Czy podatnik może wystawić fakturę przed wydaniem towaru klientowi? Kontrahent (firma handlowa) chce otrzymać fakturę przed wydaniem towaru.
Niech magiczna moc wigilijnego wieczoru przyniesie Wam spokój i radość. Niech każda chwila świąt Bożego Narodzenia żyje własnym pięknem, a Nowy Rok obdaruje Was pomyślnością i szczęściem. Najpiękniejszych Świąt Bożego Narodzenia życzy Redakcja IFK Platformy Księgowych i Kadrowych.
Limity będą obowiązywały także w przypadku samochodów, które zostały wzięte w leasing, najem lub dzierżawę przed 1 stycznia 2019 r. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów.
Przedsiębiorca prowadzi działalność opodatkowaną podatkiem liniowym. Niektóre należności wobec kontrahentów reguluje firmową kartą płatniczą. Czy przedsiębiorca może zaliczać do kosztów wydatki uregulowane w ten sposób, nawet jeżeli przekraczają 15 000 zł?
Spółka w celu poprawy warunków i efektywności pracy utworzyła stołówkę pracowniczą. W stołówce nieodpłatnie będą wydawane posiłki w formie szwedzkiego stołu. Ze stołówki, oprócz pracowników, będą mogły korzystać osoby zatrudnione na podstawie umów zlecenia. Posiłki będą mogły być spożywane jedynie na miejscu. Spółka nie będzie w stanie ustalić, które osoby i w jakiej ilości skorzystały z udostępnianych
Podatnik w prawidłowej wysokości i w terminie odprowadził VAT do urzędu skarbowego. Jednak ze względów technicznych deklarację dotyczącą tego podatku przesłał kilka dni po terminie. Czy w tej sytuacji może mu zostać wymierzona kara przez urząd skarbowy?
Spółka zatrudnia osoby na podstawie umów zlecenia i o dzieło. Od wypłacanych tym osobom wynagrodzeń Spółka pobiera jako płatnik zaliczki na PIT. W ostatnim czasie Spółka zatrudniła kolejne osoby na podstawie tego rodzaju umów. Niektóre z tych osób złożyły oświadczenie, że wykonywane przez nie usługi wchodzą w zakres prowadzonej przez te osoby działalności gospodarczej. Czy od wynagrodzeń wypłacanych
Gmina zleca świadczenie usług zimowego utrzymania dróg. W umowie o świadczenie tych usług jest określone wynagrodzenie za poszczególne usługi składowe zleceniobiorcy. Czy w takim wypadku zleceniobiorcy mogą stosować stawkę 8% do niektórych z tych usług?
Gmina zamierza sprzedać teren. Znajduje się na nim ruina wiaduktu. Czy do sprzedaży tego terenu może zastosować zwolnienie z VAT, czy stawkę podstawową?
Podatnik przekazuje alkohol swoim kontrahentom w ramach prezentu. Czy takie przekazanie należy zaewidencjonować na kasie fiskalnej?
Przed nowelizacją podatnicy mogli zaliczyć do kosztów podatkowych pełną kwotę opłat leasingowych niezależnie od wartości samochodu. Po zmianach, które mają wejść w życie od 1 stycznia 2019 r., w przypadku leasingu (najmu, dzierżawy) samochodów osobowych o wartości przekraczającej 150 000 zł podatnik zaliczy do kosztów podatkowych tylko tę część opłaty leasingowej (czynszu najmu lub dzierżawy), która
Czynny podatnik VAT otrzymał dwa razy przelew za tę samą fakturę w mechanizmie podzielonej płatności. Kontrahent, który dokonał tej płatności, zalega nam jeszcze z tytułu innych faktur. Czy musimy zwrócić źle opisany przelew? Czy też można zaliczyć go na poczet innych faktur?
Uprawnienie do kontroli przysługuje płatnikowi składek, który na 30 listopada poprzedniego roku zgłaszał do ubezpieczenia chorobowego co najmniej 21 osób. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia takiej kontroli pracodawca może zawnioskować o to do ZUS. Kontrola może dotyczyć zarówno prawidłowości wykorzystywania przez pracownika zwolnienia lekarskiego, jak i zasadności jego wystawienia.
Ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej, która weszła w życie 25 listopada 2018 r., wprowadza nowe rozwiązania dotyczące m.in. ustalania prawa do świadczeń chorobowych dla pracowników po śmierci przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną. Pracownik, co do zasady, nie zachowa prawa do zasiłku z ubezpieczenia społecznego za okresy przypadające od dnia śmierci pracodawcy do dnia wygaśnięcia
Jeżeli na ten dzień płatnik będzie zgłaszał do tego ubezpieczenia co najmniej 21 osób, w 2019 r. będzie wypłacał zasiłki (chorobowe, opiekuńcze, macierzyńskie, wyrównawcze oraz świadczenia rehabilitacyjne). Jeśli natomiast liczba ubezpieczonych będzie mniejsza od 21 wówczas zasiłki od przyszłego roku będzie wypłacał ZUS.
Podatnicy otrzymają je w terminie do końca lutego 2019 r. Pracodawcy składający informacje za nie więcej niż 5 podatników nie będą mogli przesłać ich w formie dokumentu pisemnego, lecz elektronicznie. Natomiast od 2020 r. w miesiącu przekroczenia przez pracownika I progu podatkowego pracodawca będzie obliczał zaliczkę podatkową według dwóch stawek podatku. Takie zmiany przewiduje nowelizacja ustawy