1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)? 2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?
Czy Spółka postępuje w sposób prawidłowy, opodatkowując przychody zatrudnionych cudzoziemców z Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Rosji na podstawie umów cywilnoprawnych (umów o dzieło, umów zlecenia) zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 20% przychodu, którzy przebywają w Polsce powyżej 183 dni (art. 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych)?
1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)? 2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?
1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)? 2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?
1. Na jakich zasadach pracownicy z Ukrainy oraz Gruzji powinni mieć naliczany podatek od wynagrodzenia, (dot. umowy zlecenia oraz umowy o dzieło)? 2. Jak rozliczyć podatek pracownikom, którzy przebywają w Polsce w roku podatkowym krócej niż 183 dni, a jak tym, którzy są dłużej niż 183 dni?
Czy poprawne jest opodatkowanie przychodów zatrudnionych na umowę zlecenia obywateli Ukrainy zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 20% przychodu, w sytuacji gdy ich pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przekracza 183 dni w roku podatkowym?
Prawo do skorzystania z opodatkowania dochodów w sposób przewidziany dla osób samotnie wychowujących dzieci nie jest uzależnione od wysokości dochodów osiągniętych przez podatnika, chcącego z tej preferencji skorzystać, zatem stanowisko Wnioskodawczyni w tym zakresie należy uznać za prawidłowe.
Skutki podatkowe wdrożenia programu, w oparciu o który będzie prowadzona współpraca z wydawcami.
Minister Finansów stwierdza, że w analizowanych stanach faktycznych Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów kompleksową (złożoną) usługę związaną z wyżywieniem opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT (8% lub 23 % - jeżeli w wyniku realizacji świadczenia usługi dochodzi do wydania artykułu z poz. 7 załącznika nr 1 do rozporządzenia wykonawczego Ministra Finansów) dla której podstawę opodatkowania
Minister Finansów stwierdza, że w analizowanych stanach faktycznych i zdarzeniach przyszłych Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów kompleksową (złożoną) usługę związaną z wyżywieniem opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT (8% lub 23 % - jeżeli w wyniku realizacji świadczenia usługi dochodzi do wydania artykułu z poz. 7 załącznika do rozporządzenia wykonawczego Ministra Finansów) dla której
Minister Finansów stwierdza, że w analizowanych stanach faktycznych Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów kompleksową (złożoną) usługę związaną z wyżywieniem opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT (8% lub 23 % - jeżeli w wyniku realizacji świadczenia usługi dochodzi do wydania artykułu z poz. 7 załącznika nr 1 do rozporządzenia wykonawczego Ministra Finansów) dla której podstawę opodatkowania
1.Czy otrzymywane przez Pana kwoty są zaliczane do przychodów z osobiście wykonywanej działalności gospodarczej, o której mowa w art. 13 ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? 2.Czy powinien Pan w 2006 r. składać deklaracje miesięczne i odprowadzać zaliczki miesięczne na podstawie art. 44 ust. 1a i ust. 3a ustawy?
uznanie sprzedaży produktu na miejscu jako świadczenie złożone, uznanie czynności za usługę restauracyjną, zastosowanie właściwej stawki podatkowej oraz określenie właściwej podstawy opodatkowania
Minister Finansów stwierdza, że w analizowanych zdarzeniach przyszłych Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów kompleksową (złożoną) usługę restauracyjną opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT (8% lub 23 % - jeżeli w wyniku realizacji świadczenia usługi restauracyjnej dochodzi do wydania artykułu z poz. 7 załącznika nr 1 do rozporządzenia wykonawczego Ministra Finansów) dla której podstawę
Minister Finansów stwierdza, że w analizowanych zdarzeniach przyszłych Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów kompleksową (złożoną) usługę związaną z wyżywieniem opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT (8% lub 23 % - jeżeli w wyniku realizacji świadczenia usługi dochodzi do wydania artykułu z poz. 7 załącznika nr 1 do rozporządzenia wykonawczego Ministra Finansów) dla której podstawę opodatkowania
Czy w świetle powyższego stanu faktycznego, wynagrodzenie pracowników wykonujących prace na rzecz projektu w ramach obowiązującego ich czasu pracy, sfinansowane w 85% ze środków pochodzących z EFRR, podlega zwolnieniu z podatku dochodowego od osób fizycznych według art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
zwrot osobom fizycznym niektórych wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym m.in. w zakresie ustalenia prawa wnioskodawcy do zwrotu części wydatków związanych z budownictwem mieszkaniowym poniesionych przez zmarłego ojca
Minister Finansów stwierdza, że w analizowanych stanach faktycznych i zdarzeniach przyszłych Wnioskodawca świadczy na rzecz swoich klientów kompleksową (złożoną) usługę związaną z wyżywieniem opodatkowaną jednolitą stawką podatku VAT (8% lub 23 % - jeżeli w wyniku realizacji świadczenia usługi dochodzi do wydania artykułu z poz. 7 załącznika nr 1 do rozporządzenia wykonawczego Ministra Finansów).
Czy zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) dochody osób zatrudnionych z tytułu umów zleceń, umów o dzieło, umów o pracę, osiągnięte z tytułu bezpośredniej realizacji celów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego są wolne od podatku dochodowego
Czy zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym (Dz. U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) dochody osób zatrudnionych z tytułu umów zleceń, umów o dzieło, umów o pracę, osiągnięte z tytułu bezpośredniej realizacji celów projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego są wolne od podatku dochodowego
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym sprawy, wierzytelność nabyta przez Spółkę jawną na podstawie art. 518 § 1 pkt 1 Kodeksu cywilnego w związku ze spłaceniem przez Spółkę jawną zobowiązania Spółki akcyjnej Y wobec Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością X, może, na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 20 w zw. z art. 23 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zostać odpisana i potraktowana jako
1. Czy wydatki poniesione przed rozpoczęciem pozarolniczej działalności gospodarczej w celu uzyskania uprawnień do wykonywania zawodu radcy prawnego, warunkujących w świetle art. 24 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 23 ustawy o radcach prawnych wykonywanie działalności gospodarczej w formie kancelarii radcy prawnego, mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów z tejże działalności gospodarczej
1.Czy przychody z prywatnej działalności polegającej na udostępnianiu (najem/dzierżawa) powierzchni reklamowej na własnych stronach internetowych stanowić będą odrębne od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej źródło dochodów Wnioskodawcy podlegające zasadom opodatkowania zryczałtowanego na podstawie art. 2 ust. 1a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych
Mimo że sprzedawane części zamienne do wyrobów medycznych, o których mowa we wniosku, stanowią elementy składowe (wymienne) wyrobów medycznych, pochodzą od tego samego producenta i są możliwe do zastosowania wyłącznie w tych wyrobach medycznych, to jednak nie są samodzielnymi wyrobami medycznymi w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, bowiem ww. ustawa nie przyznaje im takiego statusu. Są one odrębnym