Przepis art. 28 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości /Dz.U. nr 121 poz. 591 ze zm. - na podstawie zmiany wprowadzonej przez art. 1 ust. 21 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o zmianie ustawy o rachunkowości - Dz.U. 2000 nr 113 poz. 1186 - art. 28 ust. 1 pkt 6/ nie daje przeprowadzającemu na jego podstawie wyceny wytworzonych przedmiotów wyboru w granicach pomiędzy zgodnym z
Czy zgodnie z ustawą o rachunkowości istnieje coroczny obowiązek inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów, czy też ustawa przewiduje określone wyłączenia z tego obowiązku? Spotkałem się z wieloma rozbieżnymi interpretacjami na ten temat.
Czy są jakieś uwarunkowania dotyczące kwalifikacji pracownika na stanowisku głównego księgowego w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, której właścicielem w 100% jest gmina? Interesuje mnie, jaki rodzaj wykształcenia powinien posiadać główny księgowy i czy wymagane jest podnoszenie jego kwalifikacji?
Mam wątpliwości, czy posiadane przeze mnie wykształcenie spełnia wymogi stawiane głównym księgowym w sektorze finansów publicznych. Ukończyłam liceum ekonomiczne o kierunku ekonomika i organizacja przedsiębiorstw oraz studia licencjackie o specjalności zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem. Obroniłam pracę dyplomową pt. „Rachunkowość a zarządzanie majątkiem obrotowym”. Posiadam 10 lat praktyki
Firma nasza, zajmująca się wykonawstwem usług budowlanych, posiada w magazynie materiały zakupione przed 2-3 laty. Niektóre z nich częściowo utraciły przydatność do użycia (farby, lakiery), inne w pełni zachowały swoją wartość użytkową, niemniej ze względu na zmianę struktury otrzymywanych przez nas zleceń prawdopodobnie przez najbliższe 2-3 kwartały nie będą wykorzystane. Czy i w jaki sposób fakty
W poprzedniej wersji ustawy o rachunkowości treść art. 26 ust. 2 była następująca: Inwentaryzacją należy objąć również znajdujące się w jednostce składniki majątkowe: 1) ujęte wyłącznie w ewidencji ilościowej, 2) będące własnością innych jednostek. Obowiązek określony w pkt 2 nie dotyczy jednostek świadczących usługi pocztowe, transportowe, spedycyjne i składowania. Po nowelizacji ustawy zapis ten
Bilans, o którym mowa w art. 3 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym /Dz.U. nr 11 poz. 50 ze zm./ jest bilansem sporządzanym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości /Dz.U. nr 121 poz. 591 ze zm./ i wchodzącym w skład sprawozdania finansowego. Miesięczne zestawienie /bilans wewnętrzny/ nie spełnia pojęcia bilansu
1. Nie do przyjęcia jest pogląd, że ciężar dowodu w postępowaniu podatkowym spoczywa na podatniku. 2. Nietrafny jest pogląd, w myśl którego art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości /Dz.U. nr 121 poz. 591 ze zm./ w związku z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych /Dz.U. 1993 nr 106 poz. 482 ze zm./ nakłada na podatnika obowiązek udokumentowania
Jak prawidłowo postąpić w przypadku omyłkowego zniszczenia dokumentów?
W przypadku połączenia spółek przez przejęcie /per incorporationem/ przed 1.01.2002 r. nie powstawał obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych spółki przejmowanej na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości /Dz.U. nr 121 poz. 591 ze zm./. Tym samym nie uległ skróceniu - w myśl art. 8 ust. 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych /t.j.