W świetle art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 12 poz. 50/ oraz par. 3 i par. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 lipca 1985 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych oraz poboru świadczeń pieniężnych dotyczących nieruchomości w formie łącznego zobowiązania pieniężnego /Dz.U. nr 44 poz. 215/ wynika, że
Art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku wyrównawczym /Dz.U. nr 42 poz. 188 ze zm./ dotyczący ulg z tytułu budowy domu jednorodzinnego, nie zawiera wyraźnego stwierdzenia, że chodzi o budowę domu, będącego własnością osoby, dokonującej nakładów na jego budowę. Zaznaczyć trzeba, że art. 29 ust. 5 ustawy z dnia 24 października 1974 r. - Prawo budowlane /Dz.U. nr 38 poz. 229 ze zm.
1. W rozumieniu par. 9 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 1984 r. w sprawie podatku rolnego /Dz.U. nr 58 poz. 294/ dla obniżenia norm szacunkowych dochodu z działów specjalnych produkcji rolnej nie ma znaczenia, czy produkcja objęta jest jedną umową kontraktacji, czy też wieloma umowami zawartymi z jednym lub wieloma odbiorcami; natomiast ma znaczenie to, w jakiej wysokości zostały
Przepis art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 12 poz. 50/ obciąża obowiązkiem podatkowym od nieruchomości osobę fizyczną i osobę prawną nie będącą jednostką gospodarki uspołecznionej, która daną nieruchomość faktycznie użytkuje bądź jako właściciel /art. 140 Kc/ lub też samoistny posiadacz w rozumieniu art. 336 Kc, użytkownik wieczysty w świetle art.
Ulga z tytułu przejęcia gruntów w zagospodarowanie, w rozumieniu art. 13 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. nr 52 poz. 268/, dotyczy takich gruntów, które w dacie przejęcia ich przez podatnika nie były trwale zagospodarowane przez poprzedniego ich właściciela lub użytkownika.
Oceniając przypadek w świetle art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. nr 27 poz. 111 ze zm./ należy brać pod uwagę zarówno względy przedmiotowe jak i podmiotowe, to znaczy nie można odrywać oceny przypadku od rodzaju prowadzonej działalności i ograniczać się do oceny zdolności płatniczej podatnika, wynikającej z innych źródeł niż opodatkowana działalność.
Z przepisu art. 3 ust. 6 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. nr 52 poz. 268 ze zm./ nie wynika by właściciel zwierząt futerkowych miał obowiązek pod rygorem ujemnych skutków prawnych przedłożyć zaświadczenie organizacji społeczno-zawodowej lub spółdzielni hodowców drobnego inwentarza jednocześnie ze złożeniem zeznania podatkowego. Z przepisu tego także nie wynika by chodziło
1. Stosownie do wymogów art. 9 Kpa organy podatkowe są zobowiązane do poinformowania stron o możliwości udowodnienia /uprawdopodobnienia/ poczynionych nakładów w drodze zeznań świadków, w drodze szczegółowego zeznania samych skarżących, a nadto w drodze wyceny przez biegłych wartości tych nakładów, które były dokonane w rzeczywistości, a na które brak jest rachunków. 2. Zaniechanie zebrania takiego
Określenie procentowego wskaźnika zysku netto jest jednym z elementów służących do prawidłowego ustalania zryczałtowanego podatku dochodowego i rozstrzygnięcia odwołania podatnika w tym zakresie nie można utożsamiać z rozstrzygnięciem spraw określonych w par. 1 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 1982 r. w sprawie zakresu działania, składu osobowego, trybu powoływania oraz organizacji
Przy ustalaniu kosztów uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 13 ustawy z dnia 16 grudnia 1972 r. o podatku dochodowym /Dz.U. nr 53 poz. 339 ze zm./, wydatki poniesione w bonach towarowych Banku PeKaO na zakupy w ramach eksportu wewnętrznego przelicza się na złote polskie według kursu dolara USA ustalonego przez Narodowy Bank Polski na podstawie przysługujących temu Bankowi ustawowych uprawnień.
