Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (619141)
      • Kadry i płace (26993)
      • Obrót gospodarczy (91678)
      • Rachunkowość firm (3995)
      • Ubezpieczenia (37644)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • REFORMA PIP 2026
      • NOWY STAŻ PRACY
      • JAWNOŚĆ WYNAGRODZEŃ
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady

    Interpretacje

    Interpretacje

    Zakres dat
    -
    Tematyka
    Wszystkie Podatki Kadry i płace Obrót gospodarczy Rachunkowość firm Ubezpieczenia
    Zbiór interpretacji
    Wszystkie Interpretacje podatkowe
    Rodzaj dokumentu
    Wszystkie Interpretacja indywidualna Interpretacja ogólna Wyjaśnienie
    Zawiera tezę
    Wszystkie Tak
    Roczniki
    Wszystkie Rok 2026 Rok 2025 Rok 2024 Rok 2023 Rok 2022 Rok 2021 Rok 2020 Rok 2019 Rok 2018 Rok 2017 Rok 2016 Rok 2015 Rok 2014 Rok 2013 Rok 2012 Rok 2011 Rok 2010 Rok 2009 Rok 2008 Rok 2007 Rok 2006 Rok 2005 Rok 2004 Rok 2003 Rok 2002 Rok 2001 Rok 2000
    Nazwa organu
    Wszystkie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej Minister Finansów Minister Finansów woj. dolnośląskie woj. dolnośląskie, lubuskie, łódzkie, wielkopolskie woj. dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie woj. kujawsko-pomorskie woj. kujawsko-pomorskie, podlaskie, pomorskie, warmińsko-mazurskie, zachodniopomorskie woj. lubelskie woj. lubelskie, łódzkie, mazowieckie woj. lubelskie, łódzkie, opolskie, świętokrzyskie woj. lubelskie, mazowieckie woj. lubuskie woj. łódzkie woj. małopolskie woj. małopolskie, opolskie, podkarpackie, śląskie, świętokrzyskie woj. małopolskie, podkarpackie, śląskie woj. mazowieckie woj. opolskie woj. podkarpackie woj. podlaskie woj. pomorskie woj. śląskie woj. świętokrzyskie woj. warmińsko-mazurskie woj. wielkopolskie woj. zachodniopomorskie
    Interpretacja
    02.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 2 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.756.2026.1.KC

    Gminie rozliczającej VAT wraz z jednostką budżetową przysługuje częściowe odliczenie podatku naliczonego od wydatków na budowę remizo-świetlic, jeżeli obiekty są wykorzystywane zarówno do opodatkowanego odpłatnego najmu, jak i do nieodpłatnej realizacji zadań publicznych, a wydatków nie można bezpośrednio przypisać wyłącznie do działalności gospodarczej; odliczenia dokonuje się według prewspółczynnika

    czytaj dalej
    Interpretacja
    02.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 2 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.737.2026.2.KC

    Samorządowej instytucji kultury, niezarejestrowanej jako podatnik VAT czynny, nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego ani do zwrotu różnicy podatku od wydatków na nieodpłatny projekt realizowany w ramach działalności statutowej, jeżeli nabyte towary i usługi nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych VAT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.498.2026.2.DT

    Wydatkowanie przychodu uzyskanego z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego, dokonanego przed upływem pięciu lat od jego nabycia, na częściową spłatę kredytu hipotecznego zaciągniętego przed uzyskaniem tego przychodu na nabycie innego lokalu, w którym podatnik realizuje własne cele mieszkaniowe, stanowi wydatek na własne cele mieszkaniowe w rozumieniu art. 21 ust. 25 pkt 2 lit. a ustawy PIT i uprawnia

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.410.2026.2.EO

    Przeniesienie na występującego wspólnika, tytułem rozliczenia udziału kapitałowego, wyodrębnionego organizacyjnie, finansowo i funkcjonalnie działu najmu i zarządzania nieruchomościami, obejmującego pełny zespół składników umożliwiających samodzielne kontynuowanie tej działalności, stanowi zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa wyłączone z opodatkowania na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.734.2026.1.RG

    Sprzedaż niezabudowanej działki wydzielonej z nieruchomości nabytej w drodze dziedziczenia nie podlega opodatkowaniu VAT, jeżeli zbywca nie podejmuje całokształtu aktywnych, zorganizowanych działań charakterystycznych dla profesjonalnego obrotu nieruchomościami, a transakcja stanowi wyłącznie rozporządzenie majątkiem osobistym. Sam podział nieruchomości nie przesądza o uzyskaniu statusu podatnika VAT

