrzymania odszkodowania oraz wskazanie właściwego terminu wystawienia faktury VAT.
Czy Gminie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot podatku VAT z tytułu kosztów poniesionych w związku z realizacją projektu?
opodatkowanie czynności wykonywanych przez uczestników usługi kompleksowego zarządzania płynnością finansową (tzw. cash poolingu).
Jaką stawkę podatku VAT należy zastosować: - czy 7% przy sprzedaży lokalu mieszkalnego wraz z miejscem postojowym, - czy osobno 7% przy sprzedaży lokalu mieszkalnego a 22% naliczyć od miejsca postojowego?
Czy po dniu dokonania zaliczki na poczet zakupu nieruchomości oraz podpisaniu przedwstępnej umowy sprzedaży strony mogą złożyć zgodne oświadczenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku?
czy Wnioskodawca ma obowiązek uzyskiwania potwierdzeń odbioru faktur korygujących w sprzedaży krajowej dla potrzeb obniżenia kwot podatku należnego oraz czy obniżenie kwot podatku należnego powinno nastąpić w rozliczeniu za okres, w którym wystawiona została faktura korygująca