Zamawiający powinien ustalić czy przedmiot zamówienia będzie używany wyłącznie w celu prowadzenia prac, o których mowa w art. 4 pkt 8a ustawy Pzp oraz czy nie służy on prowadzeniu przez zamawiającego produkcji seryjnej mającej na celu osiągnięcie rentowności rynkowej lub pokryciu kosztów badań i rozwoju.
W świetle art. 4 pkt 5 c lit. a i b ustawy Pzp, do wytwarzania i dystrybucji ww. dokumentów i oznaczeń komunikacyjnych przepisy ustawy Pzp nie znajdą zastosowania.
Zgodnie z brzmieniem art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp konieczne jest łączne spełnienie w odniesieniu do udzielanego zamówienia wszystkich trzech przesłanek wskazanych w ww. przepisie.
Sytuacja, w której Zamawiający będzie miał wpływ na treść, sposób i metody realizacji audycji telewizyjnej lub radiowej nie zaburza odpowiedzialności programowo - redakcyjnej dostawcy usług medialnych, który może zdecydować, o dopuszczalności emisji danego programu bądź z niej zrezygnować, gdy treść audycji będzie naruszała przepisy prawa lub zasady funkcjonowania nadawcy.
Zamawiający, w sytuacji, gdy nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawiają taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert nie powinien wzywać wykonawców do złożenia ofert dodatkowych, a unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 93 ust 1 pkt 7 ustawy Pzp.
Podstawowym kryterium, w oparciu o które zamawiający powinien dokonywać decyzji w przedmiocie sumowania wartości zamówień na roboty budowlane, jest istnienie zamierzenia budowlanego, w ramach którego planuje on wykonanie danych robót budowlanych. Wynika to z faktu, że zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 5d ustawy Pzp przez obiekt budowlany rozumieć należy wynik całości robót budowlanych w zakresie
Kościelne osoby prawne mogą być zobowiązane do stosowania przepisów ustawy Pzp przy udzielaniu zamówień jedynie w sytuacji objętej dyspozycją przepisu art. 3 ust. 1 pkt 5 tejże ustawy. Przy czym, co wymaga podkreślenia, koniecznym jest łączne spełnienie wszystkich wymienionych w tym przepisie przesłanek stosowania ustawy Pzp.
Do udzielania zamówień publicznych na transport sanitarny przez podmioty lecznicze, będące zamawiającym w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy Pzp, należy stosować ustawę Prawo zamówień publicznych.