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.681.2026.2.PS

    W przypadku nowej inwestycji funkcjonalnie zintegrowanej z istniejącym zakładem podatnik nie ma obowiązku tworzenia odrębnej jednostki organizacyjnej ani przypisywania wyniku wyłącznie do nowych składników majątku, lecz musi prowadzić ewidencję pozwalającą rozdzielić działalność zwolnioną i opodatkowaną. Wspólne, niealokowalne koszty mogą być rozdzielane rocznym kluczem przychodowym, niezależnie od

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.736.2026.2.AK

    Dostawa niezabudowanej działki objętej miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dopuszczającym realizację obiektów produkcyjnych, magazynowych i usługowych jest dostawą terenu budowlanego w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy o VAT, niezależnie od jej ewidencyjnego oznaczenia jako terenu drogowego. Nabycie gruntu przez zasiedzenie, poza zakresem VAT, wyłącza zarazem zastosowanie zwolnienia z art

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.707.2026.2.ŻR

    Jeżeli udokumentowane działania komornika sądowego nie pozwalają, z przyczyn leżących po stronie dłużnika, na potwierdzenie przesłanek zwolnienia dostawy nieruchomości z art. 43 ust. 1 pkt 2, 10 lub 10a ustawy o VAT, art. 43 ust. 21 tej ustawy nakazuje przyjąć, że przesłanki zwolnienia nie zostały spełnione, a sprzedaż egzekucyjna podlega opodatkowaniu VAT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDWPT.4011.474.2026.2.KU

    Nieodpłatny dział spadku stanowi nabycie w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 10 ust. 7 ustawy o PIT w części, w jakiej wartość składników przyznanych spadkobiercy przekracza wartość jego udziału spadkowego. Sprzedaż tej nadwyżki przed upływem pięciu lat od działu spadku podlega opodatkowaniu, niezależnie od upływu terminu dla udziałów nabytych uprzednio w drodze spadku.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.746.2026.1.DJ

    Otrzymana przez małżonka, w związku z całościowym podziałem majątku wspólnego po ustaniu wspólności majątkowej, łączna spłata pieniężna, niewyodrębniona jako cena za udział w nieruchomości przyznany drugiemu małżonkowi, jest przychodem z tytułu podziału majątku wspólnego wyłączonym z zakresu ustawy o PIT na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 5, a nie przychodem z odpłatnego zbycia, o którym mowa w art. 10

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.674.2026.2.KP

    Dochód osoby fizycznej uzyskany z umowy konsultingowej zawartej z organizacją międzynarodową realizującą program finansowany z bezzwrotnej pomocy nie podlega zwolnieniu z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT, jeżeli pomoc nie została przyznana podmiotowi polskiego prawa w trybie wskazanym w lit. a tego przepisu, a konsultant wykonuje czynności na zlecenie podmiotu bezpośrednio odpowiedzialnego za realizację

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.678.2026.1.KFK

    Wniesienie przez gminę do spółki SIM wkładu niepieniężnego w postaci nieruchomości gruntowej w zamian za udziały jest odpłatną dostawą towarów, dokonywaną w ramach czynności cywilnoprawnej. Gmina działa wówczas jako podatnik VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 i 2 ustawy, a wyłączenie przewidziane w art. 15 ust. 6 ustawy nie znajduje zastosowania, niezależnie od realizacji celu gminnego budownictwa mieszkaniowego

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDWPT.4011.484.2026.2.KSM

    Podatnik będący prawnym opiekunem całkowicie ubezwłasnowolnionej pełnoletniej siostry, pobierającej rentę socjalną i dodatek pielęgnacyjny, może odliczyć ulgę prorodzinną na podstawie art. 27f ust. 6 ustawy o PIT, jeżeli utrzymuje ją w wykonaniu obowiązku alimentacyjnego. Odliczenie jest dopuszczalne także we wspólnym rozliczeniu z małżonkiem, mimo braku własnych dochodów opiekuna.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.479.2026.3.ŁW

    W przypadku sprzedaży dropshippingowej, w której podatnik nabywa towary we własnym imieniu i odsprzedaje je konsumentom, czynność stanowi dostawę towarów, nawet gdy towar jest wysyłany bezpośrednio przez dostawcę zagranicznego. Jeżeli podatnikiem z tytułu importu jest klient końcowy, miejscem tej dostawy jest państwo trzecie rozpoczęcia wysyłki, a sprzedaż nie podlega VAT w Polsce ani nie wpływa na

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.746.2026.2.WL

    Gminie, która realizuje nieodpłatny projekt edukacyjno-ekologiczny w ramach ustawowych zadań własnych, nie przysługuje prawo do odliczenia ani zwrotu podatku naliczonego od wydatków projektowych, jeżeli nabywane towary i usługi nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-2.4011.606.2026.2.AP