Izba Skarbowa nie jest uprawniona do uzupełniania względnie zmiany uzasadnienia zaskarżonej decyzji wydanej przez Podatkową Komisję Odwoławczą, a więc inny organ, której uzasadnienie sporządził przewodniczący Zespołu Orzekającego stosownie do par. 11 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 września 1982 r. w sprawie zakresu działania, składu osobowego, trybu powoływania oraz organizacji podatkowych
Działalność gospodarcza określona w par. 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 listopada 1982 r. w sprawie opodatkowania podatkiem scalonym niektórych jednostek gospodarki uspołecznionej /Dz.U. nr 36 poz. 236/, korzysta ze zwolnienia od podatku scalonego bez względu na to, czy jest wymieniona w statucie jednostki organizacyjnej.
Upływ 5-letniego terminu przewidzianego w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. nr 27 poz. 111 ze zm./ nie stanowi przeszkody do uchylenia przez organ odwoławczy w całości albo w części zaskarżonej decyzji i orzeczenia co do istoty sprawy /art. 138 par. 1 pkt 2 Kpa/ w sytuacji, gdy zaskarżona decyzja organu podatkowego pierwszej instancji została wydana
Interpretacja gramatyczna i logiczna pozycji 16 pkt 11 tabeli stawek podatku obrotowego od osób fizycznych i osób prawnych nie będących jednostkami gospodarki uspołecznionej, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 grudnia 1983 r. /Dz.U. nr 73 poz. 330/ prowadzi do wniosku, że skoro pozycja 16 odnosi się do wyrobów przemysłu drzewnego, to ujęte w jej punkcie 11 meble, o
Nie może być uznany za skuteczny zarzut skargi, że decyzja zaskarżona winna być uchylona - z tej przyczyny, że organy podatkowe podczas wcześniejszej kontroli nie zakwestionowały wadliwej praktyki skarżącej w przedmiocie dokonywania przez nią wymiaru podatku od wynagrodzenia.
Wykonywaniem działalności nie przewidzianej w statutach jednostek organizacyjnych, o których mowa w par. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 listopada 1982 r. w sprawie opodatkowania podatkiem scalonym niektórych jednostek gospodarki uspołecznionej /Dz.U. nr 36 poz. 236/ nie jest - w rozumieniu par. 2 ust. 3 tego rozporządzenia - wykonywanie takiego rodzaju działalności, która nie wykracza
Ustalając podstawę obliczania podatku rolnego z tytułu hodowli zwierząt futerkowych, uwzględnia się każdą samicę, niezależnie od tego, czy hodowca osiągnął od niej przychówek /art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym - Dz.U. nr 52 poz. 268/.
Odpowiedzialność podatkowa określona w art. 48 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych /Dz.U. nr 27 poz. 111 ze zm./ jest odpowiedzialnością posiłkową i wynikać może dopiero z decyzji orzekającej o takiej odpowiedzialności na podstawie art. 40 ust. 1 tej ustawy.
W przypadku nabycia w drodze spadku praw do więcej niż jednego budynku mieszkalnego przez spadkobierców mających uprawnienia do korzystania z ulgi przewidzianej art. 16 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn /Dz.U. nr 45 poz. 207 ze zm./, ulga ta przysługuje do określonej sumy pieniężnej w zależności, do której grupy podatkowej należy spadkobierca, stosownie do jego udziału
Ulgi w podatku rolnym z tytułu inwestycji, o którym mowa w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym /Dz.U. nr 52 poz. 268 ze zm./ oraz par. 6 i par. 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 1984 r. w sprawie podatku rolnego /Dz.U. nr 58 poz. 294/ nie ma zastosowania do inwestycji zakończonych przed wejściem w życie tych przepisów, to jest przed dniem 1 stycznia 1985
1. Wynagrodzenie członka zespołu adwokackiego za świadczone usługi, które to wynagrodzenie stanowi w istocie udział w dochodach zespołu adwokackiego nie może być uznane za wynagrodzenie ze stosunku pracy, ponieważ wywodzi się z odmiennego, szczególnego stosunku prawnego. 2. Art. 13 pkt 3 ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku wyrównawczym /Dz.U. nr 42 poz. 188 ze zm./ wyłącza z podstawy opodatkowania