Wprowadzenie maksymalnego terminu, w jakim zamawiający ma obowiązek udzielić wyjaśnień, ma na celu zapewnienie wykonawcom odpowiedniego czasu na uwzględnienie wyjaśnień przy formułowaniu treści oferty. Obowiązek udzielenia przez zamawiającego wyjaśnień we wskazanych wyżej terminach dotyczy wyłącznie sytuacji, kiedy wniosek wpłynął do niego nie później niż w terminie określonym w art. 38 ust. 1 czyli
Wymóg zapewnienia zgodności treści oferty z postanowieniami specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie oznacza, iż w ofercie muszą znaleźć się dokładnie takie same słowa, jakie znajdują się w specyfikacji. Zgodność treści oferty z treścią specyfikacji jest zapewniona wówczas, gdy na podstawie analizy i porównania treści obu tych dokumentów można uznać, iż postanowienia zawarte w ofercie nie są
Świadczone usługi (PKWiU 92.62.12) są zwolnione od podatku od towarów i usług.
Czy w przypadku nieodpłatnego ustanowienia służebności przesyłu Wnioskodawca obowiązany jest rozpoznać przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu otrzymania nieodpłatnego świadczenia?
2) Czy w przypadku otrzymania przez Spółkę w drodze wkładu niepieniężnego składników majątkowych stanowiących, zorganizowaną część przedsiębiorstwa, wartość początkową środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych uprzednio wprowadzonych do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Spółki Wnoszącej aport należy ustalić, zgodnie z zasadą kontynuacji, w wysokości wartości
Jaki jest moment powstania przychodu podatkowego z tytułu otrzymanych przez SPÓŁKA zaliczek na prenumeratę prasy?
Czy za okres od sierpnia 2009 r. do stycznia 2010 r. w którym Spółka nie opłaca czynszu, należy naliczyć do przychodów podatkowych przychody z tytułu otrzymania nieodpłatnych usług (jeżeli tak to w jakiej wysokości i na jakiej podstawie w sytuacji nie otrzymywania faktur) oraz czy od przychodów takich należy naliczyć VAT? Czy Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów poniesionych w 2010
wnoszone aportem nieruchomości stanowią jedynie wybrane aktywa a nie zorganizowaną cześć przedsiębiorstwa na potrzeby ustawy o PDOP.
uregulowania dotyczące prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku wynajmu leasingowanych samochodów osobowych
Świadczone usługi (PKWiU 92.32.10), przy pobieraniu opłat za wstęp, są opodatkowane wg stawki 7%.
Wnioskodawca będzie miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego stanowiącą pełną kwotę podatku określonego w fakturze z tytułu nabycia przedmiotowego samochodu z homologacją z której wynika, że nie jest to samochód osobowy i dopuszczalna ładowność tego pojazdu wynosi powyżej 500 kg.
Świadczone usługi sklasyfikowane w grupowaniach PKWiU 80.42.10 oraz 80.42.20. są zwolnione od podatku.
Czy w przypadku likwidacji osobowej spółki handlowej, opodatkowaniu u wspólnika podlega różnica pomiędzy kwotą lub majątkiem otrzymanym z tytułu likwidacji osobowej spółki handlowej a wartością wkładu ustaloną zgodnie z umową osobowej spółki handlowej podwyższoną o koszty związane z wniesieniem wkładu?
Usługi świadczone (PKWiU 92.32.10) są zwolnione od podatku od towarów i usług.
1) Spółka wnosi o potwierdzenie, że na podstawie art. 12 ust. 4 pkt 1 ustawy o o podatku dochodowym od osób prawnych wartość pożyczonych odpłatnie paliw nie stanowi przychodu Spółki w momencie otrzymania przedmiotu pożyczki. Również w momencie zwrotu przedmiotu pożyczki na podstawie art. 15 w zw. z art. 16 ust. 1 pkt 10 lit. a) tej ustawy Spółka nie będzie uprawniona do rozpoznania kosztu uzyskania
CIT - w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłaty z tytułu zmiany postanowień umowy kredytowej
Gmina jako podatnik podatku od towarów i usług dla potrzeb rozliczeń w tym podatku powinna stosować NIP nadany Gminie, a na potrzeby rozliczeń w podatku dochodowym od osób fizycznych Urząd Gminy jako płatnik powinna stosować odrębny NIP.
Sprzedaż działek powstałych po podziale gruntu nabytego na cele prywatne nie podlega opodatkowaniu, gdyż sprzedający nie działa w charakterze podatnika.
Dotyczy opodatkowania usługi dzierżawy pojemników i kontenerów na gromadzenie odpadów.