    Rodzic będący panną lub kawalerem spełnia przesłankę samotnego wychowywania małoletniego dziecka w rozumieniu art. 6 ust. 4c ustawy o PIT, jeżeli faktycznie i stale wykonuje całokształt obowiązków opiekuńczych oraz wychowawczych, a drugi rodzic nie uczestniczy w życiu dziecka ani w jego utrzymaniu, choćby formalnie zachował ograniczoną władzę rodzicielską. Dochody z działalności opodatkowanej według

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.382.2026.4.AKR

    Jeżeli franczyzobiorca prowadzi działalność handlową we własnym imieniu, na własny rachunek, nabywa towary udokumentowane fakturami wystawionymi na jego dane oraz ewidencjonuje ich sprzedaż na własnej kasie fiskalnej, to uzyskuje prawo do rozporządzania tymi towarami jak właściciel w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy o VAT. Jest zatem obowiązany wykazać VAT należny od sprzedaży, mimo przekazywania franczyzodawcy

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDSL1-1.4011.611.2026.2.DT

    Autorskie prawa majątkowe do programów komputerowych wytworzonych lub rozwiniętych przez podatnika w ramach systematycznych, twórczych prac rozwojowych, podlegające ochronie z art. 74 prawa autorskiego, stanowią kwalifikowane IP, a dochód z ich odpłatnego przeniesienia podlega opodatkowaniu według stawki 5%, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję z art. 30cb ustawy o PIT i ustala kwalifikowany dochód z

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.698.2026.1.KFK

    Czynnemu podatnikowi VAT nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków bezpośrednio związanych z projektem realizowanym wyłącznie w ramach nieodpłatnej działalności statutowej, jeżeli nabyte towary i usługi nie służą czynnościom opodatkowanym. W konsekwencji brak jest także prawa do zwrotu różnicy podatku, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-3.4015.334.2026.2.LM

    Środki pieniężne przekazane przez spadkodawcę na rachunek przyszłego spadkobiercy wyłącznie w celu założenia lokaty na rzecz spadkodawcy, z obowiązkiem ich późniejszego zwrotu wraz z odsetkami, pozostają majątkiem spadkodawcy i wchodzą do masy spadkowej. Ich nabycie przez syna tytułem dziedziczenia korzysta ze zwolnienia z art. 4a ustawy o podatku od spadków i darowizn po zachowaniu warunku terminowego

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDWPT.4011.616.2026.2.PPK

    Podatnik będący osobą niepełnosprawną nie może odliczyć wydatku w ramach ulgi rehabilitacyjnej na podstawie art. 26 ust. 1 pkt 6 i ust. 7a ustawy o PIT, jeżeli w roku poniesienia wydatku nie uzyskał dochodu opodatkowanego według skali podatkowej ani przychodu opodatkowanego ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, niezależnie od charakteru i celu nabytego urządzenia.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.09.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDWPT.4011.587.2026.2.AS

    Rodzic będący panną i polskim rezydentem podatkowym może zostać uznany za osobę samotnie wychowującą małoletnie dziecko w rozumieniu art. 6 ust. 4c ustawy o PIT, mimo że dziecko stale przebywa za granicą pod bieżącą fizyczną opieką dziadków, jeżeli rodzic samodzielnie podejmuje istotne decyzje wychowawcze, edukacyjne i zdrowotne, finansuje utrzymanie dziecka oraz drugi rodzic faktycznie nie uczestniczy

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.09.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.97.2023.11.MSU

    Regularne świadczenie na rzecz klienta usług doradztwa w zakresie prawa podatkowego i celnego, obejmujące udzielanie porad, opinii i wyjaśnień oraz reprezentację przed organami i sądami administracyjnymi, stanowi usługę stałej obsługi prawnej. Wobec tego obowiązek podatkowy w VAT powstaje na podstawie art. 19a ust. 5 pkt 4 lit. b tiret piąte ustawy o VAT, tj. z chwilą wystawienia faktury.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.09.2026 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2026 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.531.2026.2.JKU

    Gminie przysługuje prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego od wydatków na instalacje OZE, jeżeli energia służy budynkom wykorzystywanym choćby częściowo do czynności opodatkowanych VAT albo gdy nadwyżka energii rozliczana w systemie net-billing stanowi odpłatną dostawę energii. Prawo to nie powstaje natomiast w odniesieniu do instalacji obsługującej wyłącznie budynek wykorzystywany do działalności

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8 9
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2026 INFOR PL S.A.