Nie każda choroba z punktu widzenia lekarskiego może być uznana za chorobę zawodową nawet jeśli cierpi na nią osoba, która była narażona na działanie czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy.
Likwidacja punktu sprzedaży w okresie ważności zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych, choć według art. 18 ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /Dz.U. nr 35 poz. 230 ze zm./ stanowi przyczynę wygaśnięcia tych zezwoleń, nie powoduje proporcjonalnego obniżenia opłat za korzystanie z tychże zezwoleń, a tym bardziej obowiązku
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 listopada 1983 r. w sprawie chorób zawodowych /Dz.U. nr 65 poz. 294 ze zm./ nie nakłada obowiązku określenia w decyzji, gdzie i w jakim okresie pracownik był narażony na działanie czynnika, wywołującego rozpoznaną chorobę zawodową.
Ustawodawca nie upoważnił w art. 118 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników /Dz.U. 1991 nr 7 poz. 24/ właściwych organów do przekazania nieodpłatnie współwłasności działki o powierzchni niezbędnej do korzystania z budynków. Ustawa ta regulując kwestie własności za rentę nie tworzy jednocześnie możliwości ustanowienia współwłasności osoby fizycznej i Gminy.
Przez oznaczenie ważności zezwoleń już wydanych należy rozumieć takie określenie terminów ich obowiązywania, by wygaśnięcie mocy obowiązującej zezwoleń nastąpiło po upływie co najmniej 2 lat od daty ich wydania to jest po wyekspirowaniu najkrótszego terminu udzielenia zezwoleń, wprowadzonego znowelizowanym ustawą z dnia 17 kwietnia 1993 r. /Dz.U. nr 40 poz. 184/ art. 18 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26
Przez najniższe wydatki określone w odrębnych przepisach wymienione w art. 56 ust. 2 ustawy z dnia 16 października 1991 r. o zatrudnieniu i bezrobociu /Dz.U. nr 106 poz. 457 ze zm./ a podlegające refundacji z Funduszu Pracy na rzecz uspołecznionych zakładów pracy zatrudniających młodocianych w celu przygotowania zawodowego w ramach stosunku pracy nawiązanego przed dniem 1 stycznia 1993 r. rozumieć
W świetle art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. - Prawo bankowe /Dz.U. nr 4 poz. 21 ze zm./ w związku z art. 63 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 28 lipca 1990 r. o działalności ubezpieczeniowej /Dz.U. nr 59 poz. 344/ ubezpieczyciele są podmiotami gospodarczymi uprawnionymi z mocy ustawy do udzielania podmiotom krajowym pożyczek hipotecznych, które zwolnione są od opłaty skarbowej na podstawie
Przepisy Kodeksu pracy i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 listopada 1983 r. w sprawie chorób zawodowych /Dz.U. nr 65 poz. 294 ze zm./ nie upoważniają inspektora sanitarnego do ustalenia w decyzji, który z zakładów pracy, w jakich zatrudniony był chory jest odpowiedzialny za powstanie choroby zawodowej.
1. W świetle par. 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 18 maja 1990 r. w sprawie zwolnienia od podatków obrotowego i dochodowego podatników osiągających przychody z niektórych rodzajów nowo uruchomionej działalności gospodarczej /Dz.U. nr 35 poz. 203 ze zm./ złożenie przez podatnika oświadczenia o rozpoczęciu przerwy w wykonywaniu działalności gospodarczej spowodowanej chorobą jest wystarczające
1. Do okresu pozostawania w stosunku pracy w rozumieniu art. 15 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 grudnia 1989 r. o zatrudnieniu /Dz.U. nr 75 poz. 446 ze zm./ należy wliczać okres urlopu bezpłatnego. 2. Jeżeli organ przesądził decyzją ostateczną co do zasady uprawnienie do zasiłku dla bezrobotnych, decyzja późniejsza, stwierdzająca brak takich uprawnień, może zapaść jedynie po wzruszeniu decyzji wcześniejszej
Uprawnienie do podjęcia działań zmierzających do zniszczenia uprawy maku i konopi oraz słomy makowej wypływa wprost z ustawy, wobec czego wydanie decyzji administracyjnej w kwestii przewidzianej w art. 11 ustawy z dnia 31 stycznia 1985 r. o zapobieganiu narkomanii /Dz.U. nr 4 poz. 15/ stanowi naruszenie prawa, o którym mowa w art. 156 par. 1 pkt 2 Kpa, uzasadniającym stwierdzenie nieważności tej decyzji
Należy stwierdzić, że skoro nabycie przez Państwo gospodarstwa rolnego w zamian za rentę ma charakter nabycia pierwotnego, to tym samym prawo dzierżawy wygasa chyba, że zostało ono ujawnione w księdze wieczystej. Brak jednak podstawy do odmowy przyjęcia gospodarstwa rolnego z tego tylko powodu, że rolnik przed przekazaniem tego gospodarstwa zawarł wieloletnią umowę dzierżawy.
1. Zatrudnienie konkubiny nie może być uznane za pracę członka rodziny pozostającego we wspólnym gospodarstwie domowym w rozumieniu par. 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 30 października 1981 r. w sprawie zwolnienia od podatków i opłaty skarbowej podatników osiągających przychody z niektórych rodzajów nowo uruchomionej działalności zarobkowej /Dz.U. nr 26 poz. 138/. 2. Za rencistę w
Na zasadach ustawy z dnia 14 grudnia 1982 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i ich rodzin /Dz.U. nr 40 poz. 268/ nie podlegają ubezpieczeniu osoby, które wprawdzie posiadają działkę o powierzchni 0,50 ha, jednakże służy ona głównie do zaspokojenia ich potrzeb mieszkaniowych, a ponadto opłacają podatek od nieruchomości, a nie podatek gruntowy, i nie prowadzą produkcji rolniczej, podlegającej
Do czasu całkowitego zaniechania prowadzenia gospodarstwa rolnego w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 1982 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i członków ich rodzin /Dz.U. nr 40 poz. 268/, to jest do czasu przekazania gruntów następcy lub Państwu, brak jest podstaw do zwolnienia rolnika od obowiązku uiszczenia składki na Fundusz Ubezpieczenia Społecznego Rolników.
Względami społecznymi i gospodarczymi, uzasadniającymi udzielenie następcy zgody na zbycie części nieruchomości rolnej przed upływem 10 lat od jej przejęcia /art. 49 ustawy z dnia 27 października 1977 r. o zaopatrzeniu emerytalnym oraz innych świadczeniach dla rolników i ich rodzin - Dz.U. nr 32 poz. 140/, mogą być również: niekorzystne ukształtowanie i położenie gruntów przeznaczonych do zbycia i